#1
|
||||
|
||||
Toerenteller in Golf GTD bouwen
Hey mensen,
Ik wil graag een toerenteller in mijn Golf GTD, ik vroeg me af wat voor aftermarket meter je hiervoor het beste kunt pakken? Ik wil gewoon zo'n 52mm metertje in mijn middenconsole verwerken zodat ik mijn orginele klok niet hoef aan te passen. Ik kwam al uit op VDO, nu wil ik dus alleen nog even weten hoe ik dat moet aansluiten voordat ik dingen ga bestellen. Er staat me iets van bij dat je het toerentalsignaal ergens bij de dynamo kunt wegpakken? Ook zie ik mechanish en elektronish aangestuurde meters, ben dus een beetje de weg kwijt wat ik nou precies moet bestellen. Wie helpt?
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Ik heb al ergens gevonden dat je het signaal bij contact "w" met de blauwe draad weg kunt halen, klopt dit?
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
jup, W-aansluiting is voor toerenteller, controleer wel of je m uberhaupt hebt
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#4
|
|||
|
|||
waarom zet je er geen teller van een golf 2 GTD in?
Die zijn al uitgevoerd met toerenteller
__________________
Caddy 1.6GTD 1985 Caddy 1.6D 1988 Sold Golf 1.9TD 1994 Total los Golf 1.9TDI 4 motion 2002 |
#5
|
||||
|
||||
De W aansluiting is niet de blauwe ,maar de rood/zwart draad , staat wel een 'w' op je dynamo behuizing ,waar een stekker aansluiting moet zitten. Zit deze er niet ,dan zul je een andere dynamo moeten monteren .
@ caddy '85 ,Lijkt me niet dat een teller van een Mk zo in een Mk1 past .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Nee, wil ik ook een aftermarket VDO metertje monteren in de orginele uitsparing in de middenconsole vandaar de vraag.
Thnx! Ik ga er even mee aan de slag!
__________________
|