|
||||
|
||||
Graag info over dit soort auto transport/slepers
Kan er iemand meer info geven over dit soort auto transport/slepers?
Fabrikanten/verdelers in de lage landen? Heb wel interesse in eentje... |
|
||||
|
||||
Misschien zelf te maken ?
|
||||
|
||||
volgens mij niet toegestaan hier.
|
||||
|
||||
Volgens mij inderdaad niet toegestaan NL, heb ze dan ook nog nooit gezien op de weg of te koop o.i.d...
|
||||
|
||||
Dit is Volgens mij wel toegestaan. Pas nog een topic over gelezen alhoewel ik dat volgens mij op het motorforum heb gelezen.
Iemand had een brief aan de RDW gestuurd en had in een reactie te horen gekregen dat dit legaal was, ondanks dat het hoogst ongebruikelijk is in NL. Als je met zoiets rijdt denk ik echter dat je door iedere blauwe wordt aangehouden.
|
||||
|
||||
valt dit dan onder dezelfde regels als een trekstang? als in, het gesleepte voertuig moet APK en verzekering hebben.
|
||||
|
||||
Als je met een auto op de openbare weg komt moet hij sowieso altijd APK en verzekering hebben dus lijkt me wel ja.
Is wel een mooie oplissing dit, alleen vraag ik me hoe je de auto met de voorwielen omhoog krijgt. Of zou deze kunnen zakken en met een compressortje gaat die weer omhoog?
|
||||
|
||||
Quote:
Oprijdplaten liggen onderin de aanhanger...
|
||||
|
||||
Quote:
dan word het dus niet gezien als een aanhanger maar als slepen.
|
||||
|
||||
Maar is het nu legaal of niet hier in NL ?
|
||||
|
||||
Iemand een idee hoeveel gewicht de achteras spindels van een corrado kunnen dragen? de as tappen die op de achteras gevezen zitten an waar de remschijf op komt.
Lijkt me ideaal om als basis te nemen. om zo'n trolly te maken... Last edited by dieselken : 04-04-2010 at 23:51. |
|
||||
|
||||
Als iemand hier dit kan bouwen, mag er steeds een offerte gezonden worden via pm.
nederlandse, duitse, belgische of franse verdelers/fabrikanten gegevens zijn ook welkom. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Die is wel gevaarlijk smal en hoog
Leuke dingen btw. Zit je ook niet direct aan een E+B rijbewijs vast als het toegestaan is.
|
||||
|
||||
Voor zover ik het weet, is dit alleen in Engeland toegestaan.
Een paar jaar geleden kwam ik een Engelse camper tegen, met een auto erachter op zo'n aanhangertje!
|
|||
|
|||
De bovenstaande voorbeelden lijken allemaal ongeremd. Dan mag het al zeker niet omdat je dan zwaar over het toegestane trekgewicht gaat.
Maar lijkt wel een heel leuke oplossing, ben benieuwd of iemand er meer informatie over vindt! |
|
||||
|
||||
Quote:
Als die engelse camper er hier mag mee rond rijden. dan wij en de rest van europa ook. Ik las op camper fora dat dit dubieus gedoe is. het gedragen gewicht op de assen van de aanhanger is bij het slepen van een golfje geen 500kg. dus zou je het zo gewoon mogen aanpikken en rijden. Achter het getrokken gewicht zit vaak rond de 1000kg. De voorbeelden uit de vs zijn wel geremd. laat je niet misleiden. is een electrisch gestuurde rem op het contact van je stoplichten. |