#1
|
|||
|
|||
volgorde bougies 1.3 nz
Ben bezig om een 1300 MH blok om te bouwen naar een NZ. Inmiddels is alles gereed en het blok weer in de auto gemonteerd. Alles is weer aangesloten en tijdens het starten loopt het blokje echter niet goed.
Ontsteking moet nog goed afgesteld worden echter de strobo lamp uitgeleend. Ik vermoed de volgorde van de bougiekabels verkeerd te hebben. Kan iemand de juiste volgorde even doorgeven ? Thanx |
#2
|
||||
|
||||
1-3-4-2
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Thanx! Hoe kon je ook alweer precies zijn wat de 1e kabel is etc. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Maant niet echt uit denk ik. Langste kabel is voor de 1 anders kom je er niet. Als je de volgorde maar houd. Als ik het goed voor heb draait je ontsteking met de klok mee. Dus gewoon ergens je 1 erop en van daaruit verder gaan. Grtz Jel.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#5
|
|||
|
|||
Okay bedankt voor de hulp. Nu zorgen dat het blokje mooi loopt, dan strakmaken, schuren en rollen maar!
|
#6
|
||||
|
||||
de bougie aan de linkerkant van het blok eruit halen (als je voor het blok staat dat de onsteking aan de rechterkant zit) en daar een schroevendraaier of iets anders redelijk langs in steken.
Proberen om de krukaspoelie te draaien (dat zuigers omhoog en omlaag gaan), zodra de schroevendraaier volledig bovenin staat kijken naar welk punt de rotor wijst. Dat is dan je 1e cilinder en dan de volgorde 1-3-4-2 aanhoude en klokgewijs meegaan.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#7
|
|||
|
|||
Op de rand van de ontsteking staat een kerf,daar de rotor mee gelijk dat is dan de 1e cilinder
|
#8
|
|||
|
|||
|
#10
|
||||
|
||||
Ik dacht dat het klokgewijs meegaan was...??
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#11
|
|||
|
|||
|
#12
|
|||
|
|||
Motor draaid met de klok mee
|
#13
|
|||
|
|||
Mannen TOP, bedankt voor de hulp!
Nog een laatste vraag. Ik heb bij de stekkers van de injectoren een stekker over.Klopt dit ? |
#14
|
|||
|
|||
3 cilinder van gemaakt
Geef even de kleuren van de draden! |
#15
|
|||
|
|||
Zit tussen de 1e en 2e injector. Lijkt wel een kabel om iets uit te lezen o.i.d. Kan in ETKA niets vinden.
Last edited by h6yes : 19-08-2010 at 21:24. |
#16
|
|||
|
|||
Op de foto in dit topic is het de draad die tussen de injectoren naar benden loopt, tussen de laatste 2 injectoren.
|
#17
|
|||
|
|||
Dat zal de stekker van de extra luchtschuif onder je inlaatspruitstuk wel zijn. Die stekker zit aan de injectorrailstekkers vast. Ik dacht rood-witte en bruin-witte draad. Iets met rood en iets met bruin in ieder geval.
In ETKA te vinden bij Motor - Inlaatsysteem - Extra luchttoevoer |
#18
|
|||
|
|||
Misschien een domme vraag, maar moet die stekker ook ergens op aangelsoten worden dan ? Of klopt het dat deze niet gebruikt word.
|
#19
|
|||
|
|||
Zwarte stekker?
Die is ind voor de extraluchtschuif Deze zit onder het inlaatspruitstuk Die laat de motor met koudstart versneld lopen |
#20
|
|||
|
|||
Verdorie, heb ik dat niet gezien dan ? Heb alles van een NZ overgezet op een MH blok. De aansluiting zit dus onder de inlaat ? Kan ik er zo bij of moet de inlaat eraf ?
Ik kijk morgen even. Kan het zijn dat ie beroerd loopt als die stekker er NIET opzit ? |