|
|||
|
|||
t1 vraagje
misschien een domme vraag maar past een t1 in een standaart garage
of is hij dan te hoog en wat is standaart hoogte ongeveer en een verlaagde gr mike |
|
||||
|
||||
Ik heb zelf dan een T2b, maar die paste gewoon (net) in de garage, ff proberen zou ik zeggen, wel met iemand op de uitkijk.
|
||||
|
||||
M'n spijl is niet verlaagd en heeft een Westfalia pop-top.
Hoogte 2,04 mtr. Standaard garages bestaan volgens mij niet.. Ik m'n vorige huis heb ik wel de garagepoort moeten verhangen en de handgreep aan de binnenkant eraf gehaald om de bus binnen te kunnen krijgen. Vervolgens had ik op het laagste punt 5 mm spelling. Ik heb er niet een duidelijke foto van maar onderstaande geeft misschien een indruk. Last edited by vwspijlbus : 09-01-2006 at 22:24. |
|
||||
|
||||
Dit is bij ons in de garage op originele hoogte.
Kweet alleen niet of wij standaard garage hebben.
|
||||
|
||||
ben zelf op zoek naar een huis met garage. Ze zijn echt allemaal anders. Meten = weten!
Twee meter hoog zijn de meeste garages wel, de deuren echter lang niet altijd! Een normale T2 is trouwens 1,94 hoog Jens
|
||||
|
||||
Verlagen is goedkoper dan je garage ophogen.
Dit was het feitje van de dag..
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn ervaring is dat een T2 net niet in de meeste garages past. Dak is inderdaad wel hoog genoeg maar de deur doorgaans niet. De deur zit meestal op ca 1,85 / 1,90m terwijl een T2 rond de 2m is. Een spijl is waarschijnlijk ietsje lager. Oh ja, en dan heb je nog die akelige garagedeur-knop die uitsteekt, dat beperkt de hoogte ook nog eens, of laat een akelige pit in je dak na als je hem over het hoofd ziet.
|
||||
|
||||
Quote:
Makkelijk definitief te verwijderen, gaatje boren, schroefdraad draaten en een boutje erop. Laat dit geen show stopper zijn! |
|
|||
|
|||
wat is standaard>??? maar ga er maar vanuit dat het past zeker de hoogte anders kan je dat HOK zeker geen garage noemen....
|
||||
|
||||
Quote:
Wat is de definitie van 'garage'? Anyways, mijn ervaring is dat de meeste garagebox ingangen rond de 1,90 zijn, ff afhankelijk van die akelige knop die je blijkbaar kunt verwijderen. Deze ervaring heb ik opgedaan bij het zoeken naar een garagebox via de woningbouw. Uiteindelijk heb ik niet de juiste gevonden helaas. Het is me ook opgevallen dat de doorsnee garages bij koopwoningen deze hoogte ongeveer hebben. Dus hoe dan ook: goed in de gaten houden die hoogte!
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker weten! Ik ben in augustus 2005 verhuisd. Als de spijl niet in de nieuwe garage zou passen was ik niet gaan wonen waar ik nu woon. |
|
|||
|
|||
Quote:
Kijk, dat is de instelling.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vind dat een makelaar sowieso altijd in de advertentie moet zetten of de garage al dan niet Typ 2 geschikt is.
|
||||
|
||||
Quote:
gaat het om je eigen garage? want dan meet je gewoon ff de hoogte op en je zoekt ff de hoogte van een T1 op en dan zie je zo of het past.. en garagedeuren die omhoogklappen met zo'n knop er aan enzo.. als je de ruimte hebt kun je die er toch gewoon uit halen en draaideuren erin zetten.. lijkt mij een stuk makkelijker!! |
|
||||
|
||||
Quote:
Mee eens!
|
||||
|
||||
Ik daar idd ook naar gekeken bij mijn garage.
Die is 3.10m. Hoog genoeg voor een T1 en brug. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben zeer jaloers!!!
|
||||
|
||||
Vraagje van andere aard:
versnelingsbak van een T1 is toch anders als voor een kever??? Wat mag een nieuwe of tweedehands versnellingsbak approx kosten??