Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-08-2010, 02:06
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Talking Motorproblemen met de Honda

Hij moest het nog maar even volhouden, maar dat is door een waarschijnlijk iets te sportieve rijstijl niet gelukt.


Ben benieuwd wat er precies mis is met de Civic, om te zien of het zich nog loont om de boel te fixen.

Bij aankoop en in de tijd kort daarop rookte de auto licht uit de uitlaat, vooral wanneer er op de motor werd afgeremd of wanneer je vanuit erg lage toeren opeens vooruit wil. Bij echt flink doorstampen wilde ie ook nog wel eens roken.

Na verloop van tijd ging ie steeds meer en heviger roken uit de uitlaat. Grote pluimen grijze rook van verbrande olie hingen achter me, uiteindelijk bij ieder willekeurig toerental.

Donderdag op weg naar huis een plof uit de uitlaat, en het vermogen valt even weg. Gas los, terug schakelen en gas er op en hij ging weer. Vrijdag ochtend bij ongeveer 4.500 / 5.000 rpm een zelfde plof, alleen luider, en de motor valt uit. De auto start niet meer, totdat ik bergaf weer eens probeer. Hij slaat aan, en bij alle pedalen los blijft ie heel zwak lopen. Eén keer gas en weg was is. Sindsdien alleen nog maar plofjes uit de auto, maar geen starten meer.

Hieronder de plaatjes van de binnenkant van de motor. Eerst dacht ik aan een of meerdere kapotte zuigerveren, later aan de kleppen... of is 't toch gewoon de koppakking?




Water is naderhand d'r in gelopen bij het afhalen van de kop:




Water er uit gehaald, en nergens schade te zien of voelen:




De kop en kleppen:




En een close up van het slechtste stel kleppen:





Ik weet dat 't geen VAG gerelateerd iets is, maar wel motor gerelateerd, en die info lijkt me altijd wel handig.

Thanks!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #2  
Old 07-08-2010, 02:46
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

lol, haalt ie meteen z`n cilinderkop eraf

Had je niet beter eerst even wat dingetjes kunnen controleren? Vonk, brandstof, db riem op tijd, compressie, kvs systeem afpersen...en dan pas de kop liften?

Kut Honda`s ook
Reply With Quote
  #3  
Old 07-08-2010, 09:06
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

motortje is gewoon dichtgekoold,door dat olieverbruik....je had het waarschijnlijk met nieuwe bougies weer even gered
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-08-2010, 11:24
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Had de kop er sowieso af willen halen om te kijken of er met de kleppen niet iets mis was, en of de zuigerveren wel in orde waren. Ook was niet bekend hoe oud de distributieriem was, dus overbodige luxe was het toch niet. En elke geslopte Honda is een goede Honda.

Naast dit zaten de oliekanalen vol met... nja, sludge wil ik 't niet noemen. Meer pure teer! Dit haal ik d'r dan gelijk ook maar even uit. Voordeel is dat ik dalijk tenminste weer een betrouwbare auto kan verkopen, geeft toch een beter gevoel en waarschijnlijk levert 't ook wat meer op.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #5  
Old 07-08-2010, 12:20
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Zojuist de boel nog effe wat beter bekeken, en ook aan de binnenkant van de kleppen zit alles vol met oxidatie.

Dinsdag vrij, dus dan kloppen we maar even bij de revisieboer aan.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #6  
Old 07-08-2010, 18:26
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Kan je niet beter voor een andere olie boot gaan kijken, denk niet dat het heel voordelig zal zijn?
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #7  
Old 08-08-2010, 05:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Vandaag / gisteren (ben effe niet zo in de dagen, heb weer een "iets langere" werkdag gehad, en kom net pas thuis) mail gehad van Donkers motorenrevisie. Heb daar contact mee opgenomen omdat het lekker in de buurt zit en omdat ik via Ronnie niks dan goeds over ze gehoord heb.

Ze bevestigen aan hand van een paar foto's hetgeen ik in eerste instantie al dacht: zuigerveren.

Heb er nog geen prijs van gekregen, maar dan wordt het dus waarschijnlijk:
- nieuwe zuigerveren
- nieuwe drijfstangbouten
- nieuwe in- en uitlaatpakking
- nieuwe carterpan pakking
- nieuwe oliefilter en aftapplug
- nieuwe distributieriem
- hele zooi boutjes en moertjes gelijk meevervangen die niet goed en niet origineel zijn

Daarnaast:
- kop wassen en doorspoelen
- kleppen weer jofel maken
- hohnen
- de hele boel weer monteren

Als iemand me een indicatie van de kosten kan geven, dan graag.

