#1
|
||||
|
||||
blower stand 1+2 defect?
Sinds vandaag doet de blower het enkel nog op standje 3.
Nu hoorde ik laatst iets over weerstandje vervangen. Waar kan ik deze krijgen, wat zijn de kosten en is het zelf te doen? |
#2
|
|||
|
|||
Heb ik laatst ook gehad. Ff weerstand halen bij de dealer, blower onder uit t dash, en dan heb deel waar de witte stekker op zit ff vervangen. Wijst zich allemaal vanzelf.
Succes!!! |
#3
|
||||
|
||||
Kopt inderdaad.
Op stand 1 en 2 neemt een weerstand stroom weg waardoor de blower minder hard blaast. Stand 3 gaat gewoon op full power zonder weerstand. Een weerstand wordt warm en gaat na verloop van tijd stuk. Daarom is het ook altijd de 3e stand die vrolijk door blijft gaan.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
mijne had het ook...van de sloop een complete kachelventilator meegenomen...doet het weer perfect...weerstandje is veelvoorkomend probleem. Mijn kachelmotor liep ook zwaar, daarom gelijk maar hele motor meegenomen...10-tje
|
#5
|
||||
|
||||
Moet je wel maar hopen dat die nieuwe het blijft doen.
Die dingen gaan allemaal vroeg of laat een keer kapot.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
||||
|
||||
thnx, maandag dan maar ff de dealert bellen
|
#7
|
|||
|
|||
heb hetzelfde probleem, weet ik gelijk wat me te doen staat
|
#8
|
||||
|
||||
zou wel eerst de motor eruit halen en smeren want die willen nog wel eens heel zwaar lopen. En dan heb je na een maand weer een kapotte ventilator omdat je kachelweerstand eruit klapt
|
#9
|
||||
|
||||
gewoon naar de sloop gaan daar een complete halen ventilator halen
want koop je een nieuwe weerstand bijde dealer dan kost je dat een vermogen bij de brezan 40 euro ofzo en hij is niet voo rniks door gebrand ik heb het ook gehad andere op de sloopgehaald eentje wie mooi soepel draaid en nog geen problemen mee gehad en heb er een stuk of 5 a 6 weerstanden bij mee genomen maar nog niet nodig gehad en op de sloop bespaar je je gouw 25 euro ten opzichte van de brezan dealen kost die volgensmij 65 euro ofzo iets |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Zo. Nu is 't tenminste leesbaar. Ik zei het al eerder: een weerstand neemt stroom weg. Hij is dus een gebruiker. De stroom wordt omgezet in warmte en dit zorgt er voor dat de weerstand na verloop van tijd doorbrandt. Dat heeft met soepel of stroef lopen van de blower-motor niks te maken. Die "nieuwe" blower van de sloop kan net zo goed doorbranden. Er is geen zekering gesprongen maar er is een weerstand doorgebrand. Dat is een heel verschil.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
dislectie en een draadloos toetsenbord
sorry voor het ongemak maar nu goed leesbaar |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Draadloos toetsenbord... Ik ken 't probleem. Dislectie heb ik gelukkig geen ervaring mee.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
He,marten heb er hier ook liggen |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is mooi, ik pb je wel even. |
#15
|
|||
|
|||
Ik heb ook het probleem
Nu heb ik van hieruit: Dit ding gehaald: En vervolgens dit stekkergeval losgehaald: Toen kreeg ik dit: Ik heb even uit mijn andere golf hetzelfde onderdeel gehaald en nu doen alle drie de standen het weer . De dichtsbijzijnde sloop is voor mij ongeveer 20 KM, een electrozaak is 10 min fietsen, dus mijn voorkeur gaat uit naar een weerstandje oid halen. Kan iemand mij aanwijzen wat hieraan vervangen moet worden om deze weer goed te krijgen? |
#16
|
|||
|
|||
Dat warmteweerstandje met het roze puntje is dan doorgebrand.
Als je echt low cost wilt, kun je deze er zo dicht mogelijk op de weerstand uitknippen. Dan ga je naar de elektronicazaak en koop je datzelfde weerstandje met dezelfde warmtegraad voor minder dan een euro. Die er vervolgens met wat minikabelvoetjes stevig inklemmen (niet solderen want dan klopt de warmteweerstand niet meer). En dan werkt het (voorlopig) weer. Bij mij is "voorlopig" alweer twee jaar. Kijk wel of je fan nog wel vrij draait, want daardoor gaat dat ding ook vaak doorbranden. Wat ook een oorzaak is, is als je de ventilatie vaak van koud naar warm knalt, terwijl de blower aan staat. Of starten met de blower aan. Dan krijgt die weerstand elke keer een klap. Gr, Johan. |
#17
|
|||
|
|||
Thnx
Ik ga t vd week proberen. |
#18
|
||||
|
||||
Kan ook zijn dat (bij andere misschien) dat de draadjes onder je radio, in het dash, kapot zijn.
__________________
Laat me met roest! |
#19
|
||||
|
||||
Heb ook hetzelfde probleem enkele keren gehad.
ik betaal mijn weerstanden iets van een 20€. En ik smeer ook altijd inneens het motortje, meestal is het idd omdat ze te zwaar lopen dat de weerstand het begeeft. Het stomme is dat ik hem meestal op stand 3 heb staan dus eig geen weerstand zou moete hebben
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |