![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik heb een Volkswagen Santana 32b van 1982 met een 1.6 yp motor met 63kw 85pk, nu zit hier naar horen zeggen een pierburg 2b5 carburateur op? Ik ben eigenlijk op zoek naar een vervangingscarburateur hier voor van weber. Weet iemand welk type hier op past? Groetjes, Gerben |
|
|||
|
|||
![]() De nieuwe Weber 32/34 DMTL carburateur met pasplaat en montagedelen
![]() http://www.volksforum.com/forum/sho...0&highlight=32b deze misschien ?
|
|||
|
|||
![]() Ik had ook al naar deze gekeken, maar volgens mij is dit een vervanger voor de pierburg 2e carburateur.
Dus weet niet zeker of hij ook op de mijne past. Weet wel dat er op mijn tweede santana wel zo'n 2e carburateur op zit, maar dit is een andere type blok met minder vermogen (55 kw) WV motor. Maar toch bedankt Rallyegek. |
|
||||
|
||||
![]() Klopt, dat is de vervanging voor een 2E2, maar moet volgens mij ook wel passend te maken zijn als vervanging van een 2B5. Maar wat ik zou doen is die 2B5 carb reviseren. Op Ebay.de kun je wel setjes vinden voor revisie. http://cgi.ebay.de/34-2B5-Pierburg-...=item5d283f2350
Toevallig heb ik ook een Santana (uit 82) met een YP blok met een 2B5, die wordt nu gereviseerd dmv een setje van Ebay. |
|
|||
|
|||
![]() Ok Boeie dankje, ik ga denk ik ook eens even kijken naar een revisie setje voor mijn carburateur. Het probleem is mijn auto stinkt wat naar benzine en wil ook moeilijk starten nu (een aardig hoog verbruik). Eenmaal gestart doet hij het perfect.
|
|
||||
|
||||
![]() die weber past alleen als je er een 2e2 inlaatspruitstuk en carb flens bij hebt. Ook zal je originele filter niet meer passen en je moet een langere choke kabel dan bijgeleverd monteren, en de chokeknop in je dashboard plaatsen.
zelf zou ik idd ook eerst eens de 2b5 reviseren, vacuumslangen en benzineleidingen nalopen, etc. |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb contact gehad met Fast Road Cars Limited in Engeland en ze zijn bezig met het fabriceren van een adaptor voor de Weber 32/34 DMTL, zodat deze ook op een pierburg 2b5 inlaat spruitstuk past.
|
|
||||
|
||||
![]() Doen ze ook wat met de sproeierbezetting?
|
|
|||
|
|||
![]() Ja ze passen hem als het goed is volledig aan.
|
|
|||
|
|||
![]() Ik heb inmiddels een revisiesetje besteld via ebay. Dus eens even afwachten.
Is het gelukt met de revisie van jouw carburateur Boeie? |