Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-06-2010, 22:17
twistile twistile is offline
Forum Regular

Default Ebay.de onderdelen goed redelijk of slecht?

Wat zijn hier de ervaringen met spullen van www.ebay.de ?

Neem bijv. een set wiellagers met 2 jaar garantie http://cgi.ebay.de/2-RADLAGER-SATZ-...=item45f3a08d99

Bij normale winkels betaal je vaak een veel hogere prijs die zich niet altijd in hogere kwaliteit hoeft te bewijzen, soms is het wel betere kwaliteit, maar soms ook niet.

Duss, kan je met zoiets 10.000en kms maken of zijn ze binnen de kortste keren gaar?

Zelfde vraag wil ik stellen voor remslangen. Kost ook maar 16 euro ofzo per 2

Iemand ervaring?
Reply With Quote
Old 23-06-2010, 22:25
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

is gewoon goed spul...
ik bestel de laatste tijd zelf veel via ebay,moet zeggen er is een wereld voor me opengegaan.....
Old 23-06-2010, 22:33
Forum Regular

Grappig wel dat het zóveel goedkoper is dan bijvoorbeeld bij een automaterialenzaak waar ook garages ed hun spullen halen.

De verzendkosten zijn ook maar iets van 10 - 20 euro.
Reply With Quote
Old 23-06-2010, 22:37
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

zit soms ook wel rommel bij, hoor (maar dat kan imitatie van de brezan ook zijn)

een paar keer remblokken besteld en die waren na een noodstop al helemaal verglaasd,
uitlaten met slechte pasvorm en al snel weer doorgerot...

maar ik heb ook heel vaak gewoon goed spul besteld bij grote aanbieders zoals ATP en autoteile
Reply With Quote
Old 23-06-2010, 22:38
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

ook merkproducten zit soms heel veel verschil in....
edit,in de prijs bedoel ik
Old 23-06-2010, 22:52
Forum Regular

Van die uitlaat herken ik, had voor 33,- euro inclusief verzending een einddemper.
Hoe snel hij gaat roesten weet ik nog niet maar de pasvorm is wel net iets aan de wijde kant. Dit schijnt weer op te lossen te zijn met wat kit/pasta ofzo.
Kan ook zijn dat de pijp vanaf de middendemper niet meer orgineel en daarom misschien wel te klein is.

Verder ziet de demper er heel strak en netjes gelast uit. Als je het ziet kan je haast niet geloven dat ze zoiets voor 17,- euro(ex verzending) kunnen aanbieden.
Reply With Quote
Old 23-06-2010, 23:07
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Voordeel van Ebay bedrijven is gewoon: Groot inkopen en in verhouding tot gewone winkels lage overhead kosten.

Onderdelen zijn lang niet altijd goed, maar ATP bijvoorbeeld heeft heel veel voor nette prijzen. Merk delen (SKF FAG Contitech) zijn ook betaalbaar te krijgen.
Reply With Quote
Old 23-06-2010, 23:49
robveedub robveedub is offline
VW Fanatic

kwaliteit van de onderdelen heeft helemaal niets met ebay te maken,
maar met kwaliteit van de verkopers die er op zijn aangemeld.

ik koop zelf niets bij mensen met een lager beoordelingsprofiel dan 97%
powersellers zijn over 't algemeen wel goed, professioneel en snel
Old 24-06-2010, 07:47
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict

Hoe gaat het dan in zijn werk via ebay?
Hoelang duurt het voor je het binnen hebt? En ben je zeker dat je het krijgt omdat het buitenlands is?
En hoe gaat het met betalen?

Heb zelf nog nooit iets via ebay besteld maar als ik dit zo lees dan lijkt het me wel interessant.

gr rick
Reply With Quote
Old 24-06-2010, 08:49
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie

Ik zweer bij KFZ Autoteile

betalen met PayPal, snelle verzending, al veel goed spul van ontvangen!
Old 24-06-2010, 08:56
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life

Send a message via MSN to richard-polo

Quote:
Originally Posted by twistile
Wat zijn hier de ervaringen met spullen van www.ebay.de ?

Neem bijv. een set wiellagers met 2 jaar garantie http://cgi.ebay.de/2-RADLAGER-SATZ-...=item45f3a08d99

Bij normale winkels betaal je vaak een veel hogere prijs die zich niet altijd in hogere kwaliteit hoeft te bewijzen, soms is het wel betere kwaliteit, maar soms ook niet.

Duss, kan je met zoiets 10.000en kms maken of zijn ze binnen de kortste keren gaar?

Zelfde vraag wil ik stellen voor remslangen. Kost ook maar 16 euro ofzo per 2

Iemand ervaring?

Ik bestel ALTIJD bij ATP en ik heb nog geen rotzooi gehad..
Heb ene setje homokineten besteld waar 2pakkingen niet bijzaten en ik kreeg gelijkk een nieuwe doos met een kineet toegstuurd en die andere mocht ik houden {merk was ATEC} niet beste maar voor dat geld goed zat.

ina meyle atp ate, allemaal heel goed spul vind ik!
Reply With Quote
Old 24-06-2010, 08:57
richard-polo's Avatar
No personal life

Quote:
Grappig wel dat het zóveel goedkoper is dan bijvoorbeeld bij een automaterialenzaak waar ook garages ed hun spullen halen.

De verzendkosten zijn ook maar iets van 10 - 20 euro.

