|
||||
|
||||
Koppeling geklapt?
Beste VWers,
Toen ik vanmiddag flink optrok was het alsof mijn auto uit zijn versnelling schoot. Heb de auto aan de kant laten rollen en gekeken. Als ik hem in zijn eerste versnelling zet en de koppeling loslaat hoor ik een licht scharend geluid. Dit bij alle versnellingen. Is het mogelijk dat mijn koppeling volledig kapot is. Dit is wel een vrij nieuwe standaart koppeling. Het gaat om een golf 1 cabrio 16v met 2y bak. Gr Ingmar |
|
|||
|
|||
lijkt mij eerder de bak
groet piet |
|
|||
|
|||
Ben er ook bang voor
|
|||
|
|||
of steekas kapot getrokken linker kant
|
|
|||
|
|||
Quote:
of de diff |
|
||||
|
||||
ik denk dat de voering van de plaat af is...maar het kan natuurlijk ook een defecte bak zijn.
|
|
|||
|
|||
meest waarschijnlijk is der een aandrijfas stuk
|
||||
|
||||
Bedankt voor jullie reacties jongens. Maar hij schakelt nog perfect en het scharend geluid klinkt als een koppeling. Er vreemd koppeling zit er sind vorigeweek in.
Iemand een adresje voor race koppelingen |
|
||||
|
||||
Druklager of aandrijsas denk ik.
|
|
|||
|
|||
zoals ik hier boven ook al zij STEEKAS en dat zeggen meerdere
kijk even ga wel naast je auto staan en kijk of je steekas draaid link (bestuurderskant) ik denk dat alleen de schotel aan bak nog draaid en gedeeldte wat daar aan vast zit kapot is getrokken........ sucses we zijn benieuwd |
|
||||
|
||||
Sorry vergeten te zeggen de aandrijfassen zitten gewoon nog vast draaien niet rond als de auto in zijn versnelling staat. Ook de flenzen op de bak draaien niet.
IIG bedankt gizmo |
|
||||
|
||||
gewoon bak erachter vandaan halen, dan kan je het meeste al uitsluiten.
|
|
|||
|
|||
dan denk idd zoals ronnie V zegt
haal de bak er maar weer achter van daan sucsses er mee en we horen het wel |
|
||||
|
||||
Sorry vergeten te zeggen de aandrijfassen zitten gewoon nog vast draaien niet rond als de auto in zijn versnelling staat. Ook de flenzen op de bak draaien niet.
IIG bedankt gizmo |
|
|||
|
|||
Difrentieel kapot
Klinknagels die afgebroken zijn |
|
||||
|
||||
Wsn de DRUKGROEP defect
|
|
||||
|
||||
Quote:
bedankt voor je reactie, ik zat hier ook aan te denken. wacht iig met uit elkaar gooien ivm weinig tijd en geld komende periode. zal iig een aantal foto's maken als ik alles uit elkaar gooi. drukgroep is goed |
|
||||
|
||||
hart uit de koppelingsplaat gebroken
|
||||
|
||||
En zoals ik al dacht, de koppeling heeft het begeven. Aan de koppelingsplaat is niks te zien, alleen de bus waar de as van de versnellingsbak in valt kan je gewoon rond draaien. Het is een koppeling van een jaar oud. Mag dit?
|
|
|||
|
|||
SACHS?
Of ??? |