#1
|
||||
|
||||
Aandrijfas/homokneetprobleem Help ???
Ik heb mijn cabrio laten ombouwen naar steek 5x100 een 1,5 jaar geleden.
Hiervoor zijn de fusees,draagarmen en stabilisatorstang van een golf 3 gti 16v gebruikt. Nu heb ik voor de 2e keer een kapotte Homokneet links(bestuurderskant) aan de bakzijde. De laatste keer is de originele as gebruikt (die van een 1.6 101 pk) en daarop aan de wielzijde de homokneet van de gti 16v (dit omdat de vertanding van de homokneet van de gti groter is dan die van een 1.6). De homokneten aan de bakkant zijn 90 mm en de as 1cm korter dan die van een 1.8 90 pk cabrio die 100mm homokneten heeft aan de bakzijde. Welke assen en combinatie moet ik nu monteren zodat het langer dan 1/2 jaar heel blijft ??? A originele 1.6 assen met de homokneet van de gti 16v aan wielzijde B gti 16v assen met aan de bakzijde de 1.6 90mm homokneet C anders nl............????? De et waarde van de cabrio is origineel ook hoger dan die van een gti 16v. Ik denk zelf dat het in de lengte vd assen zit. Last edited by classic-edition : 10-08-2010 at 19:18. |
#2
|
|||
|
|||
Zet 100mm flenzen in je bak en gebruikt komplete 16v assen.
of kom je dan nog niet uit ivm verschil 020/02A bak? |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Geen idee vandaar mijn vraag |
#4
|
||||
|
||||
Wat is er juist kapot aan de homokneet? en was dit de vorige keer juist hetzelfde?
Want het lijkt me niet dat de ET waarde iets met het probleem te maken heeft...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI Last edited by Thomas : 10-08-2010 at 23:31. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Hoes kapot en alle kogellagers eruit net als de vorige keer. Wat ik bedoel met een andere etwaarde is dat de lengte vd as ook anders kan zijn en door te kort of te lang gaat wringen en uiteindelijk de homokneet kapot gaat. Komt nog bij dat door de airride de stand vd assen ook nog heel anders staan dan origineel. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Zou het dan niet kunnen dat deze kapot gaan door de extreme hoek die je haalt door de airride?!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Dat lijkt me niet,want ik rij altijd op normale rijhoogte en parkeer hem alleen maar laag.Komt bij dat dan alle mensen met airride hetzelfde probleem zouden hebben en ook wel gereageerd zouden hebben lijkt me |
#8
|
||||
|
||||
Je moet toch je as eronderuit halen Marco. Zou dan gelijk even wat meten. Vermoed dat je toch een te korte as hebt. Ook al rijd je niet in de laagste stand als hij te kort is komen er grote krachten op de homokineet als je hem omlaag zet. Een scheurtje is genoeg om de kooi te laten breken.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#9
|
||||
|
||||
Ja dat idee had ik zelf ook al Erik,bedankt voor je reactie.
Kan alleen nergens aan een originele golf 3 gti 16v as komen. Morgen nog eens langs mijn oude garagebox misschien dat ik heb wel bewaard heb 1,5 jaar geleden. Weet t eigenlijk niet meer. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry voor de onduidelijkheid maar dat is nu net wat ik bedoelde... Ik ken er niet veel die met aire rondrijden en daarbij ook de ombouw hebben gedaan naar 5x100. Door het verschil in lengte van je aandrijfassen zou het wel eens kunnen zijn dat het breekpunt op de homokneet groter is t.o.v. de standaard as. Als je hem dan parkeert en tegen de grond legt (wat overigens zeer mooie staat ) vergroot je deze kracht alleen maar... zoals altijd, ook in dit geval, meten is weten. Succes!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#11
|
||||
|
||||
Nu blijk dat de flens die aan de bak zit ook flink beschadigd is en we denken nu dat de as te lang was gezien de schade aan de binnenkant vd flens.
Nu vraag ik me af of de flens van een golf 3 gti 16v bak zo over te zetten is op een 1,6 100 pk bak. Als dit kan zou ik namelijk de originele gti 16v assen kunnen proberen deze zijn namelijk korter. Alleen is de flensmaat 100 mm ipv 90 mm bij een 1.6 100 pk. Ook vraag ik me of een een flens van een golf 2 gti 16v hetzelfde is ? Een hoop vragen maar ik hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan verschaffen. |
#12
|
||||
|
||||
kun je niet een bak monteren van een 1,8 die hebben 100mm flensen? je kunt dan aandrijfassen nemen van een vr6. Ik heb die van mij ook omgebouwd naar vr6 syncro remmen en mijn eigen ophanging behouden het enige wat ik moest veranderen was de aansluiting op de draagarm met fuseekogel deze moest ik iets opboren, dit is bij jou natuurlijk niet meer aan de orde omdat je dit al hebt omgebouwd, mijn tdi bak had al flenzen van 100mm gelukkig.
ik zal morgen ff meten of ze evenlang zijn de kant van het wiel is wel kleiner dan je 5*100 fusee's vandaag nog de 2 voorzien van 16v assen deze waren gelijk aan die van een 1,8 carb motor volgens mij wel 100mm aan de bak zijde
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo Last edited by indewarre : 14-08-2010 at 20:25. |
#13
|
||||
|
||||
Zo op het oog zijn de assen van een 1.8 90 pk even lang als die van een golf 3 gti 16v
Als de flenzen op de bak over te zetten zijn dan kan ik idd de 16v assen in zijn geheel gebruiken.Ik weet allen niet of dit kan ???? Bak vervangen is geen optie de mijne heeft origineel 125K gelopen en loopt als een nieuwe. |
#14
|
||||
|
||||
lengte is wel goed volgens mij alleen het homokineet is aan het wiel groter dat weet ik zeker die van een vr6 of golf 3 gti zijn dikker
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat klopt daarom hebben we eerst de originele as gebruikt met de homokneet van de golf 3 gti 16V aan de fuseekant omdat de vertanding groter is en mijn originele homokneet dus te klein. De assen van de golf 3 gti 16V zijn in zijn geheel wel korter dan de originele die erop zat. Zou je voor mij eens kunnen meten hoelang die golf 3 gti 16v assen in zijn totaal zijn incl. de homokneten aan fusee en bakzijde??? |
#16
|
||||
|
||||
deze zijn over de volledige lengte 80 en 56 cm dus vanaf de uiteienden
als ik nog iets anders meten moet zeg het maar
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Dus 80 cm incl de homkneten links en rechts en 56 zonder de homokneten erop? Zou je de rechtse ook eens voor me op willen meten a.u.b.? Alvast bedankt |
#18
|
||||
|
||||
nee het is 80 cm voor rechts en 56 cm links incl. de homokineten
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Oh zo Gemeten op het uiteinde vd homokneten de flens aan de bakkant niet meegemeten neem ik aan? |
#20
|
||||
|
||||
jup aan de uiteinden van de homokineten
wat ben je nu eigenlijk van plan? andere flensen plaatsen? of een andere aandrijfas
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |