![]() |
|
||||
|
||||
![]() Vandaag de bus maar eens naar buiten geduwd voor wat foto's.
Na wat jaren stofhappen ben ik kort geleden begonnen met de resto. De bus was er behoorlijk slecht aan toe. Eén en ander heb ik reeds al gedaan zoals motorcompartiment, sponningen van de zij-ramen (zowel links als rechts), rails voor de schuifdeur vervangen. Wat nog gedaan moet worden: Deuren (onderrand), schuifdeur (raamsponning), binnendorpels, front, instap (links, rechts) en nog wat kleine plekjes opnieuw inlassen. Motor (2.0 CJ) heb ik enkele maanden geleden gereviseerd. Hier zijn o.a. nieuwe zuigers en lagers ingegaan en een koprevisie gedaan. Hieronder wat foto's ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() zo..daar kun je je nog wel even mee vermaken..
goed bezig iig.. |
|
||||
|
||||
![]() Zow, dat is weinig bus. Veel succes ermee!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Thnckz.
Het is een leuke klus die over ongeveer vijf weken klaar zou moeten zijn. Dus steek ik nu al mijn uurtjes die ik nog ergens kan pakken er in. Intussen is bij de rand onder het dashbord en het gaatje onder bij de a-stijl (rechterzijde, zie zesde foto uit mijn vorige post) ook vervangen door een mooi stukje plaatwerk. Gisteren het frontpaneel passend gemaakt en deze zit nu op zijn plek. Onderstaande foto is met mobieltje genomen. Zal dit weekend de rest van de foto's even uitzoeken en hier ook neer zetten. ![]()
|
||||
|
||||
![]() update:
![]() De rotte stukken er uit geslepen. ![]() Close-up. ![]() Het nieuwe stuk. ![]() Frontpaneel passen. ![]() Morgen de gaten ponsen en het frontpaneel vastzetten.
|
||||
|
||||
![]() dat ziet er alweer een heel stuk vriendelijker uit!
Succes. Gr
|
||||
|
||||
![]() 5 weken?
wel een super projekt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Schiet lekker op zo!
![]() Leuk project, succes.. |
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de reacties.
![]() Na de Golden Earring (gisteravond live), vandaag maar eens rustig aan gedaan. (houte kop) Als eerste maar het frontpaneel voorzien van ponsgaatjes. De rand van de raamsponning gaat makkelijk met een ponstang, maar de onderrand moest ik dus met een boortje doen. APK-eis om de drie centimeter. Wat een k-klus zeg. Alle gaatjes eerst gecentreerd met een centerpons en daarna met een scherp boortje geboord. Vervolgens alles in de kleur die het moet worden gezet. Onderstaande foto is weer vanaf mijn mobielje. (rest volgt nog als ik mijn camera weer bij me heb) ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zow bekende fotos, lekker bezig.
Mijn bus had hetzelfde, ietsje minder rot, maar het paneel moest wel vervangen worden... Is vrij goed te doen.. Het was alleen jammer dat het paneel 1cm te kort is... maar het zit nu goed..
|
||||
|
||||
![]() Dank u.
Het front zit inderdaad erg strak. Scheelt bij mijn bus 8mm.
|
||||
|
||||
![]() veel foto's doen het niet meer!
Gr
|
||||
|
||||
![]() Zo. gisteren het front geschuurd. Instap en cabinevloer strak gemaakt.
Vandaag in de grondverf gezet. Deze week aan de deuren beginnen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Schiet lekker op!
|
|
||||
|
||||
![]() 't Is opeens weer een automobiel!
![]() Mooi hoor.
|
||||
|
||||
![]() Thnckxz. Zo ziet het er inderdaad een stuk beter uit.