![]() |
|
|||
|
|||
![]() Wat zijn zoal realistische prijzen voor een Golf 1?
Het punt is, ik wil wel wat kopen maar heb in het verleden altijd gemerkt bij auto's dat ik heel makkelijk ben met kopen. Maar zodra ik een auto zelf weer wil verkopen blijkt ineens dat iedereen heel kritisch is en alleen maar voor de allerlaagste prijs interesse heeft. Ik wil dus weten waarvoor een Golf 1 echt verkocht wordt, niet wat de vraagprijzen zijn. Bijv. een Golf 1 diesel 1.6 uit '81, zonder roest en in nette staat. Wat kan ik daar safe voor betalen? |
|
|||
|
|||
![]() Waar ik ook wel benieuwd naar ben, hoeveel wordt een Golf 1 meer waard door bijv. een ombouw van Benzine naar Diesel,
ombouw van Diesel naar TDI uit golf 3, ombouw van Diesel naar TDI uit golf 4, En waar ik ook benieuwd naar ben is de kosten om zo'n ombouw uit te laten voeren. Niet bij een garage maar bij een ervaren hobbiest zegmaar. Is het bijv. goedkoper om gewoon een TDI te kopen, of een Diesel en die om te laten bouwen naar TDI, of zelfs een stap verder te gaan een bijv. een mk1 benzine te kopen en deze om te laten bouwen naar TDI. Benzine versies zijn namelijk goedkoop te krijgen als ik zo rondkijk. Heb het idee dat sommige verkopers echt denken dat een Mk1 van goud is tegenwoordig. Het aanbod begint steeds duurder te worden. Zelfs in Duitsland. |
|
||||
|
||||
![]() Dan zou je eigenlijk een lijst moeten krijgen van alle auto's die recentelijk verhandeld zijn met de prijs erbij waarvoor ze in eerste instantie werden aangeboden en de prijs waarvoor ze uiteindelijk zijn verkocht. En dan ook nog met alle sterke en zwakke punten van alle auto's erbij want anders is het appels met peren vergelijken.
Glasnost in de autohandel, gaat helaas niet lukken... .
|
||||
|
||||
![]() De prijs is volledig afhankelijk van de staat van de auto. Je kunt er al ene kopen vanaf zeg amar 1000 Euro, maar wil je een beetje een fatsoenlijk, dan ben je al gauw 3000 Euro kwijt en dat loopt snel op naarmate ze in betere conditie zijn.
Een reeds naar TDI omgebouwde auto kopen is altijd makkelijker en goedkoper dan zelf van voor af aan te beginnen. En ombouwen door een hobbiest kost niets, want die telt geen uren.