![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik heb een vraag, ik heb een VW Golf type 4 gekocht uit 1998 met iets meer als 200000 km op de teller. Er zit een 1.4 motor in (55 kw) benzine. Als ik gas geef komt een een dikke blauwe walm uit de uitlaat en als ik met de auto de snelweg op ga dan heb ik vermogen verlies. Als je de olie dop los draait terwijl de motor loopt dan komen er uitlaat gassen uit. Nou zegt men bij de garage dat het motorblok op is en dat ik bij hen een 2e hands motor inclusief nieuwe koppeling (men zegt dat het slim is als ik dit meteen laat doen) laten plaatsen voor rond de 1200 euro. Mijn vraag is, zou het iets anders kunnen zijn b.v.dat ik alleen de zuigerveren hoef te laten vervangen en dat men er dan overmaatse zuigers er in plaatst ? Weet iemand waar dit voordeliger kan en toch goed ? Of kan ik hem maar het beste zo verkopen en wat kan ik er dan nog voor vragen ( de auto is verder ok en ziet er nog goed uit) Ik hoop dat iemand mij van advies zou willen voorzien. gr.Roy |
#2
|
||||
|
||||
![]() welkom hier ten eerste.
Dat is best lullig om het zo te zeggen dat je een auto koopt die er zo aan toe is, wist je dat toen je hem kocht of is het pas na een tijdje gekomen? anders zou ik zeker terug gaan naar de verkopende partij.. Heb je een compressie test laten doen? en wat is je olieverbruik ongeveer? misschien dat er dan wat meer gerichte antwoorden kunnen worden gegeven. Houd wel in gedachten dat bij een revisie een groot deel van de gemaakte kosten in de uren zit dus dat het waarschijnlijk niet slim is om dan alleen de "slechte" onderdelen te vervangen en andere, misschien nog wel goede maar ook slijtende onderdelen, niet.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt voor je snelle reactie. Laat ik het maar gewoon zeggen, ik ben er ingestonken. Ik ben teruggeweest maar dat had geen enkele zin. Ik heb geen compressie test laten doen om niet op voorhand nog verder in de kosten te geraken. Ik dacht zelf dat het beste (en voordeligste) is om er een andere motor in te laten zetten. Op dit forum lees ik dat het lastig is om in te kunnen schatten wat de STAAT is van een 2e hands motor. Wat raad jij me aan en bij wie zou ik dit voordelig en goed kunnen alten doen ? |
#4
|
|||
|
|||
![]() 1.4 motoren staan bekend om kantelende zuigers... Dit houdt in dat de cilinders opnieuw geboord en gehoond moeten worden, met een overmaat zuigers erin.. Duur geintje dus..
Voordeliger is een ruil/revisie-blok! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Sowieso zou ik er niet weer een 1.4 in zetten maar een 1.6 of 1.8. Een 1.4 zuipt als een grote. Omdat het motortje eigenlijk aan de lichte kant is voor zo'n zware auto.
__________________
"73 Käfer ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ok bedankt voor je reactie. Ik ga dus voor een ruil of revisie blok. Ik woon in Noord-Holland. Weet iemand waar ik in de buurt van noord-holland of Friesland terecht kan voor een goede ruil of revisie motor en waar moet ik dan ongeveer op rekenen inclusief montage.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() 072-5719110 autoservice beco.
Ik neem aan dat het een 16v is? Dan hebben we die nog wel op voorraad , 86k gelopen prijs met inbouw 1200 euro. En bij jou in de buurt. ![]() En natuurlijk met garantie, dus geen gezeur achteraf ![]() Last edited by Ron mk1 : 27-06-2010 at 21:02. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ok Ron, dat is in ieder geval iets waar ik mij op kan richten. Ik zal je even een PM sturen.
Mocht er nog iemand anders een goeie tip hebben dan hou ik me aanbevolen. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Hier even een update, de Golf staat inmiddels bij Ronald (autoservice Beko Heerhugowaard) op de brug, klaar voor een nieuw "hart" (Motor).
Spannend, nu afwachten hoe hij de operatie doorstaat !! |