#1
|
||||
|
||||
Jorp's golf 2 1985 cl 1.6
Hij heeft een keer hier te koop gestaan.
De zo goed als "rotte" donkerblauwe golf 2 5 drs uit 1985. Ik mocht hem van de nabestaande verkopen/afvoeren. Na wat twijvelen heb ik besloten om hem een beetje op te knappen en flink te verlagen. De plannen waren schroefset verbreed staal en afkeur plekken repareren maar toch origineel houden. Eenmaal bezig met de rotte plekken ging het van kwaad tot erger, tot hij er weer strak bij stond, de kleur is uiteindelijk miami blue geworden. Er zijn 3 "nieuwe" roestvrije deuren in gegaan, goede achterklep, achterscherm hoek, knie stuk, dorpel weer aardig strak gemaakt, ander voorscherm(USA). Ik heb er USA achterlichten opgezet. Ook komen de bumpers van een USA golf er op. In de zomer had ik er ook nog een twingo dak in geplaatst. Ik heb nog een complete LPG G2 installatie liggen van 1 jaar oud. Dus die kon er ook wel in. Maar daar hoort natuurlijk ook een goed motortje in. De 1300 HK met 290.000 km kon ik dat niet meer aan doen. Ik heb een 1600 ABU (143.000km) uit een seat cordoba met stuurbekrachtinging gekocht. Deze heb ik erin gebouwd en aangesloten en loopt prima. Nu het gas er nog in. Inmiddels ook een complete set chrome omlijstingen van de portieren uit duitsland gehaald. De stootlijsten komen er weer op. Het interieur is van binnen gewoon lekker kaal en blauw. Ik heb er een hout sportstuur ingezet, weet nog niet of dat een blijvertje is. Last edited by Jorp : 03-12-2009 at 21:36. |
#2
|
|||
|
|||
Jorp is weer lekker bezig geweest zie ik!
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Tsja, de auto blijft toch een polo. Dit wordt meer een goedkope daily driver.
|
#4
|
|||
|
|||
Wel een mooie hoor.
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
ziet er al goed uit
nu nog even plat leggen
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#6
|
||||
|
||||
jij maakt een werk van een sloper...
maar wel een super-resultaat
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
Mooi nieuw leven voor een slopertje.
|
#8
|
||||
|
||||
Zo lekker bezig geweest jorp! ziet er goed uit! leuk kleurtje ook
|
#9
|
||||
|
||||
Ziet er erg goed uit hoor.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#10
|
||||
|
||||
Inmiddels een half jaar verder. De golf rijdt sinds gister legaal op de weg.
Tijdje geleden stopte de ruitenwissers en sproeiers er in eens mee (net voor de keuring). Na de keuring nog even gekeken naar de ruitenwissers. Had de relais al vervangen (geen resultaat), Beetje friemelen aan de hendel gaf ook geen sjoege. Alleen de snelste stand deed het en kwam niet automatisch terug op de nul stand. Snel even een golf 3 ruitenwissermechanisme aangesloten (los in de motorruimte) deze deed het wel. Alles maar weer terug gebouwd, ineens deed de boel het weer. Zeker een contactfoutje ofzo. Het sproeierpompje ook maar ff een paar tikken gegeven en die deed het ook weer. Stuurbekrachtiging heb ik er wer uitgehaald, ibiza en golf stuurhuis verschillen qua hoek waardoor de cadan as gaat knoepen. Hup eruit die troep. Nu moest er ook een ander dynamo komen met steun omdat die van een met stuurbekr.pomp niet te stellen is. Bij Beco in Alkmaar ff een dynamo gehaald, helaas bleek deze flink overleden te zijn, tis altijd maar een gok wat je op de sloop haalt. Geen probleem kun zo een ander halen die het wel deed. Accu liep evengoed nog leeg, even de ampère meter er tussen, ja hoor lekstroom. Gokje, de radio, loskoppelen, meten, los laten, ik wil er toch een ander in. Vandaag nog even langs een gas-installateur geweest voor een prijsopgave. Viel niet tegen maar ga het toch eerst zelf proberen. Ook heb ik een vaste verlagingsset gekocht van APEX 60/40. Dit wil ik doen i.c.m. 15" BMW BBS kruisspaak velgen 7J ET24. Met bandenmaat 195/45 15. Niet te plat hij moet toch nog een beetje comfortabel zijn. Tot nu toe bevalt de golf prima. Rijdt niet zo sportief als me polotjes, maar daar heb ik hem niet voor. Meer volgt. |
#11
|
|||
|
|||
leuk ding , en van onder ook niks mis mee.
