#1
|
||||
|
||||
3L Lupo stuur in MK1 Cabrio
Onlangs nog een leuke aankoop gedaan bij Oldskool, een 3L Lupo stuur!
Nu past dit perfect op de naaf van mij cabrio, zit alleen met een klein beetje ruimte tekort! Wie kan mij helpen? Al een tip gekregen dat het contactslot naar achter zou kunnen.. Als ik de imbusbout los draai en deze beugel naar achter schuif gaat de stuuras mee: Afstand tussen de beugel met de 3 pootjes waar de stuurkolomschakelaar opkomt en het conische gedeelte waar het stuur op klem zou een paar milimeter groter moeten worden, dat gebeurt helaas niet Voor het complete beeld, de opbouw is als volgt: Stuurkolomschakelaars erop, deze komen strak tegen de 3 bevestigingen van hierboven, zit geen marge in Dan komt de wikkelveer erover, daarvan heb ik al wat nokjes afgeknipt waarmee deze bij de Lupo vastklikt Sluit ook strak aan Daarop komt het stuur En daarin komt dan weer de airbag met de stekker middenboven voor airbag en claxon Als ik nu de centrale moer vastzet druk de wikkelveer de stuurkolomschakelaar iets in elkaar met als gevolg dat deze bijna niet meer te bewegen is en heel veel geluid!! Helaas kan ik niet tot een andere conclusie komen dat de wikkelveer moet sneuvelen, iemand nog een helder idee?? huibert
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#2
|
|||
|
|||
de sleepring bedoel je, waarom monteer je deze? voor je claxon? sleepring is eigelijk alleen nodig als je je airbag weer wilt laten werken, en dat gaat ie toch niet neem in aan. sleep ring weghalen claxon ergens op je dashbord maken met een druk schakelaar. en probleem is opgelost.
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dank je wel voor jouw reactie. Nu zijn er eigenlijk 2 redenen om het toch te doen: -1- ik wil mijn claxon gewoon daar waar deze hoort -2- een lip aan de sleepring zorgt ervoor dat de richtingaanwijzer weer terug komt na bochten Om deze redenen wil ik toch graag het zaakje compleet monteren. Even voor het idee, staat erg leuk vind ik zelf: Huibert
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#4
|
|||
|
|||
kun je niet gewoon de koperen ring uit je oude stuur halen, en in dit stuur maken?! misschien een optie, ik denk zelf dat je die sleepring op 1 of andere manier toch er tussen uit moet laten.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
die kan had ik nog niet opgedacht, blijft de claxon nog een punt. Ga dit iig als optie meenemen
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#6
|
|||
|
|||
er is wel 1 optie je kunt je stuurpen wel langer maken, je stuurpen bestaat uit delen die in elkaar kunt schuiven, halverwegen je stuurstang zit een soort van blikje als je deze doorknipt kun je je stuurstang wel verder uitschuiven, maar dan kom je met je stuurslot te zitten en je moet je stuurstang bus afdraaien waar dat koperen lager tegen aan valt. al met al is het wel tedoen. maar je moet wel het gereedschap der voor hebben, en denk ook aan je eigen veiligheid!! het is wel je stuur inrichting maar je mee bezig bent.
|
#7
|
|||
|
|||
euh foutje dit is pas het geval vanaf de mk2 bedenk ik me ineens, als ik het goed heb.
|
#8
|
||||
|
||||
@PEWI: creatief ben je wel moet ik zeggen, nogmaals dank voor je input!!
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#9
|
||||
|
||||
Kun je de dikte van het stuur niet aanpassen?
Als je aan de voorkant wat materiaal kunt weghalen, kun je de moer iets verzinken in het stuur, en kun je misschien net een paar mm winnen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#10
|
|||
|
|||
dat mag ook wel na het bouwen van vele projecten, motor swaps,dashbord ombouwen noem maar op. ff denken wat ik ooit gebouwd heb, dan heb je ook een idee waarom ik zo creatief ben. golf 1 g60 met golf2 dashbord, golf 1 abf 45 webers, golf2 vr6, corrado r32. mijn eigen bolides nu golf1 1.8 20vt compleet audi a3 draadboom met teller [fis] in mk1 dashbord, cabriolet met qaurtetset compleet gerestaureerd, golf4 tdi getuned van 90 naar 145pk, en heb afgelopen week net mijn nieuwe bolide klaar gemaakt een golf5 tdi die ik had gekocht met schade. en zo kan ik nog wel ff door gaan met de kleinere tussen door projectjes. dus aan vw kennis geen gebrek.
|
#11
|
||||
|
||||
ik heb het voor elkaar
De wikkelveer heb ik uit elkaar gehaald op de bestaande punten om meer ruimte te maken, maar je kunt het al raden, toen was er te veel ruimte Ineens kreeg ik een creatieve ingeving... het viel me op dat een standaard papieren plakband rol dezelfde diameter heeft, ik hoefde alleen maar de juiste dikte te bepalen! De 2e poging was succesvol, na deze netjes met zwart tape te hebben afgeplakt vastzetten aan de stuurhendels, "halve" wikkelveer eraan en we zijn op de goede weg Inmiddels al de juiste draden opgezocht voor de claxon en deze met de orginele bedrading verbonden (crappy foto) (draden blankgemaakt en gesoldeerd, vervolgens ingetaped) Toen nog een kwestie van stekker aansluiten, airbag erin en klaar klein fimpje om te laten horen dat het echt werkt: jouwbuis
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family Last edited by Cabrio-Addict : 13-04-2010 at 21:17. |
#12
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit huibert
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor Daily: Passat variant GTE - JD Engineered |
#13
|
||||
|
||||
best bruut zon stuur
|
#14
|
||||
|
||||
Netjes!
Mooi dat het toch gelukt is.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |