#1
|
||||
|
||||
vragen over distributieriem vervangen golf1 diesel
Ik heb het technische verslag van Stijn gelezen in de werkplaats en heb wat vragen.
*Heeft iemand toevallig het gereedschap te leen en of een idee waarop ik moet zoeken op Ebay om het te kopen? *Ik heb er nu een boschpomp op zitten maar heb nog een gereviseerde pomp liggen die niet van bosch is (zijn toen 2 merken gebruikt, ben de naam even kwijt) die wil ik nu wisselen want de boschpomp lekt en de gashevel is er ook wel geweest (bekend euvel). Is de andere pomp ook af te stellen met dezelfde micrometer? *Bert had gereageerd dat je niet de moer van de as moet losmaken met de blokkeertool maar met een schroevendraaier. Hoe zit het met weer op 45NM vastzetten dan wel met de blokkeertool op zijn plek? (lijkt me wel logisch maar...) *Er lekt olie aan die kant en ik vermoed de krukaskeerring. Die aan de bakzijde heb ik al wel eens gedaan waar moet ik aan denken aan deze zijde? Moet het krukaswiel er ook af? In ieder geval iedereen alvast bedankt voor de moeite. Groet Gijs
__________________
Golf 1 diesel 1983, Lhasa groen met. origineel stalen schuifdak Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5 |
#2
|
||||
|
||||
*Heb ik, ligt in Baarn! Even kijken wanneer ik er ben..
*Geen idee *Van de nokas? niet met blokkering vastzetten, gewoon met het handje tegenhouden doe ik altijd. *Ja, krukaswiel los. Liefst nieuw wieltje, bout sowieso. Doe gelijk de keerring van je tussenas, is het maar gedaan!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
||||
|
||||
Ik zou ook de bosch pomp niet wisselen als je andere pomp een cav is.
|
#4
|
||||
|
||||
Waarom niet een nieuwe bus in de deksel + o-ring ? Dan ben je ook alweer van het lekken af.
Keerring van tussenas of krukas stelt ook niet voor, alleen de bout van de krukas kan wel soms muurvast zitten, en heb je een goede luchtsleutel nodig. Nokkenastandwiel moet los als je de riem eraf haald om hem weer te monteren, dus nokkenassleuf gelijk leggen met de kop, heb je ook een plaatje voor, als je het tandwiel nog los haalt, krijg je de riemspanning tussen nokkenas en pomp nooit goed. Pomp blokkeren met een bus ( 15.7mm ) en krukasmerkteken gewoon op de bak nemen. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
die cav is volledig gereviseerd dus met bus, o ring, nieuwe pakkingen etc. vind ik zo zonde maar oke. Nieuwe bus en o-ring van de Bosch is ook weer aardig kosten geloof ik toch?
__________________
Golf 1 diesel 1983, Lhasa groen met. origineel stalen schuifdak Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ah kijk, en in Baarn ook nog Bijna niet te geloven! Zou top zijn!!
__________________
Golf 1 diesel 1983, Lhasa groen met. origineel stalen schuifdak Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5 |