#1
|
|||
|
|||
wiellager vervangen
hallo,
mijn wiellager achteraan links is kapot, heb reeds een nieuwe weesten halen, moet ik bepaalde dingen letten bij het vervangen en hoe doe ik dit best? |
#2
|
|||
|
|||
Trommel of schijf eraf en dan met drevel de buiten ringen eruit slaan
Met een passend stempel of dop de ringen erin tikken Goed wiellagervet erin en de trommel of schijf weer terug zetten Afstellen: De ring moet onder druk iets kunnen schuiven |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
ok thx |
#4
|
|||
|
|||
weet er soms iemand op hoeveel Nm de center bout van het wiel moet vastgedraaid worden?
|
#5
|
|||
|
|||
Center bout? Bestaat niet.. Wielbouten (die 4 om je wiel mee vast te zetten... Moeten op 110-115Nm geloof ik)
Wel zit er een moer op je astap, om de remschijf en je wiellagers vast te zetten, deze moet je aandraaien totdat die ring daaronder met een schroevendraaier ofzo, nog nét verschoven kan worden. (zoals mkII 16v al zei...)
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
ja die moer bedoelde ik dus, vroeg me alleen af of er geen aanhaalmoment bestond hiervoor |
#7
|
||||
|
||||
Nee, dat moet op gevoel gesteld worden. Een vast aantal Nm geven hiervoor kan niet ivm tolleranties in bijvoorbeeld de lagers.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
ok nu snap ik waarom het niet kan bedankt! |