![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kan en mag ik mijn originele wielbouten gebruiken om mijn ATS classics vast te zetten op mijn Golf mk1? Of heb ik iets langere bouten nodig en zoja welke (Golf mk2?)
thx Ken |
#2
|
|||
|
|||
![]() iemand?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() zijn je "orginele" wielbouten bol of conisch? En meten is weten, lengte weet ik ook niet
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Idd, even kijken of ze conisch of bolconisch moeten zijn.
Als je de bout door de velg steekt moeten er minstens 4 a 5 windingen uit komen, zoniet dan zijn ze te kort en kan je het draad kapotdraaien van je naaf. |
#5
|
|||
|
|||
![]() zover ik weet zijn alu velgen altijd conisch en staal altijd bol.
correct me if i'm wrong |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ik ga sevens eens kijken.
Bedankt alvast! grt |
#7
|
||||
|
||||
![]() Staal en lichtmetaal kan toch met dezelfde bouten? Tenminste ik wissel de bouten nooit.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() als jij bolle bouten gebruikt op alu velgen dan druk je de velg wel kapot. Je heb daarin tegen ook een super klein contact vlak
|
#9
|
||||
|
||||
![]() mmm nu twijfel ik, zal het van de week even bekijken. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Dat ligt gewoon echt aan de velg waarbij je bij mijn weten bij VW eigenlijk wel bij staal en lichtmetaal dezelfde wielbouten kunt gebruiken.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() bij de bbs rm in ieder geval niet.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Ats cup heeft bolkonisch, dus ik neem aan dat de classics dat dan ook hebben. Dan kan je je originele bouten wel gebruiken mits ze lang genoeg zijn.
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#13
|
|||
|
|||
![]() euhm ik heb op de classics gewone conische zitten. Wel moeren omdat ik ze op de kadett heb zitten maar heb ze er wel orgineel bij geleverd gekregen toen ik ze nieuw kocht
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het zal ook wel afhankelijk zijn van welk merk auto ze toen zijn geleverd. Misschien zijn er ook wel ats cups die conisch zijn.
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het net even voor je nagekeken, ETKA zegt dat voor de Golf MK2 dezelfde wielbout gebruikt word bij staal en alu velgen.
Bij de Mk1 zijn er wel 2 verschillende wielbouten leverbaar. Helaas kan ik zo snel niet zien wat het verschil is. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Zonder een heel nieuw topic te beginnen...
Ik heb zelf ook een setje ATS Cup velgen aangeschaft voor op een Jetta 1, nu heb ik nog conische bouten liggen, kunnen de velgen hier nou wel, of niet mee vast gezet worden? tevens steken de bouten aan de binnenkant van de velg 18mm uit, dit lijkt me ruim voldoende om de velg mee vast te zetten, maar is dit zelfs niet iets te lang? ik zou een spacer kunnen gebruiken om het op te vangen, maar ik wil eerst zien of dit nodig is bij het plaatsen van een schroefset.
__________________
German Hippie Goedkoop / Betrouwbaar / Snel je kunt er altijd maar 2 kiezen... |
#17
|
||||
|
||||
![]() Als je de wielen gemonteerd hebt kun je even kijken of ze nog vrij rond draaien. Ze kunnen achter namelijk tegen de trommels aan komen.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Bol of conisch kijk goed hoe de bout in het gat ligt.
Sommige wielbouten hebben naast draad soms ook nog uitloop als deze dan achter de velg uitsteekt draai je schroefdraad van je naaf kapot waak hiervoor. Bijvoorbeeld als je bouten bij velgen heb gekregen alleen de vorige eigenaar heeft bijvoorbeeld spacers gebruikt.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Weet iemand toevallig de maten van de wielbouten van een Golf 1?
Zie namelijk deze voorbij komen op ebay en heb geen bouten bij mijn velgen gekregen: Länge: 45,5 mm Aussengewinde: M 12 X 1,5 mm Gewindelänge: 23,5 mm Güte/Klasse: 8.8 Schlüsselweite: 17 Schraubenkopf-/Mutternprofil: Außensechskant Material: Stahl Oberfläche: verzinkt Länge: 24 mm Einbauseite: Vorderachse Einbauseite: Hinterachse Gewicht: 0,055 kg Erik. |
#20
|
|||
|
|||
![]() Het is in ieder geval wel M12*1,5
|