#1
|
||||
|
||||
busje achteraan verlagen
hey iedereen,
eens een vraagje, als mijn spijlbusje van achter verlaag op de straight axle manier! en de veerplaten op origionele hoogte laat staan hoeveel centemeter zakt mijn busje dan?? als ik er dan van voor verlaagde spindels op leg staat mijn busje dan mooi of staat ze dan van achter lager dan van voor? vin dat exstreem verlagen als de chris van slammedpanel en van de wouter en dergelijke wel mooi, maar vin het voor mezelf beetje laag!!! groeten bart
__________________
mijn website www.denhaute.tk |
#2
|
||||
|
||||
Met dropped spindels voor ga je ongeveer 7,5 cm naar beneden.
voor achter zou ik het niet weten.maar dat kan je zelf opmeten. ik denk dat je dan het verschil naar beneden gaat tussen het hart van de aandrijving van de vertragingskasten en het hart van de aandrijfas uit de versnellingsbak naar de vertragings kasten. en dat is volgens mij ook iets van 7 tot 8cm(Gegokt!!)
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#3
|
||||
|
||||
je kan de veerplaten niet op standaard hoogte laten. Je wielen komen dan erg scheef te staan en dan met de onderzijde naar binnen (geen porum).
Je zal je veerplaten ook aan moeten passen (wig eruit en kever patroon). Ik heb al meerdere bussen gezien met straight axle en alleen spindels. De meeste zijn net vlak of staan achterover (wat er niet uit ziet) vindt het zelf niks. Ik heb evt wel een mal liggen om zelf je veerplaten aan te passen (wil het ook wel voor je doen. Je kan natuurlijk ook altijd voor IRS kiezen (meer werk) dan kan je meer kanten uit. Suc6 dennis www.planet.nl/~denest Last edited by primer-look : 30-12-2004 at 17:12. |
#4
|
||||
|
||||
hey dennis,
ga toch gebruik maken van de straight axle manier! dan zal de veerplaten ook moeten aan passen! maar kan je me aub beetje concreter zeggen wat je dan moet doen mee de veer plaaten? alvast bedankt! groeten bart
__________________
mijn website www.denhaute.tk |
#5
|
||||
|
||||
Spindels verlagen wel wat meer dan 7,5 cm...
3,5 inch, dus dat is zo'n 89 mm. Ik zit zelf ook te denken om in ieder geval 1 versteller in te lassen in de vooras om te voorkomen dat de bus naar achter hangt. Kan ik er tenminste nog wat mee rommelen Er zijn toch ook best wat bussen die wèl recht staan met straight-axle en spindels.... Hangt natuurlijk af van hoe je verenpaket is doorgezakt. |
#6
|
||||
|
||||
naar achteren hangen is geen gezicht ik heb die van mij iets naar voren liggen, als ik hem dan beladen heb ligt hij recht (bijna), ik heb een verstelbare vooras, dropped spindles, witte kyb rondom en een straight axel en aangepaste veerplaten
|
#7
|
||||
|
||||
alle zullen we wel zien wat het zegt en kunnen we nog zien dat ze verlaagt is! mee van voor spindels en achteraan straight axel
alle bedankt voor de reacties groeten en de beste wensen voor het nieuwejaar en tot op KWF bart
__________________
mijn website www.denhaute.tk |
#8
|
||||
|
||||
bart,
Je platen moeten er zo komen uit te zien Ik weet ook niet precies wat je wil. Ga je een kit kopen of ga alles zelf maken? Ik heb alles zelf gemaakt, het is gewoon een hoop werk maar wel erg leuk. Als je iets wil weten hoor ik het wel. dennis ps: dit zijn niet mijn platen, de mijne zijn netter, bijvoorbeeld deze sleufgaten zijn niet best. WWW.PLANET.NL/~DENEST Last edited by primer-look : 31-12-2004 at 15:28. |
#9
|
||||
|
||||
dennis,
ga ze zelf proberen maken!! maar wel gewoon eve veel zaken als van voor mee de spindels!! moet ik dan ook zo stuk uit mijn platen zagen? groeten bart
__________________
mijn website www.denhaute.tk |
#10
|
||||
|
||||
voor heb je geen veerplaten! je hoeft voor niet veel aan te passen met spindels alleen het volgende:
- onluchtings nippel verzetten van onder naar boven zodat je nu je slang onder kan monteren (anders kost het je direct beide slangen die breken af) - de rechter stuurstang vervangen voor een verstelbare of de oude inkorten met 1cm en de kogels 180 graden van elkaar zetten (dus een omhoog andere naar beneden) groet dennis www.planet.nl/~denest Last edited by primer-look : 31-12-2004 at 18:50. |
#11
|
||||
|
||||
die spindels moet je gewoon even bij slammedpanel.com bestellen
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Nee man die kan je gewoon zelf maken. super simpel
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#13
|
||||
|
||||
maakt niet uit waar je je spindels vandaan haalt dan moet je nog bovenstaande doen!
btw: is idd niet echt moeilijk maar je moet echt wel wat kennis en matriaal in huis hebben en zolang je denkt dat er veerplaten voorop een bus zitten zou ik eerst maar wat dieper in de matterie duiken groeten dennis Last edited by primer-look : 31-12-2004 at 18:53. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Bart weet er genoeg vanaf om dat wel te weten hoor! Ik denk dat dit een gevalletje vlaams/nederlands spraakverwarring is! :biggrin: |
#15
|
||||
|
||||
dan komt het vanzelf goed.
suc6 |
#16
|
||||
|
||||
van een auto weet ik genoeg af! ben een automecanieker van scholig! en heb al genoeg vwkes onder handen gepakt!
maar wou hier gewoon wat meer teweten komen over het straight axle verlaging! daar heb nog niet zoveel kennis van en zou graag wat meer van teweten komen! alle onder tussen weet ik al wel wat vanaf! groeten bart en de beste wensen voor het nieuwe jaar en alles wat ik jullie kan toewensen
__________________
mijn website www.denhaute.tk |
#17
|
||||
|
||||
Bart ,
Check nieuwe topic van mij. Hierin vind je een link naar een pagina op m,n site over hoe ik de straight axle heb gemaakt. dennis |