Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-06-2010, 14:04
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default op tijd zetten van distributieriem 1.8 carb

als je de nokkenas op tijd wilt zetten met de krukas, dus bij mijn motor (1.8 GU) staat op het vliegwiel een bolletje (rond putje) en op nokkenas kan je kijken naar OT vooraan op het nokkenaswiel dat overeen moet stemmen met OT op kapje maar je kan ook kijken naar de insnijding achteraan het tandwiel en dit moet gelijk staan met bovenkant van bovenblok, als ik nu kleppendeksel eraf haal kan ik mooi de bovenkant zien. welk van de 2 is het beste merkpunt?
als ik dan de riem aanspan me de spanrol verdraaid de boel een beetje waardoor het weer niet 100% juist staat, hoe kan dit vermeden worden, door de nokkenas ergens te blokkeren? is er ergens een gleuf voor iets tussen te steken zodat ze niet verdraaid?
Reply With Quote
  #2  
Old 11-06-2010, 15:53
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo ..

als je de dop van je bak trekt .. zie je een krfje in je vliegwiel ..
die moet over1 komen puntje bak ,,
en puntje nokkenass , met je ot ,
en als je van onderen begint hem er strak omheen te leggen en dan spant ,
dan kom je aardig in de buurt , draai motor 2 keer rond met ringsleutel .
en controleer eens opnieuw .staat hij dan goed kun je hem gerust weer opbouwen
er zijn type,s bij die kun je blokeren achterkant nokkenass zit een sleuf die dan vlak komt te staan ,kun je eventuweel steeksleutel 10 tussen zetten .
VRGR GOOIGOLF
Reply With Quote
  #3  
Old 11-06-2010, 18:43
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Nokkenasriemwiel kerf aan de binnenkant gelijk met bovenkant kop
Spanrol rechtsom spannen[naar beneden drukken
Reply With Quote
  #4  
Old 11-06-2010, 19:33
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo ..


er zijn type,s bij die kun je blokeren achterkant nokkenass zit een sleuf die dan vlak komt te staan ,kun je eventuweel steeksleutel 10 tussen zetten .
VRGR GOOIGOLF



Dit is op toepassing voor diesels
Reply With Quote
  #5  
Old 11-06-2010, 20:33
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

En niet vergeten je tussenas tandwiel (voor je ontsteking) moet je ook goed zetten, ff verdelerkap eraf, en de streepjes (moeilijk zichtbaar) gelijk zetten..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 11-06-2010, 23:05
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

heb het dus met OT gedaan aan nokkenas en krijg hem moeilijk in gang wat er wrs op wijst dat hij een tand verkeerd staat.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-06-2010, 23:06
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
En niet vergeten je tussenas tandwiel (voor je ontsteking) moet je ook goed zetten, ff verdelerkap eraf, en de streepjes (moeilijk zichtbaar) gelijk zetten..


ja dat lukt, das de V-insnijding in vliegwiel dat moet het midden van de rotor gelijk staan met kerf op de onderkant van delco he?

Last edited by Mk2_power : 11-06-2010 at 23:12.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-06-2010, 23:08
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Nokkenasriemwiel kerf aan de binnenkant gelijk met bovenkant kop
Spanrol rechtsom spannen[naar beneden drukken


dus kleppendeksel eraf halen en dan kijken tot kerf achteraan nokkenastandwiel mooi gelijk staat met bovenkant van de kop, dan staat hij mooi op tijd?
Reply With Quote
  #9  
Old 12-06-2010, 07:25
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Aan de voorkant en dan het merkteken wat aan de binnenkant van het riemwiel staat
Reply With Quote
  #10  
Old 12-06-2010, 10:41
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Aan de voorkant en dan het merkteken wat aan de binnenkant van het riemwiel staat


snap volledig wat je bedoeld maar vraag me af of het best is voor het kleppendeksel eraf te halen of hoeft dit niet? als je kleppendeksel eraf haalt kan je perfect zien wanneer die kerf gelijk staat met bovenkant bovenblok
Reply With Quote
  #11  
Old 12-06-2010, 10:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Is niet nodig verschil is gering [1mm]
Dus 1mm lager als bovenkant kleppendeksel
Reply With Quote
  #12  
Old 12-06-2010, 10:59
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Is niet nodig verschil is gering [1mm]
Dus 1mm lager als bovenkant kleppendeksel


ok
Reply With Quote
  #13  
Old 12-06-2010, 11:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Suc6
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum