#1
|
|||
|
|||
Steek ombouw naar 5x130?
Ik ben me eens een paar mogelijkheden op een rijtje aan 't zetten.
Nu weet ik dat Chiel van MIVW een steek ombouw heeft gedaan van 4x100 naar 5x130: Weet iemand hoe dit 't beste kan worden gedaan? Grt Nuël.
__________________
Embleemloos is voor mensen die hun merk niet waarderen!!!
|
#2
|
|||
|
|||
chiel van mivw ff een mailtje sturen lijkt mij het makkelijkst??
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#3
|
||||
|
||||
is idd een beetje vragen naar de bekende weg :S
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb ooit ergens gelezen dat Chiel geen internet heeft.
Als je de gaten van de wielnaven en remschijven dichtlast en nieuwe gaten in 5x130 boort en draad erin tapt, dan ben je er al.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Er bestaan ook (veilige!) adapters van 4x100 - 5x130 dus je zou het ook bij de huidige naaf in kunnen boren, en nieuwe schijven met de goede steek erop zetten.
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! Last edited by Beetlefreak : 23-05-2010 at 23:14. |
#6
|
|||
|
|||
zo heeft chiel het in elk geval niet gedaan.
zal 'm eens vragen of ie z'n pc wil aan zwengelen voor dit topic...haha
__________________
www.mivw.nl |
#7
|
|||
|
|||
Als ik z'n mail adres had had ik dat wel gedaan
maar wilde 't eerst via deze weg proberen. En Joost, kunt beter niet reageren dan zo'n commentaar te plaatsen, hebben we niks aan ofwel dan? @ Jeff, als je 't zo doet hou je te weinig vlees over zoals ze dat zeggen. Als je de gaten te ver naar buiten gaat plaatsen is dat niet veilig. Toch bedankt voor het meedenken @ Rob, hebt PB
__________________
Embleemloos is voor mensen die hun merk niet waarderen!!!
|
#8
|
|||
|
|||
Complete naaf over zetten in de fussee
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
moet fdat natuurlijk wel passen ik heb geen id hoor, maar 5x100 (vr6) past niet in de naaf van een golf1 gti kan me voorstellen dat porche naven niet 123 in een golf fusee past.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Voor de Golf 1 bestaan naven 5x100 die er zo in passen. Kosten iets van 150 euro.
Dan heeft Chiel zeker iets op maat laten maken.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Draaibank Bijpassend lager zoeken T'is hobby |
#12
|
||||
|
||||
Kijk eens goed naar de foto, dan zie je dat de buitendiameter van de naaf veelgroter is als een VW naaf.
Ook is de centreering voor de velg veel groter. Als je de moeite hebt genomen om een schuifmaat te pakken kom je er achter dat 5x130 (half)buiten een VW naaf valt. Dus...... Chiel heeft een paar nieuwe naven laten maken met 5x130 de juiste centreering voor de Fuchsen en met de splains van een Golf. Achter zit het net als bij mijn Golf ,Angepasde Kever schijf met een adapter voot de remklauw. De vooras is ook smaller gemaakt om de wielen er netjes onder te krijgen. |
#13
|
|||
|
|||
vraag beantwoord dacht ik zo, ron bedankt!
hoeven we chiel niet lastig te vallen, kan die verder met z'n auto apk klaar maken voor 't eind v/h seizoen, haha
__________________
www.mivw.nl |
#14
|
||||
|
||||
Ik kijk niet zo vaak naar de naaf van mijn Mk1.
Ik blijf de cabrio van Chiel maar geweldig vinden. Zeker nu je weer wat achtergrond informatie krijgt.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |