#1
|
|||
|
|||
Meer power..
Hallo mede 1-eigenaren,
ik rij momenteel rond in een 1.1 maar zou nu graag wat meer power willen. Wat is aan te raden kwam ombouw , 1.5 of 1.8? En zijn er motoren waarbij ik de motorsteunen kan behouden van de 1.1 of moet dit sowieso aangepast worden? Verder neem ik aan dat je andere kabelboom moet hebben andere brandstoftank met leidingen, andere remmerij en was dit het dan zo"n beetje? Is dit zelf te doen, ben niet Ã* technisch maar het is volgens mij een beste klus, of zijn er ook bedrijven bekend die een motorblok inbouwen met alle dingen bij elkaar dus hem helemaal voor elkaar maken? Alvast bedankt voor antwoord! Groeten |
#3
|
||||
|
||||
ik weet niet waar je vandaan komt maar inbouw kan wel over gepraat worden
voor de motorsteunen te behouden kun je upgraden naar 1.3 maar alles wat hoger uitkomt moeet je eigenlijk al op de papieren laten veranderen. in dat geval zou ik voor een 16v gaan. en laat ik die nou net voor weinig te koop hebben groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Ik heb een 1.3 uit een Polo GT in m'n Jetta liggen, dat is plug&play
Maar die blokjes vind je niet overal. |
#5
|
|||
|
|||
Een 1.3 16v bdoel je? Ja ik wil ook van m'n 1.1 af vanwege de ontsteking mt contactpunten, rij er nog niet lang mee maar het is niet je van het..
|
#6
|
||||
|
||||
hij bedoeld denk ik een 1300 8v GK blokje.(55kW)
dat is de snelste versie 1300 op de g40 na dan ik bedoel een 1.8 16v van een golf mk2 gti
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Ombouw
Wat komt er allemaal nog meer bij kijken wil ik een 1.8?
Kabelboom, versnellingsbak, remmerij, brandstoftoevoer, aandrijfassen zijn denk ik wel anders dan een 1.1.. Wat komt er nog meer bij kijken? Als ik alles weet zou ik een beetje een begroting kunnen maken voor mezelf.. |
#8
|
||||
|
||||
uitlaat....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
||||
|
||||
alle dingen die je net opnoemd, maar ook het omlassen van de motorsteun en keuring bij het rdw. niet een heel simpel plug and play klusje.
ik zou een 1.3 pakken en daar wat leuks mee doen. geloof dat breadfan nog een 1.3 te koop had (als die nog inet verkocht is dan) maar dat is iig de goedkoopste optie.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#10
|
|||
|
|||
1300 kan je ook leuke dingen mee doen. Kopbewerking en kop iets vlakken voor hogere compressie scherpere nokkenstok erin. Macaronie uitlaat spruitstuk. Costum inlaatspruitstuk en als laatste cv motorfiets carbs. Zaakje afstellen en janken maar.
Het zelfde kan met een 1.1 alleen is dan het resultaat ook wel iets minder. Het overtreft natuurlijk geen 1800 16v, maar leuk is het wel. Gr, Pim |
#11
|
|||
|
|||
Ombouw
Bedoelen jullie z'n 1300 polo gt blok?
Is dit eigenlijk ook me contactpunten? De ontsteking of niet? En past dat zomaar een motorfiets carb? Klinkt eigenlijk ook erg leuk.. |
#12
|
||||
|
||||
16v uit een scirocco past toch direct in een golf 1?
ALS je er nog zo eentje vindt heb je alles in 1 keer. Aandrijfassen, spruitstuk enz Alleen wel je motorsteunen omlassen (tenzij je een automaat hebt, meen ik). |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
klopt,maar zoals hierboven al aangegeven,dat is nog best veel werk omdat je van 1.1 naar 16v gaat. ik heb nog wel een leuk snel 1300tje voor weinig,zit nog wel een polo omheen
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
||||
|
||||
1300 niet per see polo, kan ook gewoon van een golf.
je hebt er met injectie en met carburateur. motorfiets carbs zijn niet plug and play, moet je een spruitstukje voor hebben maar daar kan sjeffG40 je wel aan helpen. die maakt setjes daarvoor.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
wat is er "snel" aan dit 1300tje? nog iets leuks mee gedaan?
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#16
|
|||
|
|||
Wat rijd fijner? Neem aan injectie? En zou ook wel meer onderhoudsvrij zijn of zit ik nu verkeerd?
Kan ik dan me orginele kabelboom behouden? |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
1300carb uit een golf heb ik ook nog wel,voor een kist bier op te halen...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
1.6 nokkenas,egel eruit,basisinstelling ontsteking vroeger en die warme lucht kleppen eraf.... een 90pk golf2 rij ik eruit
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
als je multipoint injectie neemt heb je niks aan je kabelboom... maar ik zou voor motorfietscarbs gaan,aleen al om het geluid en de simpelheid.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#20
|
|||
|
|||
En jij had nog z'n blokje liggen?
Kan ik dan me kabelboom behouden en motorsteunen? Dit werkt ook met contactpunten? |