#1
|
||||
|
||||
Waarom ruitenwissers eerst naar links?
Collega's en ik zaten er de hele nacht over te peinzen en filosoferen: waarom gaan ruitenwissers eerst naar links en dan weer terug?
Waarom liggen ze niet voor de bestuurder en gaan ze eerst naar rechts? Of hebben Engelse auto's dat juist wel? Het is niet zo dat ze in het zicht liggen, want als bijrijder zie je toch ook genoeg immers? Er is vast een logische [of technische] verklaring, maar wij komen er niet uit
__________________
VW-Speed.nl |
#2
|
||||
|
||||
is het je opgevallen dat de bovenhoek van de bijrijder het slechtst wordt geveegd? De bestuurder heeft het beste zicht op deze manier.
en ja, engelse auto's hebben het andersom!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
||||
|
||||
Je hebt ook auto's daar beginnen zowel links als rechts in het midden en gaan ze allebei tegelijk naar buiten toe
__________________
Member of Dub05 |
#4
|
|||
|
|||
niks beters te doen Ebut
|
#5
|
||||
|
||||
Na een hele nacht nadenken en filosoferen kom je nog niet tot de verklaring? mag toch wel hopen dat dat een grapje is ..
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
win-win
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#7
|
|||
|
|||
dan zijn jullie geen goeie filosofen idd. Bijrijder zn stuk wordt minder goed gesweept. En idd citroens enzo beginnen beide vanuit het midden.
Vind die aparte dingen van Mercedes ook raar. Die 1 armige die heen en weer vliegt:P
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Toch niet zo raar? Ruitenwisser schuift uit bij de hoeken van het raam en pakt zo een zo groot mogelijk oppervlak. Als je er op let ziet het er inderdaad wel een beetje leip uit, dat dan wel.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#9
|
||||
|
||||
en citroen heeft ze aan de zijkant zittenen die gaan dan naar beneden overlappend.
beetje rare uitleg maar je moet het maar eens opzoeken. ps: mss wat minder blowen tijdens het filofiseren
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#10
|
||||
|
||||
Mercedes is sowieso wat anders de 1972er van de vriendin gaan ze van binnen naar buiten... blijft zeker 15 cm over aan beide kanten wat niet gewist wordt...
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL Vw Passat 3b 110pk oliestoker BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift) Mini 1988 REDHOT (project) |
#11
|
||||
|
||||
haha, leuke discussie... in dezelfde trent laatst lopen denken waarom bij (de meeste) europese auto's, behalve ford, de uitlaat aan de linkerkant zit.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
omdat rechts meestal de bezinepomp zit Nee ik weet het niet maar vind deze discussie ook wel leuk
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#13
|
|||
|
|||
Omdat je anders bij hevige regenval de wandelaars op het voetpad nog meer nat maakt?
|
#14
|
||||
|
||||
Productieve avond geweest zo te zien
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#15
|
||||
|
||||
Ey, we moeten tussendoor ook nog werken hé
Maar daar zijn we inderdaad nog niet opgekomen, dat je dan een stuk mist
__________________
VW-Speed.nl |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
meeste ruimte omdat aan de andere kant meestal de tank zit.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Omdat we in Europa rechts rijden en de voetgangers met de uitlaat links dan het minste last hebben van de uitlaatgassen. In b.v. Japan en UK (en daar zal Ford ook mee te maken hebben) dus andersom. Is dus meer een historisch dingetje, toen de auto's nog echt goor waren en er nog niet zo veel geëx- en -importeerd werd. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
omdat ford engels is en ze daar aan de verkeerde kant rijden. Daar is dus alles op ontworpen. Zo ver mogelijk naar de as van de weg zitten voor maximaal overzicht, tankdop, uitlaat weg van de stoep, schuifdeuren bij busjes, etc |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
denk dat ze daar in Keulen en Detroit anders over denken
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |