#1
|
|||
|
|||
remmen op mijn mk1 16v
ik heb ondertussen voor mijn mk1 aardig wat verzameld om de remmerij aa nte passen.
ik heb liggen: - golf2 G60 remklauwen met schijven. - Adapters voor de G60 klauwen te monteren - golf4 remklauwen achter met schijven. - scirocco 16v rembekrachtiger/ cilinder met de 3/15 rempotjes erop. - golf1 cabrio rem koppelings pedaal met remsensor. - gevlochten remleidingen. nu sprak ik iemand die beweert dat ondanks je dus de rempotjes op de hoofdremcilinder heb dat je op de achteras alsnog beter een remverdeler kan plaatsen. en zijn beredenering was: als je opeen hobbelige weg rijd en je heb die er niet tussen zitten dan remt hij veel schokkeriger. en tegenwoordig hebben alle auto's die remkrachtverdeler achter erop zitten. nu wil ik weten wat beter is, en of het veel verschil zal maken. ik dacht zelf namelij kdat ik alles wel had waar ik de remmerij goed mee aan kan passen! |
#2
|
||||
|
||||
Als ik lees wat je allemaal hebt dan heb je alles compleet ik wou me gti ook ombouwen naar schijfremmen en ik heb zo'n begrenser bij de achteras die moest ik dan weglaten
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
ja dat dacht ik ook. maar mijn punt is dus wat is beter. de rempotjes of die begrenser die op de achteras zit. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
De lastafhankelijke remdrukbegrenzer op de achter as, is last afhankelijk. Dus als je de auto belaadt, dat hij achter meer remdruk heeft. Maar het verschild niet veel. |
#5
|
|||
|
|||
dus eigenlijk maakt het niet veel uit welke van de 2 ik doe..
heb nu dus gewoon alles voor het aanpassen. |
#6
|
||||
|
||||
Het verschil is idd te verwaarlozen.
|
#7
|
|||
|
|||
ok dat is mooi,
dan ga ik lekker eigenwijs deze set up doen. beaddnkt voor de info |