Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 10-02-2010, 22:36
colt765 colt765 is offline
Forum Newbee

Default Golf III TDI aangeschaft, maar met paar probleempjes

Sinds gisteren heb ik een Golf III Avenue TDI van 1994 met bijna 3 ton op de teller. Er zit een dubbele airbag en airco op.

Technisch is de auto redelijk, maar de problemen zijn de dorpels en wielkasten. Hier zitten echt gaten. Is dat nog te vervangen, of is dit de moeite niet waard? Zijn hier evt. nieuwe imitatie onderdelen voor te krijgen? Waar kan ik ze krijgen en wat kost het?

Elektrisch zijn er ook wat probleempjes. De achterlichten doen het niet lekker. Vaak moet ik er een klap opgeven voordat ze aangaan en de elektrische ramen doen het niet goed. Is dit eenvoudig te verhelpen?

Reply With Quote
Old 11-02-2010, 08:18
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder

Proficiat met de aankoop maar toch nog heel wat werk zo te zien...

Over de dorpels en roest plekken:
Je kan inderdaad nieuwe plaatdelen vinden, imitatie en dus niet zo duur als de originele van vag. Kweet echter niet als je dit de moeite gaat vinden want ze zijn meestal gewoon in blanke grondlaag gespoten. Als je dan het spuitwerk nog moet meerekenen dan kom je toch ook aan een aardig bedrag.
Je vindt ze bijvoorbeeld op winparts.nl, maar voor de beste prijs is vergelijken de boodschap!

Over de elektrische problemen:
Als ik naar de roest kijk op deze wagen gaan de elektrische problemen waarschijnlijk ook liggen aan oxidatie van de bekabeling en contactpunten, contactspray kan hier wonderen doen maar dat is niet altijd een garantie op succes.

gegroet.
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
Reply

Posting Rules