|
||||
|
||||
schroefset polo 6n/6n2 hetzelfde?
Even een korte vraag.
Is iemand bekend of dat een schroefset van/voor een polo 6n ook onder een 6n2 past? Kan een setje overnemen welke onder een 6n gezeten heeft maar hij moet onder een 6n2 komen. En ik heb niet zo'n zin om er bij het demonteren/monteren pas achter te komen Hoor het graag! Mvg, Pepijn Quist
|
|||
|
|||
Nee, voorste veerpoten verschillen qua veerpootlagers, en nee, van een 6N is niet dusdanig om te zetten dat het op een 6N2 past, andersom wel.
|
|
||||
|
||||
Ok dat is kut :P
Bij het fusee past het wel, net even gemeten. Maar het bovenste stuk van de voorste poten is dus korter van de 6n als ik het goed begrijp? Zegmaar het deel waar het toplager op gemonteerd word e.d.
|
||||
|
||||
Hmm ik ben zijn vriendin even Maar op een andere site vondt ik dit:
"mijn vriendin heeft een 6n2 verlaagd met een schroefset van een 6n Past allemaal goed alleen voor is iets anders. Op de bovenkant van de veer (aan de voorkant) zit een aluminium plaatje die bij een 6n2 anders moet zijn. Bij de 6n is deze vlak en bij de 6n2 trapeziumvormig. De lengte van de veerpoten etc is allemaal hetzelfde"
|
||||
|
||||
Ja leuk maar dan past het dus niet? lijkt mij dat de bovenschalen bedoeld worden welke anders moeten zijn...
|
|||
|
|||
Veerpoot past zo op het fusee, geen punt, ook bovenste bevestiging is gelijk, echter is bij 9 van de 10 schroefsets de lengte van het draadeind aan de bovenzijde van de veerpoot bij een 6N2 langer. Dus het draadwaar je het veerpootlager op vastzet met een moer. Doordat dit langer is, en bij een 6N veelal korter, past de set van een 6N dus niet goed/veilig op een 6N2 (ik heb uitzonderingen gezien, maar dat was echt kiele-kile op het nippertje zoals dat vast zat ) Maar andersom kan het dus wel goed, zet die van een 6N2 op een 6N, en je houd draad over. Te veel draad is geen punt, draai je de moer gewoon een aantal slagen verder. Te weinig draad is niet wenselijk, en veiligheid gaat wat dat betreft in mijn mening voor!
|
|
||||
|
||||
Even navraag gedaan hier bij de plaatselijke veringhoer en hij vertelde een soortgelijks inderdaad.
Nja dan toch maar een nieuwe set kopen welke wel voor de 6n2 is Thanx voor de reacties in ieder geval!