#1
|
||||
|
||||
minder trekkracht met dichte uitlaat?
ik heb een 2 met 1,8 carb motor nu was de uitlaat gaar maar na deze te hebben dichtgelast heeft de motor minder trekkracht. Is dit normaal? anders toch maar de uitlaatlijn aanpassen.
(ik dacht altijd dat een open uitlaat onzin was)
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#2
|
||||
|
||||
Het kan kloppen.
Aangezien je een gat heb gedicht kunnen de uitlaat gassen alleen aan het eind van de uitlaat eruit, ik weet niet waar het gat heeft gezeten, maar door de langere weg krijg je meer weerstand, dat kan wat vermogen schelen. Open uitlaat kan ook niet alles zijn, geen weerstand waardoor het blok ook niet helemaal goed meer kan lopen. Kat vervanger (of leeg gehaalde kat in mijn geval) en middendemper vervanger zijn in princiepe (na mijn ervaring) mooi zat. Verschil kon ik wel merken. Alleen ik heb dan een 1.6.
__________________
Owner of Jetta MK2 (under construction) Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit. |
#3
|
||||
|
||||
een verse of lege kat doet ook al een hoop, dat ding gaat begeefment dichtzitten en afknijpen.
dempers kunnen dat ook doen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
||||
|
||||
hij was gaar tussen middendemper en motor in en tussen de midden en einddemper
het is een behoorlijk verschil mischien dan maar vervangen voor die van een gti. Is deze dikker?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |