#1
|
|||
|
|||
9n Radio aan zonder contact
Beste leden,
heb een polo 9n uit 2004. De radio blijft aan als de sleutel uit het contact is. Ook doe ik de radio zelf uit maar hij blijft gewoon branden en vreet telkens mijn accu leeg. Ben ff langs carlife geweest die vraagt er 60 euro voor, maar volgens mij is dit helemaal niet zo'n big deal is zo te fixen dacht ik zelf maar hoe? Misschien kan iemand mij helpen! Vriendelijke groet, Pieter |
#2
|
|||
|
|||
Constante en geschakelde plus omdraaien toch gewoon ?
Is er met de bedrading van de radio al eens geknoeit ?
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dit vind ik raar, uit is uit. (heb zelf ook een polo 9n met originele radio) wellicht dat het een defect aan de bekabeling en/of radio is. Mocht de radio defect zijn heb ik nog wel een vervanger liggen |
#4
|
|||
|
|||
Hallo,
bedankt voor de aanbod! De radio is niet defect + er is nooit met de bekabeling geknoeid. Had het nagevraagd bij carlife die zegt dat dat normaal is bij de meeste VW's. Heb het net getest in een golf 4 en doet het perfect! Ik ben dus totaal niet technisch dus constante en geschakelde plus is chinees voor mij :p |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mij is dit in ieder geval niet zo. Als ik de auto van contact doe gaat de radio uit. En daarnaast kan ik hem handmatig aan en uit doen. En met uit bedoel ik ook echt uit Zit er dan verschil in een zelfde type auto en de wijze van aansluitingen? |
#6
|
||||
|
||||
is het een originele VW radio? Of heb je een aftermarket ding er in zitten?
Indien aftermarket, dan moet je de gele en rode draad achter de radio omwisselen. Meestal zitten daar al stekkerverbindingen tussen zodat je de rode en gele uit kan wisselen. Even ter verduidelijking: Geel en rood loskoppelen, het gele draadje van de radio aan het rode draadje van de auto, en het rode draadje van de auto aan de gele draad vanaf de auto. EDIT; 60 euro is belachelijk voor het oplossen van dit 'probleem'. Gewoon zelf doen, je kan hier genoeg hulp/foto's krijgen van hoe het moet en wat je moet doen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
|||
|
|||
Precies!! Heel erg bedankt voor alle reacties!
Het is trouwens een kruidvat radio :p, een Watssound ws164b. Ik heb even een paar foto's genomen van de radio/bekabeling van de auto. Misschien zou iemand met paint even omcirkelingen ofzo kunnen maken voor een verduidelijking. http://i45.tinypic.com/2en2kiu.jpg http://img27.imageshack.us/img27/3361/dsc01857uv.jpg http://img16.imageshack.us/img16/5530/dsc01858tv.jpg http://img706.imageshack.us/img706/9614/dsc01859d.jpg Groeten Pieter! |
#8
|
||||
|
||||
ehm nee.. Dat gaat me te ver. Ik zeg; pak de radio in je linkerhand, en maak een zwaaiende beweging over je rechterschouder. Aan het einde van de zwaai laat je de radio los
Heb even naar de foto's gekeken, maar je hebt een radio waarbij je de ISO stekkers rechtstreeks in plugt. Dan is er niets te wisselen in de tussenliggende draden idd.. Je moet in ieder geval bij de bruine stekker (vanuit de auto) de constante plus en geschakelde plus omwisselen. De rode is de constante plus, en de rood/groene is de geschakelde plus. Een garage kan met behulp van speciale stekkertrekkertjes deze plugjes uit de bruine connector pielen en omwisselen (ompinnen). je kan dit zelf ook wel, maar dan met het risico dat je de stekkertjes sloopt Waarom koop je zoiets? Ik heb voor 3 tientjes een geweldige Kenwood MP3 radio gekocht (2dehands) via dit forum. Beetje mosterd na de maaltijd misschien , maar dan heb je ook geen last van dit soort 'problemen' of ze zijn makkelijk op te lossen. Daarnaast is de geluidskwaliteit van goedkope radio's echt bagger, terwijl de luidsprekers in de nieuwere VW's nog best oké zijn.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 09-02-2010 at 14:09. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
en ik maar denken dat het om een originele radio ging |
#10
|
||||
|
||||
rood/geel en rood/geel zijn allebei constante plussen daarom blijft de radio aan als je het contact uit doet. Je hebt de zwart/rode dat is geschakelde plus. Die piel je uit het stekkertje en de onderste rood/gele piel je uit het stekkertje. De rood/gele verwissel je met de rood/zwarte en dan moet het goed gaan dan heb je auto uit en radio uit. Of auto aan radio aan.
Krijg je de stekkertje er niet uit kun je ze ook nog door knippen en omwisselen en weer vast solderen. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is. Een kind kan de was doen. Gr Thijs
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |
#11
|
||||
|
||||
IK heb niet GOED naar de afbeeldingen gekeken
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 09-02-2010 at 17:29. |
#12
|
||||
|
||||
hoezo?
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |
#13
|
||||
|
||||
doe het nou maar
Zie jij een rood/gele draad?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#14
|
||||
|
||||
ja, zwarte stekker 2 dikke draaden boven elkaar, De bruine stekker is voor de speakers.
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |
#15
|
||||
|
||||
Oeps;
Schaaammmmmmmmmmmmroooooooodopdekaken
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#16
|
||||
|
||||
er zit nog een draad achter de 2 rode die kun je niet zien maar er zitten dus 2 speakers in. haha kan gebeuren.
__________________
DUB CLUB Golf mk2 1986 1.9 tdi Corrado 2.0 16v |