Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-07-2010, 17:27
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default jetta slaat af.bijna alles al vervangen wie weet de oplossing?

heb flink de balen, inmiddels bijna alles aan de motor vervangen en nog wil hij het niet doen.
hoewel de accu zo goed als leeg is start de auto direkt.als ik dan niet vlug het gas intrap slaat hij meteen weer af.
hou ik het gas erop dan blijft hij wel lopen maar wanneer ik het gas ook maar iets loslaat en weer gas wil geven dan zakt hij in en slaat af.
ik kom er gewoon echt niet meer uit.
het is een jetta mk2 met 1.3 MH motor en pierburg carb.
inmiddels heeft de auto 2x bij een garage gestaan die konden niks vinden, toen ben ik er zlef maar aan begonnen en heb het volgende inmiddels vervangen:

- koppakking
- waterpomp
- distributieriem
- rotor verdeler kabels en bougies
- de ontsteking zelf
- voet onder de carburateur
- vervroeger op de ontsteking
- vacuumslangetjhes
- carburateur heb ik ook een andere geprobeerd, hielp niet.

misschien ben ik nog iets vergeten het is in ieder geval een hele waslijst.

ik wil nu nog proberen of het misschien de module van de ontsteking is, die zit onder de parafan.ik heb er nog eentje van de 1.6 golf (benzine met carb.).kan ik die ook gebruiken om te proberen?of is dit niet uit te wisselen.

het vervelendste is dat er niet met de auto te rijden is, anders kon ik misschien iemand van hier ernaar laten kijken, of is er iemand uit de buurt van Oss die me wil helpen?
ik begin het onderhahand op te geven na 3 maanden tegenslag.
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #2  
Old 10-07-2010, 17:49
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

elleboogie en terugslagkleppie naar rembekrachtiger ook nagekeken?
Reply With Quote
  #3  
Old 10-07-2010, 17:50
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

het elleboogje wel, die is heel.hoe kun je het terugslagklepje controleren?zit dat in het gele plastic gedeelte?
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #4  
Old 10-07-2010, 18:04
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ontsteking staat op tijd? Zeker weten?

En probeer het sowieso eens met een volle accu! levert je dynamo wel voldoende spanning?
Reply With Quote
  #5  
Old 10-07-2010, 18:12
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

hier ben ik ook benieuwd naar, mijn jetta slaat ook af als ik na het starten niet het gas erop houd, echter als hij een beetje warm begint te worden is het probleem weg. choke probleem?
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #6  
Old 10-07-2010, 18:45
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

als iemand me kan helpen met het afstellen van de ontsteking dan zou dat heel erg fijn zijn, zelf kan ik dat niet en dat zou best eens het probleem kunnen zijn.
choke probleem weet ik niet want de motor heeft geen kans om op temperatuur te komen.
kan je de dynamo ook doormeten zonder dat de motor draait?omdat hij nu gewoon niet blijft draaien..
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #7  
Old 10-07-2010, 19:00
wobster wobster is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 241
Default

als je het gas er op houd blijft die lopen?

moet je ff "sigaar" stationair regelklep kijken of die klikt deze zit op de carb loopt een zwart kabeltje heen hier moet 12v op staan wanneer contact opstaat.

zet op auto op contact en trek deze fiche los en steek er deze terug op moet een duidelijke klik horen.Hoor je deze niet en er staat toch 12v op de fiche vervangen de handel

gr kevin


ps nrm is het transistorblokje niet.maar heb nog wel zo'n transistorblokje liggen van een 1.3 stuur me nog maar eens een pb met je gegevens dan doe ik het wel op de post moest het toch niet zijn bezorg je me die maar terug

Last edited by wobster : 10-07-2010 at 19:03.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-07-2010, 15:17
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

de stationairklep klikt als de auto op contact staat, die is nog ok.
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #9  
Old 11-07-2010, 15:25
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

heb je al andere carburateur geprobeert ..
je hebt veel vervangen ,,
wie niet waagt wie niet wind .

vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #10  
Old 11-07-2010, 15:43
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

andere carb zit er nu op, die had ik van wobster gekocht samen met een ander spruitstuk.die zit er ook al op.
ik hoop dat er iemand is die me wil helpen met het afstellen van de ontsteking, misschien dat daar het probleem wel zit.
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #11  
Old 11-07-2010, 16:12
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ...

oke .. dan heb je dat ook uitgesloten ,,

zet eerst eens alles op je merktekens .puntje verdeelkap

dan effe kijken wat hij doet ,,
dan moet hij zoizo blijfen lopen als het daar aan ligt .
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #12  
Old 11-07-2010, 16:22
Golfsburg's Avatar
Golfsburg Golfsburg is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 222
Default

even een nieuwe accu halen dacht ik
Reply With Quote
  #13  
Old 11-07-2010, 18:17
wobster wobster is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 241
Default

bougiekabels losgehad mss volgorde niet correct ?
Reply With Quote
  #14  
Old 12-07-2010, 19:06
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

ik denk dat het hem zit in stationair gedeeldte van de carburateur
of wordt deze carbu aangestuurd door een module ?????
mocht dat zo zijn dan moet het de module wezen

iemand sugessties
Reply With Quote
  #15  
Old 12-07-2010, 21:18
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

Quote:
Originally Posted by wobster
bougiekabels losgehad mss volgorde niet correct ?


als je recht op de verdelerkap kijkt dan is de volgorde vanaf linksboven met de klok mee: cilinder 1, cilinder 2, cilinder 4, cilinder 3,

oftewel:

1 | 2
-- --
3 | 4
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #16  
Old 12-07-2010, 22:08
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

dat hoort 1-3-4-2 te zijn
Reply With Quote
  #17  
Old 12-07-2010, 22:15
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

Quote:
Originally Posted by JerryGT
dat hoort 1-3-4-2 te zijn


dus jij bedoeld:

1 | 3
-- --
2 | 4

begrijp ik het goed?
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #18  
Old 12-07-2010, 22:16
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

O shit, nee. Dit is antuurlijk een 1300 met onsteking op de nokkenas zeker? dan klopt het wel zoals jij het zegt.
Reply With Quote
  #19  
Old 12-07-2010, 22:18
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

klopt ontsteking op de nokkenas (smallblock) ik schrok al
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #20  
Old 13-07-2010, 08:24
wobster wobster is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 241
Default

onstekingsvolgorde is 1342

dus recht op de verdelerkap kijkend en links boven beginen

1/3
4/2

en cilinder 1 is distrubutiezijde

gr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum