Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-04-2011, 19:04
hansvanderzwaag hansvanderzwaag is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 13
Default Olie verdwijnt in luchtfilterbak via carter ontluchting

Het betreft een EV motor 1.8 gti
Met mechanische injectie
Motor heeft een tijdje stilgelegen nu ingebouwd en nu loopt hij goed
Compresie is ook goed op alle cilinders 13 op de meter
Na een minuut of tien begon hij te rokrn en nu bleek dat de luchtfilter bak vol olie lag en de olie druklamp en zoemer ging
Is er iemand die een idee heeft wat dit kan zijn

mvg Hans
Reply With Quote
  #2  
Old 10-04-2011, 19:38
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Te veel olie?
Is je carterdruk wel goed?
Door het lange stilstaan je zuigeveren vast gaan zitten deze moetten weer los komen.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #3  
Old 10-04-2011, 19:50
hansvanderzwaag hansvanderzwaag is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
Te veel olie?
Is je carterdruk wel goed?
Door het lange stilstaan je zuigeveren vast gaan zitten deze moetten weer los komen.

wat moet de carterdruk zijn en hoe en waar meet je dat
Reply With Quote
  #4  
Old 10-04-2011, 19:52
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by hansvanderzwaag
wat moet de carterdruk zijn en hoe en waar meet je dat

0

is je caterontluchting niet verstopt ?
Reply With Quote
  #5  
Old 10-04-2011, 19:56
hansvanderzwaag hansvanderzwaag is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
0

is je caterontluchting niet verstopt ?



hoe controleer je dat en die zit toch op het kleppendeksel
of hebben deze motoren er nog een

gti 1.8 ev
Reply With Quote
  #6  
Old 10-04-2011, 21:09
jarnogti jarnogti is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 623
Default

had ik ook bij mijn kr was toen oliepomp kaduuk
Reply With Quote
  #7  
Old 11-04-2011, 14:07
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Quote:
Originally Posted by jarnogti
had ik ook bij mijn kr was toen oliepomp kaduuk


Hoe krijg je door een kapotte pomp meer carterdruk?
Reply With Quote
  #8  
Old 11-04-2011, 17:45
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Door het oplopen van de temperatuur loopt de druk ook op.
Wordt er niets gepompt, wordt ie op plaatsen veel en veel te heet, waar die op andere plaatsen niet zo warm wordt.

Door die oplopende druk, zal hij de olie ergens wegduwen.
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #9  
Old 12-04-2011, 11:26
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Quote:
Originally Posted by Chriskee.
Door het oplopen van de temperatuur loopt de druk ook op.
Wordt er niets gepompt, wordt ie op plaatsen veel en veel te heet, waar die op andere plaatsen niet zo warm wordt.

Door die oplopende druk, zal hij de olie ergens wegduwen.


Ik volg je verhaal niet zo goed eerlijk gezegd.
Carterdruk en oliedruk zijn naar mijn idee niet zo direct met elkaar verbonden?
Reply With Quote
  #10  
Old 12-04-2011, 17:10
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Bovendien zou met het oplopen van de temperatuur de (olie)druk eerder afnemen dan toenemen door afnemende viscositeit van de olie.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 12-04-2011, 18:26
hansvanderzwaag hansvanderzwaag is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 13
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Bovendien zou met het oplopen van de temperatuur de (olie)druk eerder afnemen dan toenemen door afnemende viscositeit van de olie.



Ok allemaal maar kom even terug op mijn vraag iemand een idee
moter heeft halfjaar stilgelegen wat wd40 op de zuigers spuiten mischien??
Reply With Quote
  #12  
Old 12-04-2011, 19:40
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Nee gewoon even goed warm laten worden en misschien een flesje met olieflush er bij gooien en dan je olie verversen.
Dan moet het goed zijn.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #13  
Old 12-04-2011, 22:54
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Bovendien zou met het oplopen van de temperatuur de (olie)druk eerder afnemen dan toenemen door afnemende viscositeit van de olie.


Inderdaad geen rekening mee gehouden..
Maar afnemen van de druk lijkt me weer iets te veel, niet?
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum