Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-03-2010, 20:34
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default How To: VR6 inbouwen in golf 3 cabrio ?

Zoals de titel al aangeeft wat heb ik allemaal nodig bij de inbouw van een vr6 in een golf 3 cabrio met een 1.6 100pk motor.

Onderstel is al vervangen door een gti/vr6 onderstel in steek 5x100.

Ook zou de motor en bak gereviseerd moeten worden,ook daar iemand een kosten indicatie van ???

Motor steunen hetzelfde etc, etc???

Kortom wat komt er allemaal bij kijken en waar moet ik rekening mee houden kwa kosten en onderdelen ???
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #2  
Old 14-03-2010, 20:38
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Misschien een antwoord wat jezelf al bedacht had...maar ik zou een compleet en rijdende VR6 kopen...heb je alles bij de hand..die dingen gaan tegenwoordig ook voor de oud ijzer prijs...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #3  
Old 14-03-2010, 20:50
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Das idd een antwoord waar ik niet op zat te wachten en wat ik zelf ook had kunnen bedenken chris. Daar komt bij dat ik op dit moment niet echt de ruimte heb om een vr6 erbij te kopen en te slopen.

Plus en dat is dus de reden van mijn topic ,ik weet niet wat ik allemaal nodig heb
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #4  
Old 14-03-2010, 20:52
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

subframe, computer, kabelboom, tellerbak, versnellingsbak, radiator en koelingsgebeuren. dan kom je al een heel eind
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #5  
Old 14-03-2010, 20:58
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Hoe zit t dan bv met de brandstofpomp ?
Zit die in de tank en heb ik ook de tank van een vr6 nodig ?
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #6  
Old 15-03-2010, 09:34
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Brandstofpomp moet je wellicht ook mee overzetten, VR6 heeft naar mijn weten een 3bar pomp nodig.

Ben zelf ook voornemens deze swap te doen. Je hebt toch een hoop spul nodig om een fatsoenlijke ombouw te doen. Ook zaken waar je in eerste instantie niet zo snel aan denkt, zoals de complete kabelschakeling met schakeltoren of de pedalenbox met hydraulische koppeling. Niet echt de meest leuke dingen om eraf te gaan beunen bij een sloperij.

Het is wat dat betreft interessanter om een complete wagen te kopen, hoewel ook deze niet echt goedkoop zijn als je net als ik de voorkeur geeft aan eentje van na 1994. Keuzes... keuzes...
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 15-03-2010, 09:54
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Hmmm als ik t zo lees toch maar beter een komplete vr6 kopen.

Alleen weet ik dan nog steeds niet wat ik precies allemaal nodig heb.

Bovengenoemde zaken spreken wel voor zich maar het gaat me juist om al die kleine dingen waar je in eerste instantie zo 123 niet aan denkt.

Dus als er iemand is die de ervaring heeft met een dergelijke ombouw dan hoor ik t graag.

Groet,

Marco
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #8  
Old 15-03-2010, 18:52
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Quote:
Originally Posted by classic-edition
Hmmm als ik t zo lees toch maar beter een komplete vr6 kopen.




__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #9  
Old 15-03-2010, 18:57
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

er staan 2 slopers te koop hier,ik zou zeggen kijk of je een deal kan maken...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #10  
Old 15-03-2010, 19:35
polonick polonick is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 425
Default

wel verstandig om een hele vr6 tekopen weet je wat je in huis haal (motorisch)
ook heb je alles en als je die wagen in 1 maand sloopt kost het je 1 maand wegenbelasting en verzekering als je geen ruimte heb. tevens is slopen sneller tedoen dan bouwen.
als je heel de voorkant sloopt( motor, bak, motorsteunen, bekabeling, koelsysteem, brandstofpomp aandrijfassen, tellerbak, schakelmechanisme en het hydro gedeelte voor je koppeling) ben je in 2 a 3 dagen al klaar kan je eventueel een loods huren met brug enz die je perdag huurt kosten iets van 50 euro per dag.


als je alles los koop had je aan het eind van de rit 3 slopers kunnen kopen
Reply With Quote
  #11  
Old 15-03-2010, 19:41
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Hey Marco,

Ik zou ook gelijk kijken voor een corrado vr6 met schade.
Dan heb je een 2.9 motor en die lopen vele malen beter dan een 2.8
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #12  
Old 16-03-2010, 21:25
classic-edition's Avatar
classic-edition classic-edition is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,966
Default

Bedankt voor de reacties. Ik ben alleen nu nog maar een beetje aan t informeren.
Geldboompje moet weer wat groeien en t staat toch pas in de planning voor winter 2011. Als er nog meer mensen zijn die precies weten wat ik los nodig heb die hierboven nog niet genoemd zijn dan graag reactie.
__________________
Een feesje of evenement en een DJ nodig?

