#1
|
|||
|
|||
koppeling overzetten
hallo allemaal
weet iemand of het mogelijk is om de koppeling van een standaard 1.8 over te zeten naar een 2.0 GT? graag hoor ik van jullie mvg marcel |
#2
|
||||
|
||||
Waarom zou je dat willen? Een nieuwe koppeling is het geld ook niet. Maar ik zou het nooit gedaan hebben iig.
Koppeling is ingereden op de 1.8 weet niet of hij gaat bokken als je hem over gaat zetten.
__________________
I'D Rather Push A Volkswagen Than Drive A Opel!. (ex) Golf 3 GTI 2.0 8v (ex) Golf 2 Memphis 1.3 8v (Daily) Golf 3 1.6 8v www.veedobbelyoe.nl |
#3
|
||||
|
||||
Bak stuk?
En er een 1800 bak achterzetten? |
#4
|
|||
|
|||
Gewoon nieuw spul erop zetten.
* ik ga ook altijd naar de sloop voor een gebruikte koppeling *
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#5
|
||||
|
||||
alles is mogelijk. de vraag is of het verstandig is!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
de koppeling van de 1.8 is net nieuw(1500km) de auto gaat weg ik neem namelijk de 2.0GT over van mn beste maat en die koppeling is niet meer wat ie geweest is! vandaar de vraag. ik hoor graag van je of het echt wel of niet mogelijk is! de bak blijft dus orgineel |
#7
|
||||
|
||||
volgens mij zou het moeten passen, zijn allebei bigblocks en 4pitters.
maar.... de 2.0 koppeling is wel sterker, de 2.0 trekt toch met 23 paarden meer aan de overbrenging en das niet niets. aangezien origineel alles op elkaar berekend is qua sterkte met gewenst uithoudingsvermogen daarbij in, zal het toch verstandiger zijn een 2.0 koppeling te installeren. die van de 1.8 gaat niet zo lang mee in zo'n sterk blok en met alle respect hoor, maar persoonlijk ben ik ook geen fan van dit soort "gepruts". een vento GT zou je juist of origineel moeten houden, of beter moeten maken. je gaat ook geen golf 1.8 remmen op je vr6 bouwen toch? daar zet je r32 remmen op! koop je toevallig de vento van Michizzel van het forum hier? groeten,
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#8
|
||||
|
||||
Koppeling van een 1.8 8V past niet op een bak van een 2.0 8V.
1.8 heeft een dunne prise as. |
#9
|
||||
|
||||
Ook al zou het gaan ik zou het niet doen omdat de vermogens de koppeling zouden om zeep helpen.
Ik heb mijn M-TDI wat meer pk's gegeven en de koppeling is al reeds aan het slippen...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
precies mijn punt
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Wat voor type bak gebruik je dan? Ik gebruik een koppeling met drukgroep van sachs is berekend op ongeveer 500 nm. Maar wel in een 02J 6bak. |
#12
|
||||
|
||||
koppeling past wel zijn bijna allemaal hetzelfde en wat heb je te verliezen een paar uurtjes werk meer niet scheelt je wel ongeveer 200 euries voor een nieuwe set als je een brug hebt draai je zo de bak er onder uit wel ff met 2 man zijn ivm gewicht van de bak die is niet heel erg zwaar maar een beetje onhandig
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Kheb gewoon de originele bak en koppeling van de 1900 TDI ervoor gehangen. Kwist heel goed dat deze uiteindelijk wel ging slippen maar zoveel werk is dat nu ook weer niet & de ombouw had toen al genoeg gekost... Kga volgende maand even een nieuwe steken, welke ben ik nog niet echt uit. Het beste zou zijn dat het ook ineens een zesbak werd...180km/u en meer is geen enkel probleem met de 5 bak maar de toeren zijn dan ietsje te hoog naar mijn mening.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Jou bak heeft een 3.1 eind overbrenging,mijn 6 bak een 3.3. Ik heb zelfs geprobeerd een 3.1 te laten maken in italie. Maar als ik jou was hield ik mooi mijn 5 bak maar dan wel met een sachs koppeling,kost wat maar dan heb je ook wat. @ vento racer;je kunt het beste een orginele koppeling halen,wat men ook roept. De auto die je gaat overnemen heeft erg veel koppel en trekt binnen de kortste keren door de koppeling heen,het brengt alleen meer werk met zich mee. succes |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
klopt idd. Assen zijn verschillend in dikte dus ook het gat in de koppelingsplaat. 1.8 is kleiner gat dan de 2.0. Past dus niet. En zo heel veel vermogen meer heeft een 2.0 niet tov een 1.8. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt maar 3pk maar wel meer koppel. |
#17
|
|||
|
|||
hallo iedereen,
bedankt voor de vele reacties!!! ik denk dat ik maar idd een goede koppeling er tussen laat zetten ipv wat ik in mijn hoofd had!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mzzl marcel |
#18
|
||||
|
||||
gaten zijn hetzelfde check maar eens in etka die van een tdi en vr6 zijn ook het zelfde zit alleen iets verschil in de ring waar de prise-as in komt een iets hogere rand
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#19
|
||||
|
||||
Je verward de 020 met 02A/O2J bakken .
Bij de tdi en vr6 bakken zijn de prise assen het zelfde. Bij een 020 heb je een dunne en een dikke prise as. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
3pk? dacht dat 1.8 66KW(90pk) had en 2.0 85KW(113pk) dan scheelt het idd niet heel erg veel!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |