|
||||
|
||||
How To: VR6 inbouwen in golf 3 cabrio ?
Zoals de titel al aangeeft wat heb ik allemaal nodig bij de inbouw van een vr6 in een golf 3 cabrio met een 1.6 100pk motor.
Onderstel is al vervangen door een gti/vr6 onderstel in steek 5x100. Ook zou de motor en bak gereviseerd moeten worden,ook daar iemand een kosten indicatie van ??? Motor steunen hetzelfde etc, etc??? Kortom wat komt er allemaal bij kijken en waar moet ik rekening mee houden kwa kosten en onderdelen ??? |
|
||||
|
||||
Misschien een antwoord wat jezelf al bedacht had...maar ik zou een compleet en rijdende VR6 kopen...heb je alles bij de hand..die dingen gaan tegenwoordig ook voor de oud ijzer prijs...
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
Das idd een antwoord waar ik niet op zat te wachten en wat ik zelf ook had kunnen bedenken chris. Daar komt bij dat ik op dit moment niet echt de ruimte heb om een vr6 erbij te kopen en te slopen.
Plus en dat is dus de reden van mijn topic ,ik weet niet wat ik allemaal nodig heb |
|
||||
|
||||
subframe, computer, kabelboom, tellerbak, versnellingsbak, radiator en koelingsgebeuren. dan kom je al een heel eind
|
||||
|
||||
Hoe zit t dan bv met de brandstofpomp ?
Zit die in de tank en heb ik ook de tank van een vr6 nodig ? |
|
||||
|
||||
Brandstofpomp moet je wellicht ook mee overzetten, VR6 heeft naar mijn weten een 3bar pomp nodig.
Ben zelf ook voornemens deze swap te doen. Je hebt toch een hoop spul nodig om een fatsoenlijke ombouw te doen. Ook zaken waar je in eerste instantie niet zo snel aan denkt, zoals de complete kabelschakeling met schakeltoren of de pedalenbox met hydraulische koppeling. Niet echt de meest leuke dingen om eraf te gaan beunen bij een sloperij. Het is wat dat betreft interessanter om een complete wagen te kopen, hoewel ook deze niet echt goedkoop zijn als je net als ik de voorkeur geeft aan eentje van na 1994. Keuzes... keuzes...
|
||||
|
||||
Hmmm als ik t zo lees toch maar beter een komplete vr6 kopen.
Alleen weet ik dan nog steeds niet wat ik precies allemaal nodig heb. Bovengenoemde zaken spreken wel voor zich maar het gaat me juist om al die kleine dingen waar je in eerste instantie zo 123 niet aan denkt. Dus als er iemand is die de ervaring heeft met een dergelijke ombouw dan hoor ik t graag. Groet, Marco |
|
||||
|
||||
Quote:
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
er staan 2 slopers te koop hier,ik zou zeggen kijk of je een deal kan maken...
|
|||
|
|||
wel verstandig om een hele vr6 tekopen weet je wat je in huis haal (motorisch)
ook heb je alles en als je die wagen in 1 maand sloopt kost het je 1 maand wegenbelasting en verzekering als je geen ruimte heb. tevens is slopen sneller tedoen dan bouwen. als je heel de voorkant sloopt( motor, bak, motorsteunen, bekabeling, koelsysteem, brandstofpomp aandrijfassen, tellerbak, schakelmechanisme en het hydro gedeelte voor je koppeling) ben je in 2 a 3 dagen al klaar kan je eventueel een loods huren met brug enz die je perdag huurt kosten iets van 50 euro per dag. als je alles los koop had je aan het eind van de rit 3 slopers kunnen kopen |
|
||||
|
||||
Hey Marco,
Ik zou ook gelijk kijken voor een corrado vr6 met schade. Dan heb je een 2.9 motor en die lopen vele malen beter dan een 2.8
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties. Ik ben alleen nu nog maar een beetje aan t informeren.
Geldboompje moet weer wat groeien en t staat toch pas in de planning voor winter 2011. Als er nog meer mensen zijn die precies weten wat ik los nodig heb die hierboven nog niet genoemd zijn dan graag reactie. |
|
||||
|
||||
Maar past de rest van die Corrado wel in een Mk3 Cabrio, vraag het me af...
Maar mooi project! Een auto die op je oprit staat kun je gewoon schorsen. Officieel moet hij uit het zicht staan. Maar ik heb mijn auto onder een hoes zitten. Je kan de auto zelf niet zien -> hij staat dus uit het zicht Maar lijkt mij toch het beste plan, alles overbouwen van de ene auto naar de andere. Loods regelen, (nadat de VR6 een kettingrevisie heeft gekregen) kun je alles 1 op 1 gaan overzetten. |
|
||||
|
||||
uit het zicht?wie heeft dat in je oor gefluisterd ruben?
op m'n werk staan meer dan tien auto's geschorst in het zicht,had zelf de mk2-rat ook geschorst in de voortuin staan.... hij mag niet op openbare grond staan,that's all
|
||||
|
||||
Als je een auto schorst krijg je een brief thuis (particulier praat ik hier dus over) waarin gevraagt word op welk adres de auto staat.
Daarnaast staat er ook in diezelfde brief dat de auto uit het zicht moet staan. Tenzij dit veranderd is in het afgelopen half jaar is dit al heel lang zo |
|
||||
|
||||
ik heb het ook over particulier,heb op dit moment nog maar 3 auto's op m'n naam geschorst staan,maar heb nog NOOIT een brief thuisgehad
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt ook zoeken naar een Syncro Golf 3 maar die zijn helemaal dun gezaaid. Of je moet een blok van corrado regelen en de rest van een Mk3 Ook al is het verschil op papier maar een 16 pk en een paar Nm's, het blok loopt gewoon een stuk beter. Het is een beetje te vergelijken met een PL ten opzichte van een KR.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook geen brief ontvangen. Schorsen, en verder nothing! |
|
||||
|
||||
je hebt nodig:
Blok Bak subframe steekassen fusees motorsteunen remmerij(5x100 in ieder geval aan de voorkant) schakeltoren computer kabelboom radiateur brandstofpomp rembekrachtiger hoofdremcilinder etc etc het is dus echt handiger en goedkoper om een sloper te kopen. corradospul moet gewoon passen volgens mij en golf 3 syncro uit elkaar slopen om een cabby vr6 te maken..... zou ik persoonlijk erg zonde vinden. hiervan zijn er al veel te weinig ben benieuwd wat je ermee gaat doen! Succes!!!
|
|||
|
|||
Quote:
Als je een Golf 3 syncro hebt moet je ook opzoek naar een andere bak of je moet je je cabrio om willen bouwen naar 4WD