Web: www.djmarcomartinez.com
Reply With Quote
  #13  
Old 16-03-2010, 22:54
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Maar past de rest van die Corrado wel in een Mk3 Cabrio, vraag het me af...

Maar mooi project! Een auto die op je oprit staat kun je gewoon schorsen. Officieel moet hij uit het zicht staan. Maar ik heb mijn auto onder een hoes zitten. Je kan de auto zelf niet zien -> hij staat dus uit het zicht

Maar lijkt mij toch het beste plan, alles overbouwen van de ene auto naar de andere.

Loods regelen, (nadat de VR6 een kettingrevisie heeft gekregen) kun je alles 1 op 1 gaan overzetten.
Reply With Quote
  #14  
Old 16-03-2010, 22:59
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

uit het zicht?wie heeft dat in je oor gefluisterd ruben?
op m'n werk staan meer dan tien auto's geschorst in het zicht,had zelf de mk2-rat ook geschorst in de voortuin staan....
hij mag niet op openbare grond staan,that's all
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #15  
Old 16-03-2010, 23:55
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Als je een auto schorst krijg je een brief thuis (particulier praat ik hier dus over) waarin gevraagt word op welk adres de auto staat.

Daarnaast staat er ook in diezelfde brief dat de auto uit het zicht moet staan. Tenzij dit veranderd is in het afgelopen half jaar is dit al heel lang zo
Reply With Quote
  #16  
Old 16-03-2010, 23:57
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik heb het ook over particulier,heb op dit moment nog maar 3 auto's op m'n naam geschorst staan,maar heb nog NOOIT een brief thuisgehad
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #17  
Old 17-03-2010, 00:24
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Maar past de rest van die Corrado wel in een Mk3 Cabrio, vraag het me af...

Maar mooi project! Een auto die op je oprit staat kun je gewoon schorsen. Officieel moet hij uit het zicht staan. Maar ik heb mijn auto onder een hoes zitten. Je kan de auto zelf niet zien -> hij staat dus uit het zicht

Maar lijkt mij toch het beste plan, alles overbouwen van de ene auto naar de andere.

Loods regelen, (nadat de VR6 een kettingrevisie heeft gekregen) kun je alles 1 op 1 gaan overzetten.


Je kunt ook zoeken naar een Syncro Golf 3 maar die zijn helemaal dun gezaaid.
Of je moet een blok van corrado regelen en de rest van een Mk3
Ook al is het verschil op papier maar een 16 pk en een paar Nm's, het blok loopt gewoon een stuk beter. Het is een beetje te vergelijken met een PL ten opzichte van een KR.
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #18  
Old 17-03-2010, 16:30
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik heb het ook over particulier,heb op dit moment nog maar 3 auto's op m'n naam geschorst staan,maar heb nog NOOIT een brief thuisgehad


Ik heb ook geen brief ontvangen. Schorsen, en verder nothing!
Reply With Quote
  #19  
Old 28-03-2010, 12:48
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

je hebt nodig:

Blok
Bak
subframe
steekassen
fusees
motorsteunen
remmerij(5x100 in ieder geval aan de voorkant)
schakeltoren
computer
kabelboom
radiateur
brandstofpomp
rembekrachtiger hoofdremcilinder
etc etc

het is dus echt handiger en goedkoper om een sloper te kopen.
corradospul moet gewoon passen volgens mij
en golf 3 syncro uit elkaar slopen om een cabby vr6 te maken.....
zou ik persoonlijk erg zonde vinden. hiervan zijn er al veel te weinig

ben benieuwd wat je ermee gaat doen!
Succes!!!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #20  
Old 28-03-2010, 13:08
marcelmk1 marcelmk1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 405
Default

Quote:
Originally Posted by Vains
Je kunt ook zoeken naar een Syncro Golf 3 maar die zijn helemaal dun gezaaid.
Of je moet een blok van corrado regelen en de rest van een Mk3
Ook al is het verschil op papier maar een 16 pk en een paar Nm's, het blok loopt gewoon een stuk beter. Het is een beetje te vergelijken met een PL ten opzichte van een KR.


Als je een Golf 3 syncro hebt moet je ook opzoek naar een andere bak of je moet je je cabrio om willen bouwen naar 4WD
__________________
Clean Cabby, Hand made in the schuur

New project, ROCCO 1 GTI

WWW.VWUNDERDOG.NL
WWW.RATSTYLE.NL

Quote:
Originally Posted by tommysyncro
wat lees ik nu jack... blokky gekilldd???
schoenmaker houd u bij uw leest. koppesnelle aan de jonges overlate die wete wat ze doen)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum