#1
|
|||
|
|||
Golf mk2 op spiritus
Ben bezig om een golfje om te bouwen naar spiritus, leek me wel leuk om dat hier een beetje bij te houden. Deze is om te testen, wil er mee gaan rijden in de cross, maar in de toekomst misschien ook wel leuk voor op de weg. Heb hem laatst aan de loop gemaakt, loopt nog niet helemaal lekker.
Loopt nog niet helemaal super, moet er binnenkort eerst even een een luchtfilter opzetten, maar wil nu eerst de koeling voor elkaar maken, zodat ik hem iets langer kan laten draaien. Aan het blok weinig aanpassingen gedaan, alleen een de kop drie tot vier mm gevlakt. Daarnaast ook een andere carburateur geplaatst, voor zover ik na kon gaan een Pierburg 2B6 (maar weet ik niet geheel zeker). Lijkt me leuk om van jullie te horen wat je er van vindt, en als je suggesties of iedeeen hebt hoor ik het graag! Last edited by Wilhelm : 02-02-2012 at 19:32. |
#2
|
||||
|
||||
leuk! wat voor voordeel heeft spiritus precies?
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Goedkoper dan benzine per liter? |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Is inderdaad goedkoper dan benzine (1,20 euro per liter bij de c1000), maar gaat mij vooral om het behalen van iets meer vermogen. Daarnaast zou als het goed is het blok ook iets minder warm moeten worden, hetgeen vooral voor de cross wel eens fijn wil zijn in de zomer. |
#5
|
|||
|
|||
Oja, het voordeel dat je per liter brandstof hebt wordt al snel weer opgeheven door het verbruik, dat zal ongeveer 1,4 tot 1,7 keer zo hoog zijn.
|
#6
|
||||
|
||||
Welke kampioenschappen en klasse wil je hier mee gaan rijden?
En om het verbruik hoef je je niet druk te maken bij de autocross lijkt me. Ik denk dat er meer na- als voordelen aanzitten. En ben benieuwd of je daadwerkelijk vermogenswinst haalt en dat het ook betrouwbaar word.
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) Last edited by Wim. : 11-01-2012 at 23:59. |
#7
|
||||
|
||||
Leuk project , en ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat opleveren qua vermogen.
Een kameraad van mij reed in het verleden op pure methanol. Dit geeft ook een koelende werking nml. Succes met de plannen Gr Jan.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#8
|
||||
|
||||
weet niet wat voor wedstrijden je wilt gaan rijden, maar bijv. in het KNAF regelement staat dat je alleen maar met brandstof mag rijden wat hier aan de pomp zo te krijgen is...
|
#9
|
||||
|
||||
Naar mijn weten is dat in elk regelement zo, daarom was ik al nieuwsgierig aan welk kampioenschap hij wilt deelnemen.
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#10
|
|||
|
|||
Muah, moet ze niet wijzer maken dan ze zijn he.
|
#11
|
||||
|
||||
wel verstandig dat je het dan op een openbaar forum zet!
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Ach, denk dat dat wel wat mee valt, rij maar een paar lokale crossjes per jaar. Lijkt me stug dat de organisatie daar achter komt. Zit alleen nog even met het probleem dat je die verbrande spiritus nogal sterk ruikt. Anders misschien ff met de organisatie overleggen of ik mee kan rijden om te testen, niet voor de prijzen. |
#13
|
||||
|
||||
wel een super gaaf idee ben benieuwd wat bij doet als hij goed loopt straks
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Ben ik zelf ook benieuwd naar. Morgen mss nog even koeling erop bouwen en dan kijken of ie een beetje beter wil lopen, en mss nog ff een rondje door de straat om te proberen hoe de motor reageert. |