|
|||
|
|||
koelvloeistof lek
de motor komt altijd iets warmer of bedrijfstemperatuur (niet alleen bij stilstaan) en ik moet regelmatig koelvloeistof bijvullen.
heb oliedeksel gecontroleerd -> heel kleine sporen van 'mayo' en ook het darmpje van de kleppendeksel ontluchting dat op het luchtfilterhuis zit en daar was zat er wel veel aanslag in van olie die met water mengt (mayo) zie onderstaande foto: weten jullie soms waar al de kanalen liggen bij de koppakking van een 1.8 GU blok? Last edited by Mk2_power : 13-03-2010 at 21:34. |
|
||||
|
||||
Dit hoeft toch niet meteen een lekke koppakking te zijn....
|
|
|||
|
|||
Quote:
nee idd wrs inwendig ergens dat er koelvloeistof bij olie terecht komt koppakking lekt ook een beetje achteraan maar heeft eigenlijk hiermee niet echt iets te maken Last edited by Mk2_power : 13-03-2010 at 17:36. |
|
||||
|
||||
bedoel jij et kleppendeksel niet dat een beetje olie lekt.
|
|
|||
|
|||
Quote:
nee, heb hem eens opgekrikt om goed achteraan het blok te kunnen kijken, zag daar duidelijk sporen van lekkage (zwetende koppakking). aan 2de cilinder lekt inlaatspruitstuk ook een beetje maar zeer miniem |
|
||||
|
||||
ooh ok. Maar wat is nu precies je vraag.
|
|
|||
|
|||
Quote:
ik zit dus ergens met een lek van koelvloeistof, wrs komt deze ergens bij de olie terecht door een slechte dichting. mss heeft die lichtjes lekkende koppakking er ook iets mee te maken aan het darmpje ontstaat er mayo wat erop wijst dat er dus water in olie aanwezig is en dat smeert niet zo goed. dus mijn vraag is waar die koelvloeistof in de olie kan geraken |
|
||||
|
||||
Het kan zijn dat je een koelkanaal naar een oliekanaal gescheurd hebt.
Het KAN he weet het niet zeker,maar we hebbe zelf een polo 6n die heeft precies hetzelfde probleem alleen met veel meer mayo. Hier ga ik binnenkort de koppakking van wisselen. Hij gebruikt ook behoorlijk wat olie en koelvloeistof op het moment. |
|
|||
|
|||
Quote:
ja idd. Ik zit wrs met net hetzelfde. Weet iemand waar ik een afbeelding van de koppakking kan vinden met alle kanalen voor een 1.8 GU blok? |