Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-07-2010, 23:27
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default Geschikte bak 16v

Hallo

Ik heb vorigjaar een 16v in mijn golf 1 gehangen. Hier zat toen een 2y bak aan gekoppeld. Vanwege de hoge toeren heb ik een standaart versnellingsbak van een 1.6 gti eronder gezet. 3000/3500 toeren met 120 kmh de 2y bak draaide 4/4500 toeren. Nu is vorigeweek mijn bak stukgelopen waarsch klinknagels diff.

Ik kan nu aan een 2h bak komen. Wie weet hoeveel toeren deze zal maken met een snelheid van 120 km/h. Of welke bak ik moet hebben om in de buurt te komen van de 3500 toeren?

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 19-07-2010, 16:32
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Is 2H niet een motorcode? komt mij niet bekend voor, en staat ook niet in de lijst op DoppelWOBber.

Waar komt die bak achterweg dan?

Je zou ook een kabelgeschakelde bak van een 2.0 16v ABF motor kunnen pakken. Die gaat niet stuk.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 19-07-2010, 16:54
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Met een diesel bak rijd je nog minder toeren, dan zit je rond de 2500
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #4  
Old 19-07-2010, 17:38
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Achter de 2H motor zat de AUG.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #5  
Old 20-07-2010, 07:02
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Met een diesel bak rijd je nog minder toeren, dan zit je rond de 2500



En kan je met een paar maand weer een bak wisselen
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 20-07-2010, 09:03
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
En kan je met een paar maand weer een bak wisselen


Waarom?
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #7  
Old 20-07-2010, 09:12
vwjopie's Avatar
vwjopie vwjopie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,929
Send a message via MSN to vwjopie
Default

ik heb nog een FF bak liggen, aantal jaren terug gekocht bij Morien een gereviseerde.
heeft iets van max 10.000 gelopen.

heeft bij mij aan mijn PF motor gehangen in me Golf I 1.8 8v GTI motor.
is eventueel te koop.
__________________
T1 panel 1964

Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981
Reply With Quote
  #8  
Old 20-07-2010, 11:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Waarom?


Als je een 020bak van een golf2 diesel/turbodiesel gebruikt, trek je zo het differentieel eruit, die bakken hebben een geklinkte dif.
En ze hebben ook nog eens 90mm flenzen..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 22-07-2010, 11:52
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Bedankt voor jullie reacties. Weet iemand toevallig of ik het geheel over kan zetten in een 2y bak? dus met behoud van 2y diff en flenzen?
Reply With Quote
  #10  
Old 22-07-2010, 13:40
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Als je een 020bak van een golf2 diesel/turbodiesel gebruikt, trek je zo het differentieel eruit, die bakken hebben een geklinkte dif.
En ze hebben ook nog eens 90mm flenzen..


flenzen kan je overzetten.
Reply With Quote
  #11  
Old 22-07-2010, 13:59
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Wat wil je?
Een zelfde bak als je had?
En wat is daar de code van?
En een boutset kan je overal in zetten,en flenzen zijn ook over te zetten.

Jan
Reply With Quote
  #12  
Old 22-07-2010, 22:14
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Ik had een ff 1111 bak.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-07-2010, 23:04
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Dan moet je die van vwjopie nemen.
Reply With Quote
  #14  
Old 24-07-2010, 08:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Let wel een 16 v is een toeren motor
Je kan er voor een 9A pakken of iets wat er in de buurt komt
Het lekers gaat met de orginele 2Y
Een FM kan ook nog
Reply With Quote
  #15  
Old 25-07-2010, 15:06
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Ik heb nu een 4t bak eronder gezet. Rijd heerlijk km teller klopt voor geen meter icm de 45/15 banden. De 5e versnelling is net iets langer als de ff bak voor de rest zijn ze gelijk. De 2y bak maakte te veel toeren.

Iig bedankt voor de reacties
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum