|
||||
|
||||
VW Golf II 1.3 Avance Comfort, okt '87 (Nieuwe Foto's 19-8!)
Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik deze Golf gekocht.Toen ik hem kocht was de auto optisch al licht aangepast en was er het nodige onderhoud uitgevoerd. Ik heb er met plezier een jaar in gereden maar nu heb ik een 1.8 gekocht.
De Golf heeft 263xxx km gereden. Tot en met 2001 is de Golf onderhouden bij de Volkswagen-dealer in Oostburg. Alle boekjes met onderhoudshistorie zitten erbij. VW Golf 1.3 Avance Comfort, oktober 1987 Standaarduitrusting: - pneumatische centrale vergrendeling - getint glas - luxe dashboard Motor: 1.3 MH Bak: 4 versnellingen Toegevoegd: Exterieur - 14” lichtmetalen VW Avus wielen - GTI grille met verstralers en rode bies - originele dakspoiler op achterruit - originele rood/zwarte achterlichten - S-rohr uitlaateindstuk - kleine verlaging d.m.v. andere veren - luxe kentekenplaten Interieur - 4 spaaks stuurwiel - middenconsole - achtergordels Uitgevoerd onderhoud, op chronologische volgorde: 225dkm: - middendemper - einddemper 230dkm: - koppakking - distributieriem - koelvloeistofverdeler 240dkm: - bougiekabels - kachelweerstand 245dkm: - remschrijven + blokken - accu Voor zijn leeftijd ziet de auto er nog goed uit. Enkel wat plekjes op de achterklep, en heeft iemand zijn trekhaak onder de achterklep geparkeerd waardoor er een nu licht deukje zit. De motor loopt goed en pakt goed op. Start altijd in 1x! Zelfs met -10. Enkel is de koppeling wel aan vervanging toe. Remmen doet hij goed remblokjes kunnen nog 10duizenden km's mee. Banden zitten rond de 5mm profiel. Kachel heeft wat werk nodig, stand 1 + 2 werkt niet. Weerstand vervangen dus. Ook hebben de kachelkleppen nieuw foam nodig. De APK is verlopen en heeft hij helaas niet gehaald op enkele punten die makkelijk te verhelpen zijn: -ruitenwissers voor -koplamp afstellen voor -massasluiting achter(verlichting brand niet gelijk) -roest op de remkabels achter -remtrommel ra vast -uitlaat lek ergens in het midden Ik heb echter geen zin/tijd om dit te verhelpen en stop liever mijn geld in mijn 1.8. Vraagprijs 500 of doe een goed bod... Heb de auto even gewassen en wat fotos geschoten: 5e Avus wiel erbij (band heeft wel een snee) Last edited by NeoGeniX : 21-08-2010 at 23:12. |
|
||||
|
||||
en dan toch is een vraagprijs verplicht.
|
||||
|
||||
Oja excuses. Vraagprijs €700
|
|
||||
|
||||
Schop!
|
|
||||
|
||||
Kick! Prijs verlaagd naar 500 euro!
|
|
||||
|
||||
Kick! Nog steeds te koop!
|
|
||||
|
||||
De Avance was een speciale uitvoering ter gelegenheid van 40 jaar VW import in Nederland.
Waar vind je ze nog!! |
|
||||
|
||||
Quote:
in deze staat en voor zo'n prijs kan er soms met de pet niet bij.....
|
|||
|
|||
Quote:
Positief of negatief?
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
|
||||
|
||||
Quote:
positief waarom koopt niemand deze auto,en kopen ze wel een lijk voor meer als 3 ruggen die veel slechter is "maar er zit wel een schroefset onder"
|
||||
|
||||
Nog te koop? Heb wel interesse.
|
|
||||
|
||||
Zeker nog te koop. Hij staat een beetje in de weg dus...ik ga hem deze week even goed wassen en fotos maken van hoe hij er nu bijstaat.
Er zit trouwens inmiddels het interieur van een moda in. Verder start de auto nog steeds in 1x! Blok loopt nog steeds super daarom zo zonde dat hij op de oprit niks staat te doen. Een handig iemand kan de APK punten in een weekend wel oplossen. Verder heeft deze golf een keiharde bodem waar niks aan hoeft te gebeuren. De enige roest is een paar plekjes op de achterklep rond het nummerbord en naast het deukje onder de achterklep. Auto staat trouwens in Bussum, mooi centraal dus Last edited by NeoGeniX : 18-08-2010 at 21:59. |
|
||||
|
||||
Heb de auto even gewassen en wat fotos geschoten
Ze staan in de beginpost Last edited by NeoGeniX : 20-08-2010 at 23:46. |
|
||||
|
||||
Doe een goed bod en wie weet!
|
|
||||
|
||||
Kick!
|
|
||||
|
||||
Nog wat financiele info:
-wegenbelasting 17 euro per maand(vanwege laag gewicht 820kg op kenteken) -oldtimerverzekering 60/70 euro per jaar Lekker goedkoop rijden dus! |
|
|||
|
|||
ik kan niet anders zeggen dan dat dit een topauto is.
Ik heb deze Golf in juli 2006 gekocht met 223.000km op de teller. Toen was de Golf nog helemaal origineel. Vorig jaar april heb ik deze Golf weer verkocht, omdat ik sinds september 2008 in het bezit was van een leaseauto en ik een Kever erbij had gekocht. De staat van de auto heeft mij altijd al verbaasd: het motortje loopt prima en er is nauwelijks roest. Ik hoop zeker dat de auto weer door de APK gaat en dat iemand er veel plezier van gaat hebben. Desnoods als project of ombouw, maar deze auto mag zeker niet gesloopt worden! |
|
|||
|
|||
PM gestuurd heb zeker intresse als deze nog te koop staat!
|
|
|||
|
|||
Als je er niet vanaf komt hoor ik het graag. Mijn zusje vond het altijd een geweldig autootje dus daar ga ik 'm dan voor opknappen. Deze is echt veel te goed om een paar maanden stil te staan
|
|
|||
|
|||
Morgen kijken! hopelijk gelijk meenemen!
|