Het spul word vaak daar om de hoek gemaakt, dus niet gek dat het zo goedkoop is..
diezelfde homokineten die ik bestdl heb kosten hier bij mascotte 63euro
Reply With Quote
Old 24-06-2010, 08:59
richard-polo's Avatar
No personal life

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI
Hoelang duurt het voor je het binnen hebt? En ben je zeker dat je het krijgt omdat het buitenlands is?

Heb zelf nog nooit iets via ebay besteld maar als ik dit zo lees dan lijkt het me wel interessant.

gr rick

er staat een iban nummer en zo kan je geld overboeken.
ik heb nog nooit iets gekocht met paypal!! altijd overboeking en werkt super snel..
Reply With Quote
Old 24-06-2010, 09:01
richard-polo's Avatar
No personal life

[QUOTE=twistile]Wat zijn hier de ervaringen met spullen van www.ebay.de ?

[QUOTE]

deze lager heb ik 2 in mijn dagelijkse polo gemonteerd
atp lagers..
Reply With Quote
Old 24-06-2010, 10:03
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Marcski
zit soms ook wel rommel bij, hoor (maar dat kan imitatie van de brezan ook zijn)

een paar keer remblokken besteld en die waren na een noodstop al helemaal verglaasd,
uitlaten met slechte pasvorm en al snel weer doorgerot...

maar ik heb ook heel vaak gewoon goed spul besteld bij grote aanbieders zoals ATP en autoteile

uitlaten zijn inderdaad bagger, maar het kost ook he-le-maal niks. wanneer je een uitlaat koopt en je wilt een beetje kwaliteit, niet de goedkoopste nemen, maar een tussenklasse qua prijs. dan zit je wel goed.
Old 24-06-2010, 14:38
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI

gr rick

Je kan via je bank betalen. Met hun IBAN en BIC nummer (staat er altijd bij). Maar daar kan wel even overheen gaan voordat zij jouw betaling binnen hebben.

Via Paypal kan je direct betalen. Het voordeel is dat ze nog dezelfde dag of de dag erop het spul kunnen verzenden. Dan heb je het in 1 á 2 weken binnen.

Voor Paypal moet je je wel aanmelden en het koppelen aan je bankrekening of creditcard. Je kan er ook alvast tegoed opzetten. Het werkt perfect is mijn ervaring.

Verzending gaat meestal via DHL of DPD. Waarbij DPD vaak je pakket gewoon bij een van je buren dumpt als jij niet thuis bent en je nog maar af moet wachten of ze een briefje in je bus doen zodat je kan weten op welk nummer het ligt... Het beste geef je dus een verzendadres op waar altijd iemand thuis is of het adres van je werk bijv. Nadeel is weer dat die verkopers zo druk zijn dat de kans groot is dat ze daar overheen lezen en het gewoon naar het thuisadres sturen wat je bij Paypal hebt ingegeven.
Reply With Quote
Old 24-06-2010, 14:44
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

ze "moeten" het naar het verzend-adres sturen wat je bij die specifieke paypal-betaling hebt ingevoerd. Daar leest een verkoper dus niet overheen, jij voert het verkeerd in
Reply With Quote
Old 24-06-2010, 14:58
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Marcski
ze "moeten" het naar het verzend-adres sturen wat je bij die specifieke paypal-betaling hebt ingevoerd. Daar leest een verkoper dus niet overheen, jij voert het verkeerd in

Je kan soms een alternatief verzendadres kiezen.
Los van dat zouden ze wel even mogen terugmailen als ze niet aan je verzoek voldoen dan weet de klant ook waar hij aan toe is.
Reply With Quote
Old 24-06-2010, 15:21
richard-polo's Avatar
No personal life

Quote:
Je kan via je bank betalen. Met hun IBAN en BIC nummer (staat er altijd bij). Maar daar kan wel even overheen gaan voordat zij jouw betaling binnen hebben.

Via Paypal kan je direct betalen. Het voordeel is dat ze nog dezelfde dag of de dag erop het spul kunnen verzenden. Dan heb je het in 1 á 2 weken binnen.

Voor Paypal moet je je wel aanmelden en het koppelen aan je bankrekening of creditcard. Je kan er ook alvast tegoed opzetten. Het werkt perfect is mijn ervaring.

Verzending gaat meestal via DHL of DPD. Waarbij DPD vaak je pakket gewoon bij een van je buren dumpt als jij niet thuis bent en je nog maar af moet wachten of ze een briefje in je bus doen zodat je kan weten op welk nummer het ligt... Het beste geef je dus een verzendadres op waar altijd iemand thuis is of het adres van je werk bijv. Nadeel is weer dat die verkopers zo druk zijn dat de kans groot is dat ze daar overheen lezen en het gewoon naar het thuisadres sturen wat je bij Paypal hebt ingegeven.

ik heb dit nog nooiit meegemaakt en ik bestel toch heeel veel via ebay..
altijd zorgen dat ze aangetekend versturen dan mogen zer het niet eens aan de buren afgeven

gls tnt ook perfekto...
Reply With Quote
Old 28-06-2010, 12:32
wobster wobster is offline
Forum Regular

ik heb die set lagers ook in de golf steken alles zit erbij. atp en autoteile zijn zeer correct en goed spul.

ik bestel tegenwoordig eigenlijk alles via ebay scheelt een hoop en maakt het wat leuker.

zo heb ik vorige week mijn lak besteld voor de auto te spuiten kwam hier bij een automaterialenzaak op een 400€ uit en bij ebay een 140€ en dan had ik nog extra.

en ivm de prijs die ze laag kunnen houden het is geen winkel dus geen verwarming,extra verlichting,extra personeel voor klanten.

Last edited by wobster : 28-06-2010 at 12:36.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules