#1
|
||||
|
||||
slecht koud starten..
Nou zitten we al een tijdje met een probleem, kwam via de search niets concreets tegen maar als hij koud is en je start hem dan slaat de motor een keer of 3 af en blijft maar moeilijk aan de praat, moet flink gassen om dit tegen te gaan. Hij klinkt ook verschrikkelijk en sputtert, lijkt wel zo een chevy Van bopbopbopbop, de buren zijn er niet blij mee iniedergeval elke morgen, mjah...
Ik heb alle vacuumslangen gecontroleerd, benzine filter vervangen en de olie filter. Accu is ook goed, dynamo ook startmotor heeft ook geen problemen. De ontsteking gecontroleerd en die staat ook goed. Uitlaat is ook niet lek. Koelwater is ook een beetje bruinig...zit wel wat troep in ofzo maar verder blijft de kvs wel netjes op peil. Als hij eenmaal goed warm is rijdt het verder goed en starten is dan heel af en toe een probleem, ligt eraan hoelang hij stil staat. Zou dit kunnen komen door de radiateur of iets van een sensor die open blijft staan of defect is? Het gaat om een 1.8i RP blok, hoor graag wat tips voor ik nog meer geld kwijt ben aan niks. gr Mike.
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984 |
#2
|
||||
|
||||
Blauwe temperatuur sensor, die zit in de koelvloeistof en geeft waardes door aan de computer. koelvloeistof koud, geeft ie een andere inspuiting.. bij mij was deze icm de lambdasonde stuk..
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Oké bedankt, dan gaat ik dat eerst nog even proberen, heb geen lambdasonde dus daar hoef ik niet naar te kijken maar goed dat je het er toch even bij vermeld.
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984 |
#4
|
||||
|
||||
Komt er ook rook/vocht uit de uitlaat als de motor zo slecht loopt na het starten?
Een gaatje in de koppakking of een scheurtje in de kop kan er voor zorgen dat er in (1 of meerdere) cilinders koelwater lekt als je de motor uitgeschakeld hebt (overdruk in koelsysteem = water lekt in je cilinder). Als je de motor dan start, moet je eerst het water 'verbranden' voordat deze cilinders netjes mee ontbranden. Dit zou ook je vieze KVS wel kunnen verklaren (uitlaatgassen bij de KVS) via hetzelfde kleine lekje).
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Als je Dit hebt geprobeerd zou je het resultaat kunnen posten Zit met het zelfde probleem. als ik mijn Golf 1.8 RP start sputtert die eerst ook heel erg als die Warm is heb ik ook geen probleem. BVD grt Johan |
#6
|
||||
|
||||
Tot zoverre heb ik nog geen rook opgemerkt, zal er zometeen in de ochtend bij het starten even goed opletten om er zeker van te zijn.
*Heb vanmorgen geen rook kunnen zien. @Johan: Uiteraard, ik houd jullie op de hoogte. bedankt voor de reacties.
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984 Last edited by mverh85 : 30-07-2010 at 13:01. |
#7
|
|||
|
|||
Als jou RP geen lambda heeft zit daar het probleem
Is met geregelde kat |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb denk ik iets te snel een conclusie getrokken, heb er wel een lambdasonde op zitten Iniedergeval ik heb de blauwe sensor vervangen en heb gelijk het hele koelsysteem leeg laten lopen en even het kvs potje schoongemaakt daar zat wel een boel zand in daarna alles weer bijgevuld. De auto starte meteen goed, zonder slag of stoot, netjes stationiar dus ik zal kijken of het probleem zich nog voordoet deze week en anders is het opgelost
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984 |
#9
|
|||
|
|||
Blauwe sensor is vaak het probleem
Een RP kan je nl niets aan stellen dat regelt de computer ,en die krijgt dan de info van de blauwe sensor |