Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-04-2010, 22:15
BIVWMK3R32's Avatar
BIVWMK3R32 BIVWMK3R32 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 195
Post R32 teller in MK3 ?

even gekopieerd uit mijn lopende thread


ben al weer een stuk verder

heb dit weekend de lichtschakelaars stekkers kabelboom aangepast voor de bora dash

ook de tellerbak (golf 4 r32) pasgemaakt op de kabelboom zit alleen nog met abs storingslampje en wegfahrsperre dus de startblokering in de teller
nu kan ik de motor gewoon starten en heb ook geen storing in mijn abs
zoals ik het zie worden de meldingen in de display afgegeven door de K lijn dus de diagnose aansluiting.
dus de display krijgt zijn info van alle stuureenheden over de diagnose lijn en stuurt dan zelf het storingslampje aan omdat de display geen info krijgt van de stuureenheden en regelapparaten.
Dus volgens mij niet op te lossen door ergens een draadje aan te knopen..

nu heb ik geen abs unit van een golf 4 en ook geen leesspoel sleutel etc
iemand hier al ervaring mee of mogelijkheden om storingen weg te schrijven?? of weg te programeren uit de tellerunit.

ook het toerentalsignaal is nergens te halen bij een ecu van een mk5 r32
nu heb ik gehoord dat het toerentalsignaal vanaf de bobines gepakt kan worden maar dan heb je ook weer een soort van omvormer nodig om het signaal leesbaar te maken voor de tellerunit??

iemand die mij kan helpen?
Reply With Quote
  #2  
Old 12-04-2010, 09:57
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Ik denk dat je inderdaad het toerental signaal van de bobine kan halen of bijvoorbeeld van de alternator maar tis gelijk je zelf zegt er zal een soort omvorming moeten gebeuren... Als het signaal niet overeen komt met dat van het originele dan ga je wel een bepaalde waarde krijgen maar die gaat natuurlijk niet volledig kloppen of gewoon compleet er naast zitten. Geen eenvoudige materie denk ik zo, succes ermee...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 12-04-2010, 21:59
BIVWMK3R32's Avatar
BIVWMK3R32 BIVWMK3R32 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 195
Default

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Ik denk dat je inderdaad het toerental signaal van de bobine kan halen of bijvoorbeeld van de alternator maar tis gelijk je zelf zegt er zal een soort omvorming moeten gebeuren... Als het signaal niet overeen komt met dat van het originele dan ga je wel een bepaalde waarde krijgen maar die gaat natuurlijk niet volledig kloppen of gewoon compleet er naast zitten. Geen eenvoudige materie denk ik zo, succes ermee...



idd is niet 1,2,3 maar ben niet de enigste met zo'n klokkie in een type 3
vast iemand die wat meer weet
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum