Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-04-2010, 21:42
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default Meer power..

Hallo mede 1-eigenaren,

ik rij momenteel rond in een 1.1 maar zou nu graag wat meer power willen.
Wat is aan te raden kwam ombouw , 1.5 of 1.8?

En zijn er motoren waarbij ik de motorsteunen kan behouden van de 1.1 of moet dit sowieso aangepast worden?

Verder neem ik aan dat je andere kabelboom moet hebben andere brandstoftank met leidingen, andere remmerij en was dit het dan zo"n beetje?

Is dit zelf te doen, ben niet Ã* technisch maar het is volgens mij een beste klus, of zijn er ook bedrijven bekend die een motorblok inbouwen met alle dingen bij elkaar dus hem helemaal voor elkaar maken?

Alvast bedankt voor antwoord!
Groeten
Reply With Quote
  #2  
Old 19-04-2010, 21:47
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ik denk dat jij eens bij Bolku moet gaan praten.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-04-2010, 21:47
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

ik weet niet waar je vandaan komt maar inbouw kan wel over gepraat worden

voor de motorsteunen te behouden kun je upgraden naar 1.3
maar alles wat hoger uitkomt moeet je eigenlijk al op de papieren laten veranderen.
in dat geval zou ik voor een 16v gaan.
en laat ik die nou net voor weinig te koop hebben

groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #4  
Old 19-04-2010, 21:51
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ik heb een 1.3 uit een Polo GT in m'n Jetta liggen, dat is plug&play
Maar die blokjes vind je niet overal.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-04-2010, 21:53
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

Een 1.3 16v bdoel je? Ja ik wil ook van m'n 1.1 af vanwege de ontsteking mt contactpunten, rij er nog niet lang mee maar het is niet je van het..
Reply With Quote
  #6  
Old 19-04-2010, 21:56
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

hij bedoeld denk ik een 1300 8v GK blokje.(55kW)
dat is de snelste versie 1300 op de g40 na dan
ik bedoel een 1.8 16v van een golf mk2 gti
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #7  
Old 20-04-2010, 08:40
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default Ombouw

Wat komt er allemaal nog meer bij kijken wil ik een 1.8?
Kabelboom, versnellingsbak, remmerij, brandstoftoevoer, aandrijfassen zijn denk ik wel anders dan een 1.1.. Wat komt er nog meer bij kijken?

Als ik alles weet zou ik een beetje een begroting kunnen maken voor mezelf..
Reply With Quote
  #8  
Old 20-04-2010, 08:42
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

uitlaat....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 20-04-2010, 08:52
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

alle dingen die je net opnoemd, maar ook het omlassen van de motorsteun en keuring bij het rdw. niet een heel simpel plug and play klusje.
ik zou een 1.3 pakken en daar wat leuks mee doen.
geloof dat breadfan nog een 1.3 te koop had (als die nog inet verkocht is dan)
maar dat is iig de goedkoopste optie.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 20-04-2010, 09:10
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

1300 kan je ook leuke dingen mee doen. Kopbewerking en kop iets vlakken voor hogere compressie scherpere nokkenstok erin. Macaronie uitlaat spruitstuk. Costum inlaatspruitstuk en als laatste cv motorfiets carbs. Zaakje afstellen en janken maar.

Het zelfde kan met een 1.1 alleen is dan het resultaat ook wel iets minder.

Het overtreft natuurlijk geen 1800 16v, maar leuk is het wel.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #11  
Old 20-04-2010, 09:38
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default Ombouw

Bedoelen jullie z'n 1300 polo gt blok?
Is dit eigenlijk ook me contactpunten? De ontsteking of niet?

En past dat zomaar een motorfiets carb? Klinkt eigenlijk ook erg leuk..
Reply With Quote
  #12  
Old 20-04-2010, 09:43
HotWheels's Avatar
HotWheels HotWheels is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 733
Default

16v uit een scirocco past toch direct in een golf 1?
ALS je er nog zo eentje vindt heb je alles in 1 keer. Aandrijfassen, spruitstuk enz
Alleen wel je motorsteunen omlassen (tenzij je een automaat hebt, meen ik).
Reply With Quote
  #13  
Old 20-04-2010, 09:46
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by oergolf-haarlem
16v uit een scirocco past toch direct in een golf 1?
ALS je er nog zo eentje vindt heb je alles in 1 keer. Aandrijfassen, spruitstuk enz
Alleen wel je motorsteunen omlassen (tenzij je een automaat hebt, meen ik).

klopt,maar zoals hierboven al aangegeven,dat is nog best veel werk omdat je van 1.1 naar 16v gaat.
ik heb nog wel een leuk snel 1300tje voor weinig,zit nog wel een polo omheen
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 20-04-2010, 09:48
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

1300 niet per see polo, kan ook gewoon van een golf.
je hebt er met injectie en met carburateur.
motorfiets carbs zijn niet plug and play, moet je een spruitstukje voor hebben maar daar kan sjeffG40 je wel aan helpen. die maakt setjes daarvoor.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #15  
Old 20-04-2010, 09:50
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
klopt,maar zoals hierboven al aangegeven,dat is nog best veel werk omdat je van 1.1 naar 16v gaat.
ik heb nog wel een leuk snel 1300tje voor weinig,zit nog wel een polo omheen


wat is er "snel" aan dit 1300tje?
nog iets leuks mee gedaan?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #16  
Old 20-04-2010, 09:51
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

Wat rijd fijner? Neem aan injectie? En zou ook wel meer onderhoudsvrij zijn of zit ik nu verkeerd?

Kan ik dan me orginele kabelboom behouden?
Reply With Quote
  #17  
Old 20-04-2010, 09:51
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
1300 niet per see polo, kan ook gewoon van een golf.
je hebt er met injectie en met carburateur.
motorfiets carbs zijn niet plug and play, moet je een spruitstukje voor hebben maar daar kan sjeffG40 je wel aan helpen. die maakt setjes daarvoor.

1300carb uit een golf heb ik ook nog wel,voor een kist bier op te halen...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #18  
Old 20-04-2010, 09:53
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
wat is er "snel" aan dit 1300tje?
nog iets leuks mee gedaan?

1.6 nokkenas,egel eruit,basisinstelling ontsteking vroeger en die warme lucht kleppen eraf....
een 90pk golf2 rij ik eruit
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #19  
Old 20-04-2010, 09:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by rodydejonge
Wat rijd fijner? Neem aan injectie? En zou ook wel meer onderhoudsvrij zijn of zit ik nu verkeerd?

Kan ik dan me orginele kabelboom behouden?

als je multipoint injectie neemt heb je niks aan je kabelboom...
maar ik zou voor motorfietscarbs gaan,aleen al om het geluid en de simpelheid.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #20  
Old 20-04-2010, 09:56
rodydejonge rodydejonge is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 222
Default

En jij had nog z'n blokje liggen?

Kan ik dan me kabelboom behouden en motorsteunen?

Dit werkt ook met contactpunten?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum