|
|||
|
|||
Olie verdwijnt in luchtfilterbak via carter ontluchting
Het betreft een EV motor 1.8 gti
Met mechanische injectie Motor heeft een tijdje stilgelegen nu ingebouwd en nu loopt hij goed Compresie is ook goed op alle cilinders 13 op de meter Na een minuut of tien begon hij te rokrn en nu bleek dat de luchtfilter bak vol olie lag en de olie druklamp en zoemer ging Is er iemand die een idee heeft wat dit kan zijn mvg Hans |
|
|||
|
|||
Te veel olie?
Is je carterdruk wel goed? Door het lange stilstaan je zuigeveren vast gaan zitten deze moetten weer los komen.
|
|||
|
|||
Quote:
wat moet de carterdruk zijn en hoe en waar meet je dat |
|
|||
|
|||
Quote:
0 is je caterontluchting niet verstopt ? |
|
|||
|
|||
Quote:
hoe controleer je dat en die zit toch op het kleppendeksel of hebben deze motoren er nog een gti 1.8 ev |
|
|||
|
|||
had ik ook bij mijn kr was toen oliepomp kaduuk
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe krijg je door een kapotte pomp meer carterdruk? |
|
||||
|
||||
Door het oplopen van de temperatuur loopt de druk ook op.
Wordt er niets gepompt, wordt ie op plaatsen veel en veel te heet, waar die op andere plaatsen niet zo warm wordt. Door die oplopende druk, zal hij de olie ergens wegduwen.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik volg je verhaal niet zo goed eerlijk gezegd. Carterdruk en oliedruk zijn naar mijn idee niet zo direct met elkaar verbonden? |
|
||||
|
||||
Bovendien zou met het oplopen van de temperatuur de (olie)druk eerder afnemen dan toenemen door afnemende viscositeit van de olie.
|
|||
|
|||
Quote:
Ok allemaal maar kom even terug op mijn vraag iemand een idee moter heeft halfjaar stilgelegen wat wd40 op de zuigers spuiten mischien?? |
|
|||
|
|||
Nee gewoon even goed warm laten worden en misschien een flesje met olieflush er bij gooien en dan je olie verversen.
Dan moet het goed zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad geen rekening mee gehouden.. Maar afnemen van de druk lijkt me weer iets te veel, niet?