|
|||
|
|||
toerental signaal 2.0 liter 2e motor
hey hallo , wie weet waar ik het toerental signaal weg kan halen van een 2.0 8v motor met motorcode 2e .
ik heb deze namelijk in een golf 2 ingebouwd , maar nu kan ik de toerenteller niet aan de gang krijgen alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Euhm, nokkenas sensor? of de Krukas sensor? misschien wel via de bak...
|
||||
|
||||
Quote:
Voor een diesel wordt het toerental vaak afgenomen van de W klem op de alternator... Misschien is dat een oplossing.
|
|||
|
|||
de meeste dynamo's op een benzine motor hebben geen w aansluiting
|
||||
|
||||
Het toerentalsignaal-nivo is te laag voor de aansturing van de Golf 2 toerenteller.
Signaal kan je gewoon wegpakken bij de computer en in de toerenteller moet de eerste weerstand, na de aansluiting op de print, kortgesloten worden. Als jezelf geen knutselaar bent dan zou ik er niet aan beginnen. Ik weet dat er ergens op een amerikaanse site versterkers te koop zijn, die dit signaal opkrikken. Deze kosten over de 100 dollar. De weerstand overbruggen is gratis en is met in en uitbouwen een 15 min werk.