![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ellow,
mijn golf mk2 uit 1990,verbruikt behoorlijk wat koelvloeistof. ik moet iedere 1000 kilometer zo`n halve liter bijgooien. hij loopt niet beroerd,lijkt op t oog nergens te lekken, en ook zit er bij de olie geen witte smurrie. dus lijkt me niet dat t de koppakking is.wat zou dit kunnen zijn,en hoevaak moeten jullie de koelvloeistof bijvullen? groetjes geert ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het zou best kunnen zijn dat je een lek in je koppakking hebt, maar het zou ook goed kunnen dat ergens anders in je systeem een lek zit, denk hierbij aan je slangen, radiateur, kvs reservoir. komt er ook witte rook uit de uitlaat? succes ermee
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lekke koppakking betekend niet altijd dat er witte smurrie in je olie komt,
Kan ook zijn dat er tussen de koelvloeistof kanaal en cilinder zelf een lek zit. Dan krijg je de bekende witte rook uit de uitlaat. Is dit niet het geval kun je hem ook even af laten persen bij de garage, terwijl het systeem onder druk staat zoeken naar een lek.
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#4
|
||||
|
||||
![]() En welkom hier trouwens
![]()
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#5
|
||||
|
||||
![]() lekke koppakking maar in een begin stadium
__________________
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() ben al langer hier op t forum,maar wederom bedankt. heb geen witte rook uit de uitlaat. beste optie is idd het systeem omder druk zetten. maar hoevaak moeten jullie koelvloeistof bijvullen dan?
groetjes |
#7
|
||||
|
||||
![]() als je koelvloeistof verlies hebt en je ziet het nergens lekken, dan moet de auto het wel verbruiken. heb er bij mijn polo nu 100.000 km opzitten en heb nog nooit hoeven bijvullen. alleen 1x ververst.
grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#8
|
||||
|
||||
![]() hmmm,als het de koppakking is,in een begin statium,kan ik er wel mee door blijven rijden,tot t erger word.. of niet? heeft voor de rest geen gevolgen als ik t in de gaten hou? Hij heeft nou dik 325.000 gelopen, maar rijd nog heerlijk,en motor klinkt nog redelijk mooi. reparatiekosten zullen wel rond 300 euro liggen?
![]() groetjes ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Aansluiting op het blok controleren de kunstof flensen worden na lange tijd poreus als deze heet worden gaan ze uitzetten en gaan dan lekken en omdat dit bij een warme motor gebeurd verdampt de koelvloestof gelijk je kunt ook nog de kachelradiator controleren gewoon voor de voorstoelen controleren of de mat nat is. Afpersen kan wel maar kan wel schade aanrichten zodat je een heleboel moet vervangen het blok heeft immers al drie ton gedraait
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
nooit .... de rooie jetta van mij is eerst van mijn broer geweest die reed er 5000 km per jaar mee toen verbuikte hij 2 liter op die 5000 km ik gebruikte hem regelmatig en het verbruik ging naar 0 .. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Hoef ook nooit bij te vullen.
Zou er ook zeker niet mee doorrijden, als je auto op welke manier dan ook kvs verliest is er wel iets aan de hand. Check eerst eens of er toch niet ergens iets weg druppelt... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik zou inderdaad even laten checken op lekken. Soms helpt zo'n flesje lekstop tijdelijk het probleem te verminderen.
Jens |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Was bij mij ook het geval. Kunstof aansluiting waar sensoren opzaten was zo poreus dat je dat rand zo kon afbreken. Ook was een slang die je amper kon zien zitten lek aan de onderkant. Ga eerst is op speurtocht uit kijken of je iets ziet. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Controleer ook eens de koelradiator
Die wil ook nog wel eens lek raken Op de aansluiting met de zijkanten |
#15
|
|||
|
|||
![]() Aansluiting op het blok controleren de kunstof flensen worden na lange tijd poreus als deze heet worden gaan ze uitzetten en gaan dan lekken zoals Hummer al zegt,
ik heb het zelf ook een keer gehad, wil nog weleens gebeuren als je de auto net gekocht hebt, dan hebben ze vaak een tijdje te koop gestaan en dus stil gestaan, waardoor sommige flensen weleens een beetje poreus willen worden, je moet even kijken naar een dikke zwarte slang die van je radiateur naar je blok loopt, loopt een beetje richting je kleppendeksel dus niet ana de onderkant van je blok ofzo, je moet m zo kunnen zien zitten, als dit het is is het voor 2 tientjes gemaakt, nieuwe flens erop zetten en voor alle zekerheid ook de slang even vervangen
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Kijk eens even of de O ring van t watermondje waar de sensoren opzitten. nog goed is. of t watermondje zelf..
dat is bij mij momenteel t euvel. Gr Ron |
#17
|
||||
|
||||
![]() Als het de koppakking is ga je vast ook problemen krijgen met je KV temp.!
En daar weet ik alles van ondertussen.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#18
|
||||
|
||||
![]() Probleem is al uit de wereld, Zit nieuw blok in, bleek idd de koppakking te zijn.
fijn dat je na 2 jaar nog aan me denkt. ![]()
__________________
Quote:
|