Apktje zat er ook zo op , geen probleem....... |
#12
|
||||
|
||||
ik ben erg benieuwd....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
||||
|
||||
Zoals jullie kunnen zien: USA sidemarkerlights USA achterlichten Twingo dak Stalen 14inch velgen met winterbanden Bluemotion embleempje tsja blauw en straks milieuvriendelijker Chrome GL lijsten langs de zijkanten GTI tellerunit met MFA. Golfbal versnellingspook. Vandaag ff 2 uurtjes bezig geweest met de gas installatie, kabelboom gemonteerd, steunen voor verdamper en schakelaar in dashboard gemonteerd. Bodem ziet er nu netjes uit ja, ik heb wel 5 gaten dicht moeten maken. |
#14
|
|||
|
|||
Lekker dakje voor dit weer!
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
Wat velgen al niet doen met een auto.
Sinds deze week heb ik de BBS velgen binnengekregen. Ze worden eerst nog even opgeknapt en dan komen ze er onder. Via Martijn koop ik 195/45 R15 bandjes. Ik hoop alleen dat dit voor goed gaat komen. Het zijn BMW BBS 15 7J ET 24 velgen. En de golf wordt 60/40 verlaagd. De randen wil ik gaan polijsten en de harten goud spuiten, volgens mij past dat mooi bij miamiblue. Alleen vraag ik me af wat je het beste als eerst kunt doen, polijsten of spuiten. Mij lijkt polijsten omdat je dan de kans op beschadigen van het hart voorkomt. |
#17
|
||||
|
||||
moet volgens mij makkelijk kunnen,het camber kan ook nog iets verzet worden...
gaat leuk staan
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
||||
|
||||
Maandag breng ik de velgen naar de polijster. Kost me 150 euro om de randen te laten polijsten. En de week erop kan ik ze weer ophalen.
Ik bestel nieuwe chrome naafkapjes en nieuwe BBS emblemen. Het hart wil ik toch goud gaan spuiten. Gasvulstuk zit inmiddels in de achterkant, precies waar het VW embleem bij nieuwere type's golf 2 zit. Op de dop monteer ik een VW embleem. Gister kwam ik met een ander idee, ik dacht aan een 2.0 liter automaat. Ik kan nu een complete auto kopen voor een leuk bedrag, dan zet ik alles gewoon over. Maar een 2.0 automaat verbruikt ong. 1:10. Terwijl mijn 1.6je nu 1:14.3 rijd. Het belangrijkste is dat de golf nu zuinig en goedkoop rijdt. Tis en blijft een daily. Maar evengoed is een automaat ook relaxed. Dus wat zou ik doen. Radio is ook gemonteerd, het is een goedkoop bluetooth radiotje geworden. |
#19
|
|||
|
|||
habby babby gheheh
bevalt het radiotje een beetje? auto ziet er trouwens netjes uit! die velgen had ie wel nodig he! en ik persoonlijk zou denk ik gewoon met het 1.6 blijven rijden wanneer die gewoon goed is, zoals je zelf al aangeeft, het is een daily! |
#20
|
||||
|
||||
Zou ook het 1.6'je er in laten zitten. Je hebt er een leuke bak van gemaakt. Zit zelf ook nog met het idee om de '86-er golf om te bouwen naar iets op LPG of diesel als goedkope daily, die ik ook op lange afstanden in kan zetten.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |