![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Nog een bijkomend probleem onderaan de pagina.
Ik heb een golf 3 1.9tdi 90pk gratis gekregen. Er is maar 1 probleem. Het leeglooptoerental is 1100 toeren en als je kalm rijs of aan een constante snelheid dan schok hij vreselijk. Enkel als je volgas rijd dan gaat hij goed vooruit zonder schokken. Ikzelf denk dat de dieselpomp niet goed geregeld staat maar ik durf er zelf niet aan prutsen. Iemand die weet wat het is?
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 Last edited by FGizmoS : 03-08-2010 at 22:45. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Niemand een oplossing daarvoor?
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Is moeilijk te zeggen...
Als je denkt in de richting van de pomp afstelling dan bedoel je waarschijnlijk de timing. Ken je niemand die met vagcom overweg kan? Want met vagcom tover je namelijk in no time je timingsgrafiek op je computerscherm en weet je direct als het hier aan kan liggen.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk ![]() Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#4
|
||||
|
||||
![]() hallo ..
gooi je temp sensor er eens aff ,, volg je bovenstu radiatorslang ,, kom je bij je temp sensor uit . had sdi met zelfde.. succes . |
#5
|
|||
|
|||
![]() krukastandriem poellie uit gesleten, dan veranderd je tijdstip.
Bekend probleem, of anders even met vagcom testen. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik heb gehoord dat de auto lang stil heeft gestaan. De wagen wilde ook niet meer draaien en ze zouden aan de dieselpomp geprutst hebben. Waarschijnlijk hebben ze de pomp wat verdraaid.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Volgende week mag hij eindelijk binnen bij de dieselspecialist bij ons in de streek.
Bij de dealer vinden ze niet direct wat er aan scheelt. Vagcom heeft aan dat alles ok is ![]()
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Bij de dieselspecialist kreeg ik hetzelfde antwoord als bij de vw dealer. Hij weet ook niet wat het is.
De km-teller viel ook soms uit en schommelde veel. Ik dacht dat het misschien wel de baksensor zou kunnen zijn. Kapot of slechte massa. Ik had de stekker eraf getrokken en ermee gereden om te kijken of ik wel degelijk de juiste had afgetrokken. Blijkt nu ook het geschok weg te zijn. Op andere fora's lees ik dat schokken een standaart zou zijn op een 1z motor. Hij rijd nu toch zonder schokken. Toch moet het opgelost raken. Dit weekend zal ik eens een andere pomp testen maar ik vrees meer voor het elektrische bovengedeelte.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Sinds kort is er nog een probleem bijgekomen.
Ik had eens een platte batterij dus hebben de wagen in gang geduwd. Ik moest ongeveer 200km heen en 200km terug rijden. Aangezet, aangekomen en laten draaien en direct terug aangezet. Toen ik thuis kwam de wagen afgezet en na een half uur terug willen aanzetten maar de baterij was dood(dacht ik) Ik heb toen de nieuwe batterij gestoken en terug vertrokken +- 50km. Daar aangekomen de wagen stilgelegd en toen we daar wilden vertrekken alweer plat. in gang duwen en weer naar huis. Daar stilgelegd om nog eens te proberen maar helemaal leeg. Ik heb dan de batterij uit mijn caddy gehaald en de nieuwe van in de golf in de caddy gestoken om naar mijn garage te gaan en de alternator te vervangen. Waarschijnlijk uit gewoonte maar ik probeerde de caddy te starten en hij startte gewoon. Aangekomen aan mijn garage en een andere alternator getest. De wagen gestart met startkabels. De batterij gaf toen 14.6volt op leeglooptoerental. Al ik de wagen toen had stilgelegd had ik nog 13.7 volt. Lijkt me meer dan genoeg om te starten. Maar als je start is het precies alsof de batterij plat is en krijg ik max 3.5volt. Soms start hij wel gewoon maar meestal niet. Iemand dit ook al meegemaakt?
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Niet meegemaakt maar kijk voor de gekheid is ff je massa punt en de massa kabel van de batterij na. Als deze soms slecht/goed contact geeft dan ga je de ene keer wel starten en de andere niet. Als de batterij effectief plat is dan heb je ergens stroomverlies (radio ingebouwd, carkit,alarm,....?) Voorderest ff geen ideetjes ![]() Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Met het stroomprobleem kan ik je niet verder helpen.
Met de schokkende motor mss wel. Wat hebben de vw dealer en de "dieselspecialist" nu eigenlijk al allemaal gecontroleerd? Gelijk jij het beschrijft lijkt het mij nog steeds in de timing te zitten. Of er is aan de dieselpomp positie geprutst of het distributietandwiel op de krukas is ingesleten. Beide zorgen voor een verkeerde timing met een niet draaiende of schokkende motor tot gevolg... De timing van de dieselpomp kan je nameten met vagcom maar vagcom zal, indien de timing verkeerd staan, niet gauw een foutmelding gaan geven. Een ingesleten distributietandwiel wordt meestal ook niet aangeduid door vagcom. Enkel als de timing zo verkeerd staat kan het zijn dat de krukaspositiesensor voor een foutmelding gaat zorgen.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk ![]() Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#12
|
||||
|
||||
![]() Massapunten heb ik deze avond eens opgeschuurd, morgen weet ik dus meer :-)
Bij de dealer hebben ze timing gecontroleerd, distributie en die tandwielen en aan vagcom gelegd Bij de dieselspecialist ook maar hij heeft hem ook uitgelezen tijdens het rijden en dat gaf ook geen fouten, dan heeft hij de pomp opnieuw juist gezet, 3de injector gecontroleerd, ecu gewisseld met een andere en startblokeren ingeleerd zonder resultaat, dan een ecu van een 110pk getest en het was iets beter. Hij gaat nu wel een stuk beter moet ik zeggen. Dit weekend zal ik het bovengedeelte maar eens opendoen en het geheel eens uitkuisen en terug afstellen met vagcom. Dat onderdeel kost nieuw bijna 600 euro dus is het opendoen en uitkuisen me dat wel waard. Ah we gaan het wel een keer vinden. Positief blijven denken. De frustratie werk ik dan positief uit op de caddy, teermatten uitprutsen en de onderkant ook om helemaal opnieuw te behandelen. Dan nog ff een vw taro of een hilux vinden om de vloer te slopen:-D
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ondertussen zit er een nieuwe massakabel maar dat was het probleem nog niet.
Er was een kabeltje bijna helemaal afgebroken aan de alternator. De batterij was ook niet 100% meer. Waarschijnlijk van altijd te rijden op de batterij. De kmteller werkt nu ook niet meer omdat ik de stekker van de baksensor heb afgetrokken maar hij schokt nu ook niet meer ![]() Deze week had ik al een goede 1z motor gaan halen om onderdelen van te gebruiken. Blijkt het blok maar 71K te hebben en alle boekjes waren erbij. (De wagen trok gewoon niet naar behoren en daarom is het blok uitgehaald) Waarschijnlijk heb ik binnenkort een caddy 1 tdi ![]()
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |