Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-12-2009, 17:16
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default Jetta 2 G60

Hallo,

Ik heb een weekje geleden de ex oude auto van Gemballa gekocht; een Jetta G60 uit 92 met een Eaton kompressor, spaghetti spruitstuk en aquamist injectie.

Zo kocht ik hem










Motorruimte is niet helemaal hetzelfde als op foto. Zit ook nog een dumpvalve op


Er gaat wel het een en ander aan veranderen.

Heb inmiddels al een gepolijste kleppen deksel erop gezet, en heb een gepolijste inlaat liggen die er nog op moet. Ook heb ik een set C2's liggen om te polijsten dus daar ben ik nog wel even zoet mee.

Toch zijn er nog een paar kleine dingetjes waar jullie me misschien mee kunnen helpen.

1.
De temperatuur meter van de kvs komt niet boven een kwart uit. Dit lijkt me niet te kloppen aangezien laatst de kvs wel over kookte toen ik de dop eraf haalde.
Heb inmiddels een nieuw reservoir en dop er in zitten maar geen verschil.
Olie temperatuur blijft tussen de 90-100 graden.
Kan het de thermostaat zijn? Lees hier op het forum eigenlijk alleen maar dat de auto's te warm worden....

2.
Verder, hoor je bij stationair draaien iets niet helemaal soepel lopen. Ik denk dat dit de waterpomp is, maar moet ik nog wat beter uitzoeken.

3.
Ook is de startmotor ver heen dus mocht iemand nog iets hebben liggen tegen een vriendelijk prijsje hoor ik het graag.

4.
als laatste (voor nu) de stekker op het remvloeistof reservoir, is deze alleen om het niveau aan te geven? Dus zou die kunnen vervallen met een kompleet dichte dop?

bedankt

Last edited by Reuvers : 31-12-2009 at 17:19.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-12-2009, 17:40
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,015
Default

Als de kvs op temperatuur is, moet je nooit de dop eraf halen, er staat dan druk op het systeem, dus zal er altijd water uit spuiten, ook al is hij niet op het kook-punt.

Ik kan je zo niet vertellen, of de temp-meter correct is of niet. Er is natuurlijk behoorlijk gesleuteld aan deze auto. Ik meen me te herinneren dat Gemballa ook de nodige probleempjes heeft gehad?

Afijn, er zal wel het nodige aan reacties op dit topic komen.
Succes met de probleempjes.

Gr. Ed
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote
  #3  
Old 02-01-2010, 13:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

2:waterpomp,spanrol,compressor of dynamo
Loopt de krukas poelie niet tegen het onderste distributiedeksel aan
3:Let op wat voor bak erachter zit,020 stange bak of de 02A kabelbak
Startmotor is verschillend
4:Is ind alleen maar voor het nivo
Met de APK moet het wel werken
Reply With Quote
  #4  
Old 02-01-2010, 18:25
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

ok bedankt voor jullie reacties.

idd stekker op de dop van rembekrachtiger is alleen voor niveau was ik inmiddels ook achter gekomen.

Zoals je zegt golf mkII moet ik nog nader onderzoeken waar geluid vandaan komt (punt 2) Distributie kap heb ik al wel los gehad wat geen verschil maakte. Als ik stationair langzaam gas geef hoor ik het beter, en is iets wat ronddraaid. Kompressor is het niet want als ik die uitzet hoor je het ook

En een startmotor, als deze dus niet altijd werkt, is het dan de moeite waard om hem eraf te halen en schoon maken of gewoon een nieuwe/2de hands?

Last edited by Reuvers : 02-01-2010 at 18:32.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-01-2010, 18:48
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

zo ziet de motor ruimte er nu trouwens uit; al zal die niet lang zo blijven








Reply With Quote
  #6  
Old 02-01-2010, 19:23
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Wat is er met die ene samco slang gebeurt
Reply With Quote
  #7  
Old 02-01-2010, 19:33
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Wat is er met die ene samco slang gebeurt


volgens mij is het gewoon iets om de trillingen tegen te gaan want zo op de foto lijkt het alsof de buis bovenop de compressor ligt. een beugeltje maken is toch niet zo moeilijk?
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #8  
Old 02-01-2010, 19:51
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

1. als de temperatuur wel hoger komt bij stationair draaien dan is vrijwel zeker de thermostaat stuk.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #9  
Old 02-01-2010, 20:09
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by sanderz
volgens mij is het gewoon iets om de trillingen tegen te gaan want zo op de foto lijkt het alsof de buis bovenop de compressor ligt. een beugeltje maken is toch niet zo moeilijk?


idd het is voor trillingen.
Zoals ik al zei, heb de auto net en er moet nog genoeg aan gebeuren.

en Dennis, de auto loopt ook niet warm tijdens stationair draaien
Reply With Quote
  #10  
Old 13-01-2010, 09:19
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

kleine updates














Reply With Quote
  #11  
Old 13-01-2010, 13:21
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

Goed bezig!

Auto was van een bekende van mij en het forum hier, motortje ziet er al een pak beter uit zo!

Zelfde kleur als de mijne!

Keep us posted!
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #12  
Old 13-01-2010, 14:13
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Kende deze auto nog helemaal niet volgens mij. Gaaf project!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #13  
Old 13-01-2010, 18:34
chris_vwg60 chris_vwg60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 210
Default

ziet er indd wel gaaf uit

heb nogal is contact op msn met de vorige eigenaar

maar hij word mooi (Y)

ga zo door !

groeten chris
Reply With Quote
  #14  
Old 14-01-2010, 00:32
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

bedankt

heb nog een aantal dingen die op dit moment onderweg zijn naar me, en nog een paar 'losse eindjes' die ik moet afwerken, maar gaat helemaal goed komen met de Jetta denk ik.
Reply With Quote
  #15  
Old 14-01-2010, 03:46
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

goed bezig met deze jet
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #16  
Old 22-01-2010, 17:39
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

Hey,

Ik heb een goede deal kunnen doen op een set velgen die je niet elke dag ziet. Set was inclusief adapters en zeer goede banden. Alleen zou ik wel wat meer stretch en lager profiel erop willen maar ja is vrij duur...

Maten zijn 7.5J x 16" waar nu achter 205-45-16 omheenzit en voor 195-45-16.







Gepolijste Mercedes velgen waarvan de gaten en naven zwart gespoten zijn.

Vraagje: voor meer stretch op deze 7.5J velgenl; wat voor banden?

195-40-16 of 165-45-16? De laatste lijkt me misschien iets te veel voor een auto met boven de 180pk of niet?
Reply With Quote
  #17  
Old 22-01-2010, 17:54
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

165 is veels te smal op een 7.5 j

vooral als je met een g60 rond tuft
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #18  
Old 22-01-2010, 19:37
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

185/45 voor is prima. Achteraan zou ik dan hetzelfde doen, of 195/40.

Ik heb zelf 185/45 op een 7" velg. Zelf vind ik dat wel netjes staan, niet te achterlijk getrokken, en niet te hoog.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #19  
Old 22-01-2010, 19:39
Reuvers Reuvers is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 443
Default

waar haal je dan een 185 45 16" band?
Kan ik tot nu toe niet vinden...??
Reply With Quote
  #20  
Old 22-01-2010, 19:52
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Klopt, je rijdt 16"... Is daar geen 185/40 voor?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum