#1
|
|||
|
|||
Spanrol multisnaar vervangen
Hallo, wat moet ik allemaal wegslopen om de spanrol te kunnen vervangen?
Het gaat hier over een Polo 1.6 1996 |
#2
|
|||
|
|||
Niets, spanrol met (uit m'n hoofd) sleuteltje 13 ontspannen, multiriem eraf wippen, spanner los laten, eraf schroeven, nieuwe erop, weer met sleutel 13 terugdrukken, multiriem er weer op, en spanner loslaten en klaar is puffie.
Is wel het makkelijkst om van onderaf te doen, op een brug of dergelijk dus. |
#3
|
|||
|
|||
Maar er zit een heel span mechanisme bij en dat kan er nooit tussendoor TOCH?
|
#4
|
|||
|
|||
Waar tussendoor? Tussen chassisbalk en dynamo-/stuurbekrachtigings-steun? Wat ik me ehug van de vorige distributieriem-wissel wel, anders de auto op 2 as-steuntjes zetten, krik onder de carterpan, en motorsteun aan distributiezijde losschroeven, en blok zachtjes laten zaqkken, creeert weer wat ruimte, die ruimte heb je sowieso nodig voor distributieriem/waterpomp/spanrol wissel, maar naar mijn herinnering niet voor de spanner van de multiriem.
|
#5
|
|||
|
|||
Dank voor De Tip Ik ga hem morgen opereren.
|
#6
|
|||
|
|||
het was niet de spanrol maar de pomp van de airco die vast zat.
pomp verwijderd en kortere snaar gemonteerd, klinkt weer als een klokje |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Alleen zonder airco
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |