|
|||
|
|||
golf 2 diesel
hoi allen!
Ik ben bezig met het reviseren van een golf 2 dieselblok. Nu ben ik nog op zoek naar een betrouwbare bron voor de aanhaalkoppels voor de bouten( lagerkappen, drijfstangen,...) Bij de dealer hebben ze dit niet digitaal en enkel op microfiche weten jullie iets beter? bedankt alvast! |
|
||||
|
||||
Ik kan wel wat voor je opzoeken in Olving's vraagbaak. Geef maar even de motorcode en bouwjaar en -maand door.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Oké, super. Het is een 1.6 Diesel motorcode JP uit een Jetta van 1989( dus met hydrostoters). Qua maand dacht ik dat ik 08/89 had zien staan op de papieren. bij deze alvast bedankt!! |
|
||||
|
||||
Aanhaalmomenten JP:
kop: eerst 40Nm, dan 60Nm, dan nog een halve slag. dan warm laten draaien en nog eens een kwart slag; na 1000km nog eens een kwart slag. kleppendeksel: 10 verstuivers: 70 inspuitleidingen: 25 drijfstanglagers: 45 (normale bout) of 30 plus een halve slag (rekbout) olieplug: 30 carterpan: 20 oliepomp: 20 (korte bout) of 20 (lange bout) oliedrukschakelaar: 12 hoofdlagers krukas: 65 vliegwiel: 20 (vgs. Olving Golf/Jetta '83-'92 dieselmodellen) |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ha, Baas boven Baas! ;-)
|
|
|||
|
|||
hehe
Wat wel aangenaam is: het komt overheen! Je hebt ook soms gevallen, ik heb het wel eens bij een cilinderkop gezien, weet niet meer waarvan... daar vond ik toen bijna tegenstrijdige informatie.. Dat is dan echt lelijk, welke bron is dan de betere? |