Ben me ook al om aan 't zien naar wat anders, vooral omdat Donkers de komende twee weken vakantie heeft na vandaag, tuurlijk, net als ik er eens heen wil, en omdat ik ook eigenlijk niet om de auto geef. Aan de andere kant, als ik weer voor 'n paar honderd euro iets anders koop, weet ik alweer niet wat ik heb. Als ik die Civic in orde heb kan ik er met een gerust hart in rijden, en hem ook weer met een gerust hart doorverkopen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #8  
Old 08-08-2010, 09:05
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Ik denk dat je mss nog eens goed moet nadenken over het oplappen van je olieboot, je bent hem een x aantal dagen kwijt, het kost je een rip uit je lijf en naast dat je geeft er weinig om (de auto dan) .

Ik zo persoonlijk voor een andere ride gaan kijken, mss kom je nog wel iets anders tegen wat ook niet de wereld kost .

Succes igg.

Lars


__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #9  
Old 08-08-2010, 09:11
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

waarom revisie? dat gaat je goed geld kosten en die civic wordt er niet waardevoller van.
ik zou een ander tweedehands motortje zoeken
Reply With Quote
  #10  
Old 08-08-2010, 09:15
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
waarom revisie? dat gaat je goed geld kosten en die civic wordt er niet waardevoller van.
ik zou een ander tweedehands motortje zoeken




16V van de Golf erin......
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #11  
Old 08-08-2010, 11:50
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default

Ik zou mijn 16v overkopen
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable
Cheap and Reliable = Not Fast
Fast and Reliable = Not Cheap
Reply With Quote
  #12  
Old 08-08-2010, 12:14
DoriDaan's Avatar
DoriDaan DoriDaan is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,267
Send a message via MSN to DoriDaan
Default

D16a erin van een crx of rover 216GTI...

OJA dat zijn ook oliezuipers... blokkie wisselen is makkelijker gok ik...

succes met het werk chris
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL

Vw Passat 3b 110pk oliestoker
BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift)
Mini 1988 REDHOT (project)
Reply With Quote
  #13  
Old 08-08-2010, 14:48
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Blok wisselen denk ik eigenlijk niet eens aan. De auto heeft al eens een blokwissel gehad, met dit als resultaat...

Als de revisie te duur wordt gaat de auto weer terug in elkaar en mag een exportboer hem komen ophalen. Met de verkoop van de wielen kom ik wel weer quite daarna.

Ik wacht nog effe op de offerte voor de werkzaamheden aan de kop, en kijk ondertussen even verder voor een andere auto. Als iemand wat BETROUWBAARS heeft staan voor weinig, hoor ik 't wel.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #14  
Old 08-08-2010, 16:05
DoriDaan's Avatar
DoriDaan DoriDaan is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 1,267
Send a message via MSN to DoriDaan
Default

kep wel een MK2 TD OF een LADA 2101...
__________________
WWW.SUBDUBBERS.NL

Vw Passat 3b 110pk oliestoker
BMW E30 M3 S50b30 (Hobby & Drift)
Mini 1988 REDHOT (project)
Reply With Quote
  #15  
Old 08-08-2010, 18:23
servibruls servibruls is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 781
Default

Mijn golf mag je overnemen, moet je alleen ff de 1.3 van Alberto erin hangen
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk

Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P
Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD
Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD
Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD
Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD
Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's..
Reply With Quote
  #16  
Old 08-08-2010, 18:24
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Kheb nog nog wel een 6N2 GTI uit 2000....
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #17  
Old 09-08-2010, 00:49
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Dori, een diesel wordt me wat duur aan belasting, en een belastingvrije wordt me weer te duur in de aanschaf, maar toch bedankt.

Servi, ik spreek sowieso effe wat met je af, eens kijken of we eindelijk die blokwissel kunnen doen... op jouw of op mijn naam.

Lars, danku, maar dat gaat me ook wat prijziger worden dan ik van plan ben denk ik.

Donkers Motoren is de komende twee weken met vakantie, tuurlijk net als ik wat van ze moet hebben. Hopelijk krijg ik dinsdag nog even de kans om de zuigers d'r uit te halen zodat ik de veren kan nakijken. Als 't lukt komen d'r weer foto's.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #18  
Old 09-08-2010, 10:43
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

1.8 blok van een integra inhange Vtech kick's in.

Zijn we bij een maat aan het doen, wel een beetje aanpas werk, maar je moet er iets voor over hebben he
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #19  
Old 09-08-2010, 11:48
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Een complete revisie uit laten voeren zal je al gauw richting de €1000,- gaan kosten denk ik zo.

Ik zou liever voor een paar honderd euro een ander civic 1.5 blokje kopen, liefst van een lelijke std. sedan die door bejaarden bereden is. Het huidige blok moet er toch uit, dan kan je net zo goed een nieuw blok er in hangen.

Zonde van de centen als je dit blok gaat laten reviceren voor deze auto. Het begint een beetje op 'ik wil mijn golf eigenlijk niet verder afbouwen dus koop ik een brakke bak waar ook nog een hoop aan moet gebeuren gedrag' te lijken..
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #20  
Old 09-08-2010, 11:53
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Gewoon weer een VWtje scoren ergens en die Hond(a) laten voor wat het is....
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum