#1
|
||||
|
||||
Bedrading bij Webers
hey luidjes,
Wie van jullie weet wat het makkelijkste is kwa bedrading om te gebruiken bij een 2.0 16V met webers? (bij een Golf 2) Auto was standaard een 16v KR. Heb dr vandaag ff naar gekeken, opzich kom ik dr redelijk uit, ma hoe zit dat precies met de ontsteking? Iemand toevallig een schema of iets waarop dat af te lezen is? Tnx.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#2
|
||||
|
||||
Nobody??
Toch zat Weber rijders hier?
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#3
|
||||
|
||||
Ja idd maar als je ze wat vraagt over bekabeling weet opeens niemand het hier...
Zo heb ik laatst ook iets gevraagd voor mn mk1 met 16v,daar reageerd ook bijna niemand op terwijl heir best wat kennis zit... |
#4
|
|||
|
|||
bijna niemand......................
|
#5
|
|||
|
|||
kabelboom van een 8 klepper carb golf 1 pakken mooi makkelijk aan te sluiten.
|
#6
|
||||
|
||||
Of van een golf 2 (MH bijv.) en je moet ook de ontsteking daarvan hebben..
Als je je MFA wil houden, moet je wel je eigen kabelboom gebruiken, maar wel met andere ontsteking, er wordt doorgaans ook de ontsteking van een 205 gti of citroen bx gebruikt, omdat deze centrufugaal vervroeging heeft.
__________________
Member of Dub05 |
#7
|
|||
|
|||
volgens mij heb ik een draadboompje van een golf2 carb motor. dit kan je aansluiten op de orginele bobine en ontstekingshuis. je kan dan de orginele ontsteikingsmodule van de kr/pl gebruiken.
groet jeroen |
#8
|
||||
|
||||
Qua ontsteking heb ik ook wel eens gelezen over een Saab 900 8v.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#9
|
||||
|
||||
niet te moeilijk doen, gewoon de KR-onsteking gebruiken.
K-jet is immers mechanisch, dus je kan je ontsteking gewoon laten zitten zoals hij is incl. vervroeging. In een golfje 1 past de originele ontsteking niet ivm je hoofdremcilinder, in een golf 2 wel en de zoekfunctie gebruiken, er zijn hier al zat topics met bruikbare info te vinden |
#10
|
||||
|
||||
Mmm, nou zit dr al een ontsteking op met vacuum vervroeging.
Wat is het verstandigste? MFA moet het liefst wel werken weer voor de olietemp. Die van een 8v pakken en de MFA los aansluten, of kan ik de KR kabelboom gewoon gebruiken, en dan de onstekingsmodule dr tussen zetten, en de rest van de draden wegknippen? Wat is wijsheid? Of is het verstandiger/makkelijker gewoon een hele KR onsteking te gebruiken? Tnx alvast heren! (moest btw ff zoeken naar me topic :P)
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#11
|
|||
|
|||
Ben ook bezig met ombouw naar carbs, kun je het beste gewoon een zelfbouw maken.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
golf II verdeler past niet op een 16v motorblok. Saab900 past wel, BX 1.6 Tri ook, en sommige peugeot 309 blokken ook. Ibiza Porsche system verdeler past ook. Ik zou gewoon de originele KR module gebruiken en een VW 8v kabelboom. Daar zit toch weinig extra's op/aan/in. Heb je ook geen gedonder met vacuumvervroeging.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#13
|
||||
|
||||
Oke tnx tot zover iig! We gaan ff kijken/hobby'en vant weekend oid. Hou jullie op de hoogte, als dr onduidelijkheden zijn, roepen we weer :P
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb in het verleden een 89-er Golf2 16V met PL motor gehad. Hier heb ik ook Webers opgebouwd. (In combi met KR nokkenassen en een spaghettispruitstuk.
De complete kabelboom van het motormanagement bleek maar met 2(!) draden aangeloten te zitten op de rest van het electrisch circuit van de auto. 1 zat verbonden met het contactslot en de andere weet ik zo niet meer. Afgezien van de verbruiksmeter, die met Webers niet interressant is, bleef de MFA volgens mij gewoon werken. Als ontsteking had ik de originele bobine met een centifugaalvervroegde stroomverdeler uit een Seat Ibiza 1.4. Werkte allemaal perfect. Vraag me af of vacuumvervroeging wel werkt, aangezien je het vacuum maar van af 1 inlaatbuis kan pakken, (Je hebt geen inlaatcollector meer) maar dat weet ik niet zeker. |