#1
|
|||
|
|||
Koopadvies gevraagd: Polo9N 1.4TDI of 1.9SDI
Zoals de titel luidt zit ik te twijfelen tussen een TDI of een SDI.
Een 1.9 heeft weer 4 cil. met 64PK maar geen turbo Een 1.4 heeft dan 3cil. met 75PK maar met een Turbo. Ik kijk niet naar welke zuiniger is, maar welke van de 2 is dan sneller met optrekken. Ik heb wel wat verstand van auto's, maar niet zover om te weten welke van de 2 sneller optrekt. Ik denk zelf dat een 4 cilinder iets meer pit heeft maar de 3cil tdi krijgt weer een schop onder zijn kont bij het optrekken. Wat is ook beter qua onderhoud. Zowel SDI als TDI vergen weinig aan onderhoud zover ik weet. Wie kan mij uitleggen wat het verschil tussen deze 2 motoren zijn. Alvast bedankt
__________________
ex: Golf 4 TDI chipped ong.140 PK Audi A3 8L TDI 90PK origineel Ford Puma 130PK DOHC Current: Alfa Romeo 1.6TS 105PK Op zoek naar: VW LUPO 3L |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Nou het verschil is minimaal, maar je merkt het wel. Ik heb een Polo 1.9 sdi uit 2002 gehad, en rij nu een polo 1.4 TDI uit 2003. Door de turbo krijgt de polo een goede overgang van (dieselkracht) naar (turbokracht) De koppel van diesel gaat ong door tot 2000/2200 toeren, en bij 2350 toeren slaat de turbo in, die je meteen voelt dus als ik jou was, zou ik de TDI nemen. alleen al om het gevoel van de turbo. |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb een Lupo Sdi gehad, ding was niet vooruit te branden.
Een Tdi is efficiënter, zuiniger èn sneller dus. Nadeel van een TDI is dat er veel meer onderdelen op zitten, die allemaal stuk kunnen. Ook was de 'verversingstermijn' van de D-riem bij de Lupo TDI (de 3L) extreem: elke 60.000 km. Dat was de hoeveelheid kilometers die ik toen per jaar reed.... Ik weet niet hoe dat zit bij de polo's. Jens Last edited by Zeend : 21-09-2010 at 11:35. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Het "probleem" van de d-riem van de 3L lupo is verholpen met het verbeterde 2002 model. wellicht dat ze het bij de polo ook hebben gedaan? De 1.4 TDI is immers gebaseerd op het lupo principe. Echter bij mijn polo 9n 2002 1.4 16V moet de d-riem ook om de 60.000 vervangen worden. |
#5
|
|||
|
|||
Aha, heb nu een Polo 9n 1.4TDI op het oog, maar eerst mijn eigen golfje verkopen, anders gaat het niet door
Alvast bedankt voor de reacties. Mocht er iemand nog iets op toevoegen dan lees ik het wel ...
__________________
ex: Golf 4 TDI chipped ong.140 PK Audi A3 8L TDI 90PK origineel Ford Puma 130PK DOHC Current: Alfa Romeo 1.6TS 105PK Op zoek naar: VW LUPO 3L |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Dit is helemaal waar met betrekking op de polo met de motorcode AMF, deze heeft vanaf Sep 2002 een upgrade gekregen. Maar... de polo's met de motorcode BAY. hebben dezelfde principe nog. waarschijnlijk is jouw polo nog voor Sep 2002 mijn polo moet om de 140.000 de driem, en deze is van juni 2003 |