|
||||
|
||||
bekleding interieur wassen
Heeft iemand ervaring met het demonteren van Golf type III Recaro stoelen, ik wil nl. tzt de ruggedeeltes in de wasmachine gooien.
|
|
||||
|
||||
Probeer het eens te diepstomen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ok.maar dan moet ik weer n stomer gaan huren |
|
||||
|
||||
ik heb wel eens gehoord, dat iemand ze met een hoge druk spuit had afgespoten en ze daarna in de droogcabine had gezet bij een spuitbedrijf..
stoelen waren er volgens hem als nieuw uitgekomen of t werkt? geen idee.. (en niet iedereen heeft een droogcabine tot zijn beschikking, maar misschien werk een zolder met een bouwkachel ook wel)
|
||||
|
||||
het beste is toch echt gewoon een keer diepstomen. Het gevaar wanneer je de hoezen in wasmachine stopt is dat ze kunnen krimpen en ze er dan nooit meer strak omheen krijgt.
Ik heb dit zelf mogen ondervinden bij de stoelhoezen van mijn oude Golf.....En die waren op 30°C gewassen. De koffievlek was er overigens nog niet eens uit gegaan...
|
||||
|
||||
Ik heb het licht grijze interieur van mijn ex "rat"golf (kwam uit een paardestal)
ingespoten met dasty van de wibra, in laten trekken en met de Hogedruk reiniger afgespoten.. (dit wel in de zomer met 30 graden) uit laten lekken en in de zon laten drogen.
|
||||
|
||||
gewoon met hoge druk spuit, werkt perfect..
ná demonteren overigens.. |
|
||||
|
||||
je kan ook gewoon delen van je interieur bij mij laten bekleden :P
x |
|
||||
|
||||
Ik heb vorig jaar heel mijn interieur gereinigd.
Gewoon een speciaal zeepsopje gaan kopen voor auto interieurs te reinigen. Vervolgens Interieur volledig gedemonteerd, verschillende keren rijkelijk ingezeept en tot slot het hele boeltje droog gezogen met een zeer krachtige water stofzuiger... Als je dan even daarna ziet dat het afvalwater de kleur heeft van koffie zonder melk dan weet je dat het wel even nodig was! Werkte voor mij perfect, interieur was gelijk nieuw en alle nare geuren waren deruit. Let wel op: ik heb alle delen op deze manier gedaan. Ging goed tot ik aan de dakhemel kwam. Heel de bekleding losgekomen, deze heb ik dus even opnieuw kunnen overtrekken.
|
||||
|
||||
Ik heb er een mooie machine voor..
"oudere stoelen" zou je nog wel eens af kunnen spuiten, maar voor nieuwere stoelen met electronica als stoelverwarming of electrisch verstelbaar, airbags enz is het aan te raden een speciale machine te gebruiken.. |
|
||||
|
||||
Tapijtreiniger huren bij Boels, met een klein mondstukje. Dit verhuren ze om banken e.d. schoon te maken, en werkt perfect voor je interieur! Kun je je stoelen laten zitten... Of je moet ook de vloerbedekking in de auto schoon willen maken, dan moet je wel ff je stoelen eruit halen.
Heb er zelf vorig jaar een gehuurd, was nog geen €40,- voor een week huren kwijt. ( en dan het bankstel in de kamer, het tapijt in huis, en 3 auto's mee gedaan)
|
|||
|
|||
Quote:
Hoe heter je ze wast, des te strakker zitten ze......
|
|||
|
|||
ik heb mn recaro stof gewoon gedemonteerd, in een hoes gedaan, en hoppa zo in de wasmachine.
lekker op 30 graden, bij niet schoon gewoon nog een keer. heb zo de stoelverwarming ook gedaan , en ja dat werkte daarna ook nog. succes |
|
||||
|
||||
Ik wilde net gaan schreeuwen: TAPIJTREINIGER
Met het opzetstuk voor meubels, kost je 13 euro voor 4u, via de Boels. Dan heb je de stoelen wel schoon (tenminste, mijn interieur is half leer). Echt, je zult jezelf voor de kop slaan dat je dat apparaat niet eerder hebt gehuurd. Het is wel verstandig om voor een kachel of veel zon te zorgen, zodat het handeltje goed kan uitdrogen! Voor: Na: |
|
||||
|
||||
@ruben;na het reinigen werd de bestuurdersstoel een bijrijdersstoel?
|
||||
|
||||
Hehe, zat er op te wachten. Bestuurdersstoel was niet helemaal mooi opgedroogd, bijrijdersstoel wel. Vandaar de stoelkeuze
|