#1
|
||||
|
||||
GG 316147 blok met 34 pict 6 caburator van 07.07.1983
Ik vind niet alles terug in mijn vraagbraak inverband aansluit schema van bedrading. Daardat ik verhuisd ben zijn mijn kabellebels vervaagd en vind ik mijn aansluiting niet terug. Ook heb ik 2 sensors/voelers op de cilinderkop en weet ik niet welke juist voor dient en aansluiten van bedrading.
Het is een 1100cc. Ik heb wel de standaardbedrding al aangesloten om te testen of er leven in het blok is. ik krijg al stationiar draaiend, maar met acceleratie sprutteld die en valt uit. dus heb nog veel werk eraan. Ik hoop dat iemand kan helpen. |
#2
|
||||
|
||||
Wat wil je precies weten? De twee sensors waar je het over hebt, zitten die achter op de kop?
__________________
Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
WELKOM
De 1 is blauw en de ander geel Deze zijn van de oliedrukcontrole |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
ze zitten aan de zijde van de caburator, en ik zoek een schema voor de kabels aan te sluiten, plus vind ik het vreemd dat een 1100cc blok een 34pict 6 heeftterwijl dieorigeneel een 31pict 7 zou moeten hebben volgens de motor code gg316147. heb een vraagbaak van mijn golf maar vind niet echt alles terug, daarom besloot ik op dit forum mij te verdiepen. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb van de restbedrading een blauw-zwarte kabel over en een geel-rood achtige en een kabel volledig geel. van die sensors/voelers vind ik niet terug in mijn vraagbaak, zoals ik bij de collega-forumer al zei, weet ik niet juist waar aansluiten, 1 is bruin van isolatie en de ander is wit van isolatie?????????? ook is wreemd dat dit blok van mij een 34pict6 heeft en die zou technisch een 31pict7 moeten hebben. |
#6
|
||||
|
||||
Dat zijn twee oliedrukschakelaars. Eentje zou bruin moeten zijn (de plastic isolator dan, waar het connector pooltje uitsteekt), daar hoort de blauw/zwarte draad aan. De ander zou grijs of zwart moeten zijn, daar hoort de gele draad aan.
Geel/rood is koelvloeistof temperatuur sensor, die zit bij een 1100tje boven op het thermostaathuis zo uit mn hoofd (net onder de ontstekeing).
__________________
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
dankje stijn, wat ik dan afvraag is met de koelvloeistof temperatuur sensor. is dat dan zo'n klein messing achtig boutje met een rond plaatje, lijkt net op een ontluchtingsnippel, maar de funtie van een ontluchtingsnippel heeft die niet, enkel vind ik dan niet hoe ik de geel/rood kabel erop zou kunnen aansluiten, ik ga morgen foto's maken ervan, dan babbelt het iets makkelijker of mijn probleem. Ik hoop wel dat ik dit blok goed aan het draaien krijgt met een 34pict6 carburator want deze zou eerder voor een 1300 cc blok wezen alvast samen bedankt en foto's volgen,..... |
#8
|
||||
|
||||
Precies, die is het. Daar kun je het stekkertje zeg maar 'plat' overheen schuiven.
In principe moet het met die carbureteur ook prima lukken hoor. Misschien ooit vervangen? Als hij stationair wel goed loopt maar met acceleratie het moeilijk heeft zou je moeten kijken naar je acceleratiepomp (membraampje misschien lek, systeem verstopt of inspuit buisje niet goed gericht of weg), of hoofdsproeier verstopt.
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
[IMG]
[/IMG] de rode cirkels zijn dingen wat ik niet weet waarvoor ze dienen? Of welke functie ze hebben. de groene cirkel zijn de doorverbindingen. er komt van de kant van de gashendel een kabel die staat in verbinding in serie met de 2 dingen in de rode cirkels. wie herkent de foto?
__________________
vwtje mk1 golfje |
#10
|
||||
|
||||
Moet gewoon allemaal +12v op staan met ingeschakeld contact. Onderste is stationairklep, de bovenste weet ik zo niet - maar wel dat ze gewoon constante spanning horen te hebben.
__________________
Quote:
|
#11
|
|||
|
|||
De bovenste is ??naloop koelvan
Geen + op zetten |
#12
|
||||
|
||||
naloop koelvan? wat is dat nu weer? die dingen staat dus niet in zo'n boekje he
als ik er geen plus op mag zetten wil dus zeggen dat de kabel die er nu op zit eraf moet? als ik het juist begrijp...... wat zou er dan op moeten, heeft 2 aansluitingen, en ik heb nu dat kabeltje zo gezet want toen ik deze auto kocht had die zo deze aansluiting, maar liep niet lekker? Ik kan wel raad gebruiken, blij dat er iets bestaat als dit forum. heb veel energie erin gestoken om het blok te reviseren. hij start nu wel, maar krijg heb niet in toeren,.......????
__________________
vwtje mk1 golfje |
#13
|
|||
|
|||
Was even een wilde gok
Naloop koelvan is er voor om een vaperlock te voorkomen Dat de brandstof afkoeld/niet te warm wordt na uitzetten van de motor Niet in toeren krijgen :vacuum op de ontsteking wel goed? |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
oke, thx. wat zou er dan op moeten komen? want heb er geen idee van welke kabels er op moeten komen op de naloop koelvan? en naar mijn gevoel zou er toch iets van kabels op moeten komen???? of ben ik mis?
__________________
vwtje mk1 golfje |
#15
|
|||
|
|||
Is een carb van een golf 2
Motorcode GN is een 1050cc Carb is een SOLEX 31 PIC-7 Die sensor met 2 aansluitingen is de thermoschakelaar spruitstukverwarming De ander is stationair afsluiter |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
beste vw fan, de carb is degelijk één van het type 34 pic(t)6 van de aansluitingen zou je wel gelijk kunnen hebben. want dat vind ik terrug in een bedradinsschema met elec.carb. maar het is een chineese puzzel, opzoeken, ontcijferen, terug vinden, toepassen. ik ben ook achter gekomen dat het een de 34pic(t)6 carb, dat die van een 1300cc blok is. en ik heb een gg 316147 blok en volgens de technische fabriek gegevens is het een 1100 cc. bij de revisie heb ik alles nagemeten en het is een degelijke 1100cc zonder formule e. ik ga nu alles nazien op aansluiting en functie, dat alles goed contact maakt, zuiver is, en een goede functie geeft. heb eerst het blok gedaan, dan alles erop aangesloten om te zien of er leven in zat.
__________________
vwtje mk1 golfje |
#17
|
||||
|
||||
graag nog uitleg gehad
__________________
vwtje mk1 golfje |
#18
|
|||
|
|||
De stationaair afsluitklep moet een + op over het contact
De andere komt ook een + over het contact op en dan naar de onderkant van het spruitstuk Daar moet dan een verwarmingselement in zitten |
#19
|
||||
|
||||
Heb ook een 1100cc code GG met een 31 pic(t)7 carburator. Heb ook problemen vooral met het optrekken. Aansluitingen zijn goed bij mij dus... zoek het ook eens bij de benzineleidingen en/of rotzooi in de tank!
Grtz!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#20
|
||||
|
||||
dank je wel mede vw fans,
ik heb hem beter aan het draaien, hij blijft ook aan nu. hij draait beter zonder een aansluiting van plus op de naloop dan met toen de motor een beetje op temp. begon te komen, kwam ik erachter dat de radiator lek is, bij heuts zou die 84 euro moeten kosten. ik heb nu met testen de lucht filter eraf zodat ik beter erbij kan, alleen komt soms vuur uit de carb? vooral als ik beetje choke op heb staan????? nu eerst op zoek naar een nieuwe radiator
__________________
vwtje mk1 golfje |