Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-02-2010, 20:38
bigmarco bigmarco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 43
Default Golf 2 centrale vergrendeling

Ik heb laatst een cv voor de golf 2 gekocht alleen heb ik wat problemen met aansluiten. Kan namelijk niet vinden waar de aansluiting op de zekering kast zit.
Ook heb ik 5 draden van de pomp uit de bestuurders deur komen en die moeten worden aangesloten op een stekker met 3 aansluitingen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Foto van de bedrading staat hier:
http://www.vwforum.nl/resources/bedrading/2509
Reply With Quote
  #2  
Old 23-02-2010, 22:06
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

welkom hier.

Heb je originele cv gekozen?
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #3  
Old 23-02-2010, 22:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Welkom
Bouwjaar
Type zekeringkast?
Soort/model cv
Reply With Quote
  #4  
Old 24-02-2010, 11:39
bigmarco bigmarco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 43
Default

Volgens mij is het wel de originele set, met pompjes voor beide deuren, tank klepje en achterklep en een vacuum pomp in de koffer.

Bouwjaar: 1984
Type: gti 8v
Zekeringkast type weet ik zo niet
Reply With Quote
  #5  
Old 24-02-2010, 11:41
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

de kabelboom heeft bij de pomp een 3 pin stekker aansluiting en een aarde kabel.
Die 3 pins kabel loopt naar de pomp in de bestuurders deur.
Je heb een plus en een massa bij de zekeringkast.
Type kast maakt niet uit, je pakt alleen stroom.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #6  
Old 24-02-2010, 13:09
bigmarco bigmarco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 43
Default

Ik heb de 3 pins met aarde bij de pomp aangesloten.
Maar bij het pompje in de bestuurders deur zitten 5 aansluitingen, zwart paars grijs rood en blauw, en er gaat een 3 pins stekker naar toe. Moet er nog extra stroom vanaf de accu bij op komen?
Hoe moet ik de plus en de massa op de zekeringkast zien?
Reply With Quote
  #7  
Old 24-02-2010, 17:03
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Originele pomp heeft maar 3 aansluitingen, net als de stelmodule in de bestuurdersdeur. Daar klopt dus iets niet!
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #8  
Old 24-02-2010, 19:54
bigmarco bigmarco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 43
Default

De bestuurders deur pomp die ik erbij heb gekregen heeft dit dus wel
Is te zien op deze foto (helemaal links zie je nog een klein deel van de pomp met de 5 draden die eruit komen en de 3 pins die ernaar toe gaat
http://www.vwforum.nl/resources/bedrading/2509
Reply With Quote
  #9  
Old 24-02-2010, 21:07
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

heb je niet het merk van de cv..?
Reply With Quote
  #10  
Old 24-02-2010, 21:37
bigmarco bigmarco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 43
Default

Ik heb even gekeken en op het pompje van de bestuurders deur staat geen merk maar wel 18 apr 2002. Ook heeft hij een andere kleur als de rest van de pompjes. Wat groener dan de andere pompjes
Reply With Quote
  #11  
Old 24-02-2010, 23:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Orgineel van VW is blauw en van VDO
Reply With Quote
  #12  
Old 25-02-2010, 00:42
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

klopt, dit moet blauw zijn.
maar 5 draden klopt toch?
hij krijgt plus en min vanuit de zekeringen kast (dat is al 2 draden)
en dan 3 draden naar je pomp toe (3+2=5)

maar zover ik me kan herinneren gaan er maar 2 draden vanuit je bestuurdersportier naar de pomp. en pakt je pomp zelf achter in je auto een massa.
dus iets klopt hier niet.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #13  
Old 25-02-2010, 08:14
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Quote:
Originally Posted by bigmarco
Ik heb de 3 pins met aarde bij de pomp aangesloten.
Maar bij het pompje in de bestuurders deur zitten 5 aansluitingen, zwart paars grijs rood en blauw, en er gaat een 3 pins stekker naar toe. Moet er nog extra stroom vanaf de accu bij op komen?
Hoe moet ik de plus en de massa op de zekeringkast zien?


plus is Rode stekker rechts boven op zekeringkast, min kan je links pakken bij de A stijl zitten 8 of 10 punten waar je massa kan pakken.

Ik denk dat je bestuurderspomp niet origineel is daarom 5 stekkers heeft.
Waarschijnlijk had de auto waar deze uitkomt CPV op afstand.
Als je origineel wil moet je een bestuurdersdeur pomp hebben.

Anders de verkoper mailen hoe hij/zij het had.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #14  
Old 26-02-2010, 13:45
bigmarco bigmarco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 43
Default

Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar er komt geen beweging in de pomp.
Waarschijnlijk heb ik hem nog niet goed aangesloten of moet ik een originele bestuurders deur pomp hebben.

Ik ben nog niet zeker of ik hem wel goed heb aangesloten op de zekeringkast, want er gaat 1 rood draadje vanaf de 3 pins naar de zekeringkast. Aan die rode draad zitten dan weer 2 aansluitingen die beide op de zekeringkast moeten?

De bestuurdersdeur pomp moet dan vervolgens op de 3 pin worden aangesloten, waarvan 2 naar achter gaan naar de pomp en 1 van de zekeringkast komt.

Volgens mij klopt er iets niet met deze bedrading.
Reply With Quote
  #15  
Old 26-02-2010, 15:40
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Van waar kom je, je mag bij mij wel kijken hoe het zit.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #16  
Old 26-02-2010, 16:31
bigmarco bigmarco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 43
Default

Ik zit in enschede, zou je er anders een foto van kunnen maken? als dat mogelijk is.
Reply With Quote
  #17  
Old 26-02-2010, 22:31
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Ik zal wat foto's nemen v/d week.

Rode stekker zit met 2 verdeler voor als je geen ruimte meer zou hebben op de kast dat je een extra plus hebt. (dacht ik hoor).
De pomp in de bestuurders deur gaat 1 stekker heen met 3 pinnen.

Je moet trouwens wel een plus pakken waar constant stroom op zit, anders gaat het niet werken.
Zet de wagen eens op contact, doet de pomp het dan wel dan heb je een geschakelde plus genomen.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #18  
Old 26-02-2010, 22:52
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

ik heb nog wel een bestuurders deur pompje liggen
zal wel ff foto maken
Reply With Quote
  #19  
Old 26-02-2010, 23:54
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Als je origineel wil moet je een bestuurdersdeur pomp hebben.


Origineel zit daar geen pomp omdat je die deur met de sleutel open en dicht doet. Er zit alleen een schakelaar die de pomp aanstuurt.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #20  
Old 27-02-2010, 00:01
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

Dan heb ik gelijk ook een vraag:
Op mijn Mk2 zit ook orginele centrale vergerendeling,op de bestuurderskant werkt dit dus prima,en gaan alle deuren en de koffer op slot,echter als ik de bijrijderskant op slot doe gaat alleen die deur op slot en de rest dus niet,klopt dit wel? naar mijn idee moet als je de bijrijderskant op slot draait toch ook alles mee op slot gaan of niet?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum