Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-04-2016, 15:52
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is online now
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar

Default 2E, ADY of AGG ?

Ik ben ondertussen iets meer dan anderhalf jaar in het bezit van een Mk3 Variant, 1.8L 55kw (AAM).

Needless to say is dit ding niet bepaald snel, vlug of wat dan ook.

Desondanks het gebrek aan kracht is dit verder een prima wagen, remmen zijn aangepakt, bodem en dorpels uitgeslepen en opnieuw gelast, RVS uitlaatlijn etc.

Zodoende ben ik opzoek naar een ander blok, het liefst iets wat min of meer Plug and Play is en niet meer dan 2 Liter gezien verbruik. Mijn voorkeur gaat uit naar een 3e generatie geleverd GTI blok. Ik hoef en verwacht echt geen flinke nummers dus een 8V met 110 pk is voor het doeleinde van de wagen genoeg.

Nu weet ik dat er 3 verschillende GTI 8V blokken zijn, 2E, ADY en AGG, maar wie oh wie kan mij vertellen welke van de drie ik het best kan nemen?

Alvast bedankt!

Robert
Reply With Quote
Old 27-04-2016, 14:49
JBM JBM is offline
Forum Regular

2E is het minste aanpaswerk denk ik. Die heeft ook het minste nodig qua elektronica.
De overige 2 heb ik niet zoveel ervaring mee. Maar er zal niet heel veel verschil in zitten. De ADY heeft dacht ik Siemens inspuiting. Qua onderblok is het nagenoeg hetzelfde. De 2E vind ik persoonlijk een zeer betrouwbare fijne motor
Reply With Quote
Old 27-04-2016, 15:51
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

Ik heb alle 3 de types gehad en alle 3 vrij probleemloos op wat kleine dingen na.
Reply With Quote
Old 27-04-2016, 15:59
JBM JBM is offline
Forum Regular

Qua degelijkheid zal het 98% hetzelfde zijn. Qua plug & play zul je denk ik met de 2E het makkelijkste uit de voeten komen in verband met werk aan de kabelboom. Lekker eenvoudig bij de 2E
Reply With Quote
Old 27-04-2016, 19:01
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

Als je er een complete naast zet blijft et plug and play. Moet je gaan uitzoeken dan kun je inderdaad beter de 2e nemen
Reply With Quote
Reply

Posting Rules