#1
|
|||
|
|||
Golf 2 centrale vergrendeling
Ik heb laatst een cv voor de golf 2 gekocht alleen heb ik wat problemen met aansluiten. Kan namelijk niet vinden waar de aansluiting op de zekering kast zit.
Ook heb ik 5 draden van de pomp uit de bestuurders deur komen en die moeten worden aangesloten op een stekker met 3 aansluitingen. Kan iemand mij hiermee helpen? Foto van de bedrading staat hier: http://www.vwforum.nl/resources/bedrading/2509 |
#2
|
||||
|
||||
welkom hier.
Heb je originele cv gekozen?
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#3
|
|||
|
|||
Welkom
Bouwjaar Type zekeringkast? Soort/model cv |
#4
|
|||
|
|||
Volgens mij is het wel de originele set, met pompjes voor beide deuren, tank klepje en achterklep en een vacuum pomp in de koffer.
Bouwjaar: 1984 Type: gti 8v Zekeringkast type weet ik zo niet |
#5
|
||||
|
||||
de kabelboom heeft bij de pomp een 3 pin stekker aansluiting en een aarde kabel.
Die 3 pins kabel loopt naar de pomp in de bestuurders deur. Je heb een plus en een massa bij de zekeringkast. Type kast maakt niet uit, je pakt alleen stroom.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#6
|
|||
|
|||
Ik heb de 3 pins met aarde bij de pomp aangesloten.
Maar bij het pompje in de bestuurders deur zitten 5 aansluitingen, zwart paars grijs rood en blauw, en er gaat een 3 pins stekker naar toe. Moet er nog extra stroom vanaf de accu bij op komen? Hoe moet ik de plus en de massa op de zekeringkast zien? |
#7
|
||||
|
||||
Originele pomp heeft maar 3 aansluitingen, net als de stelmodule in de bestuurdersdeur. Daar klopt dus iets niet!
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#8
|
|||
|
|||
De bestuurders deur pomp die ik erbij heb gekregen heeft dit dus wel
Is te zien op deze foto (helemaal links zie je nog een klein deel van de pomp met de 5 draden die eruit komen en de 3 pins die ernaar toe gaat http://www.vwforum.nl/resources/bedrading/2509 |
#9
|
|||
|
|||
heb je niet het merk van de cv..?
|
#10
|
|||
|
|||
Ik heb even gekeken en op het pompje van de bestuurders deur staat geen merk maar wel 18 apr 2002. Ook heeft hij een andere kleur als de rest van de pompjes. Wat groener dan de andere pompjes
|
#11
|
|||
|
|||
Orgineel van VW is blauw en van VDO
|
#12
|
||||
|
||||
klopt, dit moet blauw zijn.
maar 5 draden klopt toch? hij krijgt plus en min vanuit de zekeringen kast (dat is al 2 draden) en dan 3 draden naar je pomp toe (3+2=5) maar zover ik me kan herinneren gaan er maar 2 draden vanuit je bestuurdersportier naar de pomp. en pakt je pomp zelf achter in je auto een massa. dus iets klopt hier niet.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
plus is Rode stekker rechts boven op zekeringkast, min kan je links pakken bij de A stijl zitten 8 of 10 punten waar je massa kan pakken. Ik denk dat je bestuurderspomp niet origineel is daarom 5 stekkers heeft. Waarschijnlijk had de auto waar deze uitkomt CPV op afstand. Als je origineel wil moet je een bestuurdersdeur pomp hebben. Anders de verkoper mailen hoe hij/zij het had.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#14
|
|||
|
|||
Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar er komt geen beweging in de pomp.
Waarschijnlijk heb ik hem nog niet goed aangesloten of moet ik een originele bestuurders deur pomp hebben. Ik ben nog niet zeker of ik hem wel goed heb aangesloten op de zekeringkast, want er gaat 1 rood draadje vanaf de 3 pins naar de zekeringkast. Aan die rode draad zitten dan weer 2 aansluitingen die beide op de zekeringkast moeten? De bestuurdersdeur pomp moet dan vervolgens op de 3 pin worden aangesloten, waarvan 2 naar achter gaan naar de pomp en 1 van de zekeringkast komt. Volgens mij klopt er iets niet met deze bedrading. |
#15
|
||||
|
||||
Van waar kom je, je mag bij mij wel kijken hoe het zit.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#16
|
|||
|
|||
Ik zit in enschede, zou je er anders een foto van kunnen maken? als dat mogelijk is.
|
#17
|
||||
|
||||
Ik zal wat foto's nemen v/d week.
Rode stekker zit met 2 verdeler voor als je geen ruimte meer zou hebben op de kast dat je een extra plus hebt. (dacht ik hoor). De pomp in de bestuurders deur gaat 1 stekker heen met 3 pinnen. Je moet trouwens wel een plus pakken waar constant stroom op zit, anders gaat het niet werken. Zet de wagen eens op contact, doet de pomp het dan wel dan heb je een geschakelde plus genomen.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#18
|
|||
|
|||
ik heb nog wel een bestuurders deur pompje liggen
zal wel ff foto maken |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Origineel zit daar geen pomp omdat je die deur met de sleutel open en dicht doet. Er zit alleen een schakelaar die de pomp aanstuurt.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#20
|
|||
|
|||
Dan heb ik gelijk ook een vraag:
Op mijn Mk2 zit ook orginele centrale vergerendeling,op de bestuurderskant werkt dit dus prima,en gaan alle deuren en de koffer op slot,echter als ik de bijrijderskant op slot doe gaat alleen die deur op slot en de rest dus niet,klopt dit wel? naar mijn idee moet als je de bijrijderskant op slot draait toch ook alles mee op slot gaan of niet? |